Bluffkille på blocket som kränger r1:or?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Vi kan dra till med att 20 pers har blivit av med 5 papp var. Sammanlagt har killen då svindlat till sig 100 000. Detta rör inte farbror lisen det minsta.
Om 20 personer anmäler att en namngiven individ lurat dem på 5000 kr var, så startar polisen en förundersökning. Tro mig. Om brottet går att utreda så kommer åklagare att åtala gärningsmannen, som med stor chans - om folk får tummen ur röven och vittnar - blir fälld och dömd. Det betyder däremot inte att någon får pengar tillbaks. Gärningsmannen kan bli ådömd att betala tillbaka, och kronofogden assisterar med utmätning av lön eller egendom. Men finns varken inkomst eller utmätningsbar egendom så gör det inte. Precis så enkelt är det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag kan inte säga annat att de är synd om de alla som lagt handpenning, speciellt han som gav 15.000:- enligt en kille här på sh.
Men låt oss säga såhär. Det kommer ALLTID finnas människor som på lätta sätt kommer att försöka skoja till sig pengar.....det går inte att undvikas. Frågan är...kommer vi ge dom den tillfredställelsen att bli lurade?
Upp till var o en. Denna bluff gick att se lång väg och personen som "lurade" tjänade kanske en hacka men det är ingenting mot vad han kunde ha tjänat om nu inte människor var alerta och snabbt insåg att detta inte riktigt kunde stämma. För se det så....varför sälja en båge 30.000 eller mer under sitt egentliga värde? Finns ingen anledning då det skulle räcka att ligga 5-10.000 under den billigaste för att den ska försvinna samma dag....Inte ens en multimiljonär skulle skänka bort dom pengarna på det viset. Om han inte kanske var vän med köparen i fråga.
Sedan att personen plus på den "omöjligt billiga mc:n" begärde handpenning utan att man varit o pratat med honom personligen eller ens sett hojen gör att detta borde varit ett solklart fall av bedrägeri.

Dessa människor skulle inte finnas och på ett så lätt sätt tjäna pengar på dessa bedrägerier om vi inte lätt oss luras. Och så länge vi låter dom göra det....kommer det bara komma fler. Over and out

Nu kom jag att tänka på den här historian.

Det var två finansmän som var ute och gick när dom får syn på en hundralapp som ligger på marken. Den första av dom promenerar bara förbi varvid den andra frågar varför han inte plockade upp den och får då svaret.
Nej, den är falsk! Om den hade varit äkta skulle marknaden redan tagit hand om den.

Tillbaka till ämnet
Om nu denna MC-handlare valt att stå utanför sanhällets regler och normer så förstår inte jag varför vissa här tycker det är omoraliskt att spela efter dom spelregler han själv valt! Jag skulle inte tveka en sekund att sälja fakuran till ett inkassobolag som kan krama vatten ur en sten. Han skrattar ju åt kronofogden så att ställa sig sist i den kön är meningslöst

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
.......... Men finns varken inkomst eller utmätningsbar egendom så gör det inte. Precis så enkelt är det.

När domen blivit "fastställd", inte går att överklaga mer så begär man hos
Kronofgden att få handräckning för att få tillbaka sina pengar.
Den dömde får då ett betalningsföreläggande, betalar han inte så går det
till utmätning. Finns inget utmätningsbart så finns kravet kvar i ett år.
Därefter får fodringsägarna betala en summa till Kronofogden för att kravet
ska förlängas i ytterligare ett år......osv.
OM fodringsägarna är ihärdiga så blir han aldrig av med kravet, om han inte
begär och får "skuldsanering".

KentW

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

KentW

Kent vad kostar den "utmätningssumman" / år ?
Hur många år kan man hålla på så ?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal

KentW
Det spelar nog ingen roll om den dömde är yrkeskriminell. Han kommer aldrig att ha vita inkomster som fogden kommer åt.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Att jag ens orkar skoja :) Nu ska jag skriva att jag har "business and vacation in UK the coming four weeks and will try to come and test it out. Please let me know in which part of UK it is located" /N

Dear Mr Niklas,

This bike is located in United Kingdom and it is like new no defects and we can make this transaction trought www.europeautotransports.com

Niklas wrote:
Hi Robert,

I am wondering where the bike is located. I would like to come and take a look and also test drive it. Are there any known issues or defects with the bike?

Regards, Niklas

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Att jag ens orkar skoja :) Nu ska jag skriva att jag har "business and vacation in UK the coming four weeks and will try to come and test it out. Please let me know in which part of UK it is located" /N

Dear Mr Niklas,

This bike is located in United Kingdom and it is like new no defects and we can make this transaction trought www.europeautotransports.com

Niklas wrote:
Hi Robert,

I am wondering where the bike is located. I would like to come and take a look and also test drive it. Are there any known issues or defects with the bike?

Regards, Niklas

Säg till när du får svar

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Han var toksnabb att svara två första gångerna men nu blev det kanske för knepigt att ljuga sig bort från att visa den. Han har inte svarat än och jag misstänker att det inte blir nåt mer mail.

"Any known defects? If it is in good condition I will try to come and check it out quickly. I have business and vacation in UK the coming 3 weeks. Please let me know where the bike is and I will try to come over on a weekend, or weekday if weekends are busy."

Säg till när du får svar

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Han var toksnabb att svara två första gångerna men nu blev det kanske för knepigt att ljuga sig bort från att visa den. Han har inte svarat än och jag misstänker att det inte blir nåt mer mail.

"Any known defects? If it is in good condition I will try to come and check it out quickly. I have business and vacation in UK the coming 3 weeks. Please let me know where the bike is and I will try to come over on a weekend, or weekday if weekends are busy."

Haha..suprise, suprise ;) Jag ska nog fan maila han med !!

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Om 20 personer anmäler att en namngiven individ lurat dem på 5000 kr var, så startar polisen en förundersökning. Tro mig. Om brottet går att utreda så kommer åklagare att åtala gärningsmannen, som med stor chans - om folk får tummen ur röven och vittnar - blir fälld och dömd. Det betyder däremot inte att någon får pengar tillbaks. Gärningsmannen kan bli ådömd att betala tillbaka, och kronofogden assisterar med utmätning av lön eller egendom. Men finns varken inkomst eller utmätningsbar egendom så gör det inte. Precis så enkelt är det.

2kap 1§ brottsbalken.

Han kommer gå fri om han är lite halvsmart. Och som någon annan redan nämnt, han pissar nog på fogden. Vill alla ni tuffa coola grabbar skippa rättvisa, gör det själva, att blanda in polisen gör bara att NI får fängelse eller vilkorligt för övergrepp i rättsak. Gräv inte er egen grav, bara spöa snubben :pannkyss

Men, som sagt, först skall det bevisas. Eller hur?

EDIT: Om killen är riktigt smart så skall alla här som har satt in handpenning och inte har bevis mot killen passa sig för att bli anmälda av denna killen i ett senare skede för falsk angivelse.

Bara så att ni är medvetna om riskerna ni tar.

Last edited:

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Vi vet fortfarande inte hur det gått med köpet av handpenning-köparna av dessa 2 cyklar, eller?

Tråden börjar ju bli lika lång som en giraff (giraffen måste ligga ner, annars kallas det att en giraff är hög) :hihi

Edit: vad är det här för jolle då?
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~553056__hl~2004_yamaha_r1_yzf....pris:29

Kolla mailadressen...
geramiewat@aol.com
Den har jag sett förr i andra annonser som också varit för bra för att vara sanna :)

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S

/QUOTE]

HeHe. Har gjort samma sak med säljare på Tyska Autoscout24. Flera annonser med tokbilliga CBR:r När man vill komma och titta och prova blir det tvärtyst i telefonen och så kommer ett "klick". Stod om en snubbe i somras som köpt en glidare från Italien. Betalade 35 000:- på nätet för en hoj som borde kosta 100 000:-. Han fick ingen leverans.......

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Det är väl bara att åka dig och nita jäveln och ta tillbaka dina 5000 (alternativt lite av hans prylar?)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
det där är ju inte ens en 04...

I dagens samhälle så är en 02 eller 03, som är utplockad 04, en 04. Allt enligt nya regler :rolleyes: Tror att detta dumma påfund kommit till efter allt tittande på mobile, där bilar säljs efter inreg.datum. Fast där sätter man ju ut byggår och tex karossmodell oxå, men det "glömmer" man visst bort att göra här i Sverige....:näsblod

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....

den första är en r6 o4:a usa edition.de har fula reflexer:tummenupp

den andra är en 03 retta.skiljer lite på klistermärkena på kåpan mot 02.an..

undersökningsavgiften hos fogden är 350,utmätningsavgiften är sedan 500 kr.
den första avgiften får du själv stå för,den andra betalar svarande,glöm ej att ansöka om det bara,men du får lägga upp pengarna själv först.
jag brukar alltid be om ett foto taget på nått specifikt som jag ber de om ex.tanklock eller instrumentering innan jag ens orkar tala om handpening.men nu är saken som den är så det är bara att hoppas att du får tillbaka dina pengar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024