Ni som har F800S/ST. Upplever ni att bakdrevet och remmen är varm efter en körning om man känner på den? Det är ju inte skållhett, men ganska varmt. Det typ gnisslar lite om min rem när man släpper av, speciellt i lite lägre hastigheter. Upplever ni detta också?
Ni som har F800S/ST. Upplever ni att bakdrevet och remmen är varm efter en körning om man känner på den? Det är ju inte skållhett, men ganska varmt. Det typ gnisslar lite om min rem när man släpper av, speciellt i lite lägre hastigheter. Upplever ni detta också?
Mja, min blir också lite varm och låter lite ibland. Men ytterst lite kontra de kedjehojar jag haft förut.
Någon sporthojskörställning är det inte frågan om. Snarare BMW´s tolkning av sportig körställning... ST´en har högre ruta och helkåpa (som du redan märkt) samt pakethållare, vilket behövs om du vill ha BMW´s sidoväskor (snygga, men rymmer inte så mycket).Så vitt jag sett så är det minre kåpa på S, samt lägre styre, något mer som skiljer tro?
Är S en renodlad sporthoj i körställning?
Någon sporthojskörställning är det inte frågan om. Snarare BMW´s tolkning av sportig körställning... ST´en har högre ruta och helkåpa (som du redan märkt) samt pakethållare, vilket behövs om du vill ha BMW´s sidoväskor (snygga, men rymmer inte så mycket).
Köp ST´n! Mer allround och motorn är ju inte överdrivet snygg till utseendet så den kan gott gömmas bakom en sidokåpa. ST´n är sannolikt även attraktivare på begagnatmarknaden
Inget som jag har märkt. Har precis varit in på 2000 mila service.
Vad fick du ge för din 2000-mila service???
ca 2600kr fick jag betala, men då böt de ej luftfilter, kylarvätska.
Lite ovanligt att tipsen om S kommer från en som kör S och viseversa .
Tack för svaren dock!
Tror det lutar mer åt en ST
2600:- var ju inte farligt alls.
Var gjorde du den? Och varför böt de inte luftfilter/kylarvätska?
Funderar som bäst på om jag skall göra min 2000mila innan jag ställer in hojen för vintern eller vänta till våren, mätarn står på 1700 nu men lär ligga på 1900 innan säsongen är över.
Nån som har bra tips på passande tankväska till en ST? Som man får plats med ett par byxor och dojor i
2600:- var ju inte farligt alls.
Var gjorde du den? Och varför böt de inte luftfilter/kylarvätska?
Funderar som bäst på om jag skall göra min 2000mila innan jag ställer in hojen för vintern eller vänta till våren, mätarn står på 1700 nu men lär ligga på 1900 innan säsongen är över.
Nån som har bra tips på passande tankväska till en ST? Som man får plats med ett par byxor och dojor i
I Avesta på Lundgrens motor. Luftfiltret var fortfarande fräscht likaså kylarvätskan.
Jag skulle vänta om till våren, eftersom den varnar 1000km före att den ska servas och när den servas så ställs räkneverket om igen.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |