Bluffkille på blocket som kränger r1:or?

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
hur går de för killarna som blitt lurade på handpenningen på rettorna??

Polaren min skulle som sagt ha fått klart med säljaren i måndags, men har ännu denna vecka inte fått tag i snubben!
Förra veckan då dom snackade affärer så kom det fram 5 olika telefonnummer till säljaren som min kompis nu förtvivlat ringer på!

Det lutar åt polisanmälan nu i alla fall:mad:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Då känner du alltså likadant nu som jag gjorde när jag läste ditt löjliga inlägg :tummenupp

Och, lille vän, jag kan juridik :pannkyss

Haha, okej för öh jag typ öh änna måste ha sista ordet och nervärdera folk på internet för jag ska typ spela allan.

Väx upp och bidra till disskutionen istället som sagt.

Orka!

Inches

Inches
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
?
Hur går det?

Ngn som fått sina R1:eek:r?

Ngn som blivit anmäld eller står alla med knutna
nävar i byxfickorna och tittar på varanndra?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Hur går det?

Ja det har varit mycket yada yada yada i denna tråd...vore intressant om de som har skrivit om betalda hanspenningar och sådant kunde/ville stilla våran nyfikenhet!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en polare som betalat handpenning, det var han som startade den första tråden angående dessa annonser.. Inte sett skymten av nån hoj, så det är inte ett dugg synd om idioten som lagt ut annonserna.

Han skulle behöva ett rejält kok stryk så han ger fan i att blåsa ärliga människor i framtiden.

Dark_Messenger

Guest
Makalöst att så många är villiga att betala 5-15.000kr till en vilt främmande person, med en misstänkt blocket-annons, helt utan att träffat honom eller sett hojen i verkligheten. Det gäller ju en privatperson med en löjligt skum annons på hojar som inte stämmer med år/modell osv.. Sen brukar väl de flesta säljare skriva lite om objektet man vill sälja, speciellt om det är så fina cyklar som dessa och säljaren är minsta intresserad av att bli av med dom.

Trist för er som blivit lurade men jag kan inte hjälpa att tänka att ni nästan bad om det.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Visst var det blåögt att betala handpenning på hojen, men å andra sidan tycker jag snarare att problemet ligger i att man tydligen ska RÄKNA med att bli blåst i dagens samhälle.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
samma kille har även ute och säljer bilar,mobiltelefoner och lite annat.kompisen är inte så bright och betalade för en telefon till hans konto med skrivet avtal etc men den kom aldrig fram med posten.fick brev idag om att den skyldiga erkänt men att de lägger ner åtalet trots att han hade 39 anmälningar om bedrägeri på sig.orsak:han är misstänkt för misshandel ett brott som står högre i straffskalan enligt lagen.
så lärdom.blås ett par hundra personer på ett par 100 tusen,på vägen från banken prylar du nån och tar ditt straff på flera hundra kr i böter.åklagaren gillade den jämförelsen:tummenupp

Dark_Messenger

Guest
Visst var det blåögt att betala handpenning på hojen, men å andra sidan tycker jag snarare att problemet ligger i att man tydligen ska RÄKNA med att bli blåst i dagens samhälle.

Det tror jag inte man behöver heller. :)

Jag har aldrig råkat ut för någon blåsning och jag har heller aldrig blåst någon och jag har gjort hyfsat många affärer över blocket mm. DOCK måste man hela tiden ha i bakskallen att när det handlar om "större affärer", jag behöver nog inte precisera mer, bör man vara mer vaksam. Som så många redan sagt, ser det för bra ut för att vara sant är det det! Ingen säljare i världen vill sälja något för mindre än han behöver! Luktar en annons skumt, ja då kanske man helt enkelt ska stå över den och titta vidare..? Om inte annat för att bespara sig alla ev tråkigheter.:rolleyes:

Undantag finns ju, och man kanske stöter på ett riktigt klipp, men se då för fan till att åka o kolla på grejorna innan man degar nån form av handpenning till säljaren - skitsamma om man har 40mil dit. Det får man kosta på sig när det gäller ett köp i storleksordningen 50.000kr eller uppåt. Dessutom kan man göra en rolig roadtrip av det hela och dra med polarna. Så har vi gjort massor av gånger när vi handlat cyklar åt folk i klubben.:D

OldGixxer750

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
Gsx-r750
samma kille har även ute och säljer bilar,mobiltelefoner och lite annat.kompisen är inte så bright och betalade för en telefon till hans konto med skrivet avtal etc men den kom aldrig fram med posten.fick brev idag om att den skyldiga erkänt men att de lägger ner åtalet trots att han hade 39 anmälningar om bedrägeri på sig.orsak:han är misstänkt för misshandel ett brott som står högre i straffskalan enligt lagen.
så lärdom.blås ett par hundra personer på ett par 100 tusen,på vägen från banken prylar du nån och tar ditt straff på flera hundra kr i böter.åklagaren gillade den jämförelsen:tummenupp
Kan man bara bli fälld för ett brott i Sverige..?

Så du/ni vet vem det är?
Håller han till här oxå vet du ngt om det?
El runt Halmstad?

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Det kallas straffrabatt. En person som misstänks för, säg bilstöld, misshandel och vandalism, kommer att bli åtalad för samtliga brott MEN straffet kommer bara att utfärdas för misshandeln eftersom detta har högst straffvärde. Man kommer då alltså undan straff för bilstölden och vandalism. Har aldrig förstått varför man inte utfärdar straff för vart och ett av dom begågna brotten. För jävligt är det iaf.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag ska fixa hans namn,tror han bodde i linköping om jag inte minns fel.
och kom ihåg,så länge man säger jag tycker framför så pratar man bara åsiktsfrihet och därmed är det inte hot eller förtal.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Nu brukar jag inte skriva så här, eller ens sjunka till en amöbas intelligensnivå och det är glocalnetvarning på mitt inlägg nu. Men jag TYCKER att någon borde rövknulla denna kuksugare med ett bollträ framför hans egen mamma, om han är skyldig. Våld föder våld och man ska aldrig ta till nävarna, men det går ju till en viss gräns då det även rinner över för den mest filbunksliknande Svensson, har man dessutom blåst ett par handfulla med Svenssons, så vill iallafall inte JAG ta emot svingen. :huvet

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Nu brukar jag inte skriva så här, eller ens sjunka till en amöbas intelligensnivå och det är glocalnetvarning på mitt inlägg nu. Men jag TYCKER att någon borde rövknulla denna kuksugare med ett bollträ framför hans egen mamma, om han är skyldig. Våld föder våld och man ska aldrig ta till nävarna, men det går ju till en viss gräns då det även rinner över för den mest filbunksliknande Svensson, har man dessutom blåst ett par handfulla med Svenssons, så vill iallafall inte JAG ta emot svingen. :huvet

:klappar där satt den.....

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Hur går det?

Nä min polare och en snubbe till har gjort polisanmälan!:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...