Mr.Tom
Ny medlem
- Gick med
- 6 Oct 2014
- Ort
- Norrtälje
- Hoj
- -01, Kawasaki, ZR7s | -84, BMW, K100 | -80, Honda, CX500 Custom
Hej hopp. Inleder min karriär här på forumet med att starta en tråd på mitt nyligen påbörjade bygge.
Kan fortsätta med att säga att uppdateringar kommer ske på sin höjd max en gång i veckan, har lite för långt till garaget för att jobba på kvällarna med den.
Detta blir mitt första hojbygge så det kommer säkert finnas en del som många vet hur man gör bättre, men låt inte det hindra er från att kritisera och komma med bra förslag.
Mitt bygge började den 4de oktober då jag och en herr Flunk åkte iväg från Uppsala till Sandviken för att hämta mitt nyfunna projekt. Efter en behaglig resa var cykeln med en massa tillbehör framme i Flunks garage där skönheten fick invänta sitt öde.
11e oktober:
Nu börjar vi på riktigt, dags att ta lite före bilder och sedan gå lös på alla kåpor som inte hör hit!
Före bilder:
Ruggigt stora kåpor, är eftermonterade Pichler kåpor. Går förhoppningsvis att kränga $$$
Magen borta!
Toppen borta, skaplig skillnad. Nu ska bara instrument och bakdelen bort så kan man kalla det en dag.
Efterföljande dag:
Tyckte att min skönhet var lite väl skabbig att jobba med så hon fick sig en rejäl omgång med motorrengöring och högtryckstvätt. Mycket trevligare att titta på.
(nya bilder på G, tar bort lite reg nummer..)
Efter typ 10 sekunders dividerande kring hur man ska bygga om bakdelen bestämde jag vars baken skulle kapas.
Kapning av baken Featuring Flunk on the Kap:
Slutresultatet av helgens bravader:
Nu ska jag ta mig en funderare på hur man enklast kan bygga en bottenplatta till limpan! Inväntar även nytt digitalt instrument, bilder på det kommer såklart
//Mr.Tom
Kan fortsätta med att säga att uppdateringar kommer ske på sin höjd max en gång i veckan, har lite för långt till garaget för att jobba på kvällarna med den.
Detta blir mitt första hojbygge så det kommer säkert finnas en del som många vet hur man gör bättre, men låt inte det hindra er från att kritisera och komma med bra förslag.
Mitt bygge började den 4de oktober då jag och en herr Flunk åkte iväg från Uppsala till Sandviken för att hämta mitt nyfunna projekt. Efter en behaglig resa var cykeln med en massa tillbehör framme i Flunks garage där skönheten fick invänta sitt öde.
11e oktober:
Nu börjar vi på riktigt, dags att ta lite före bilder och sedan gå lös på alla kåpor som inte hör hit!
Före bilder:
Ruggigt stora kåpor, är eftermonterade Pichler kåpor. Går förhoppningsvis att kränga $$$
Magen borta!
Toppen borta, skaplig skillnad. Nu ska bara instrument och bakdelen bort så kan man kalla det en dag.
Efterföljande dag:
Tyckte att min skönhet var lite väl skabbig att jobba med så hon fick sig en rejäl omgång med motorrengöring och högtryckstvätt. Mycket trevligare att titta på.
(nya bilder på G, tar bort lite reg nummer..)
Efter typ 10 sekunders dividerande kring hur man ska bygga om bakdelen bestämde jag vars baken skulle kapas.
Kapning av baken Featuring Flunk on the Kap:
Slutresultatet av helgens bravader:
Nu ska jag ta mig en funderare på hur man enklast kan bygga en bottenplatta till limpan! Inväntar även nytt digitalt instrument, bilder på det kommer såklart
//Mr.Tom
Last edited: