Ronneby-Benny
Gammel-knutte
Hej, vill gärna ha kommentarer om denna maskin som jag är spekulant på!! BMW K100 RT 1985! Önskas snabba svar om möjligt. Både positiva och negativa omdömen är välkomna!!
Hihi, jag förstår det, med dina cyklar!! Då skulle du köra min Succa!!Hightuned skrev:Jag skulle gärna hjälpa till men jag har aldrig kör någon sådan hoj då dess brutala prestanda skrämmer mig.
Inga problem med vibrationer då?? En del påstår att de vibrerar mycket??Gammelsmurf skrev:Det är en slitstark MC. Svaga punkterna kan vara vattenpumpen och att instumentpanelen tar in fukt. Annars är där inte mycket som går sönder. Har en kompis som körde 14000 mil med en -84 och det enda som gick sönder var en tändspole. Jag har själv en K 100 RS som jag far kors och tvärs genom Europa med. Har dock bara haft den ett år men är mycket nöjd så långt.
Hur var det med vibrationerna då? En del påstår att det är för jävligt, andra säger att det inte är några problem, en handlare varnade mig bestämt för en sådan, el-fel, olje-rök som du nämnt? Måste provköra maskinen för eget utlåtande!! Gärna mer info om du vill?Busafreak skrev:Polarn är BMW-frälst och hade tidigare en sådan som du beskriver, vi åkte på rejäla långsträckor och i bland bytte vi hoj. BMW är byggt för långresor och kanske kan uppfattas som en gubbhoj i sportsammanhang med sin kardan o 90 hästar. Bågen är att lita på och med sina hårda väskor är den nästan oslagbar på långresor då modellen också kan finnas med ABS.
Men... även solen har sina fläckar. Motorn lutar "åt fel håll" vid parkering på sidostödet. Detta medsförde ett problem på det tidigare modellerna som senare har rättats till. Oljan rann förbi kolvringarna (som kunde flyta runt varvet och släppa förbi oljan i skarven). Det som händer är ett blåt rökmoln några minuter efter start på mornarna. Ser värre ut än det är. På senare årsmodeller sattes det dit ettt stift i kolvringsspåret (som på en tvåtaktare) och problemet försvann.
Bågarna verkar kunna gå hur många mil som helst.
Ronneby-Benny skrev:Hur var det med vibrationerna då? En del påstår att det är för jävligt, andra säger att det inte är några problem, en handlare varnade mig bestämt för en sådan, el-fel, olje-rök som du nämnt? Måste provköra maskinen för eget utlåtande!! Gärna mer info om du vill?
Tack för svaren, den jag skall titta på har gått 4500 mil och gått 1200 mil på 9år och är en 85:a Begärt pris 35000:- Tycker efter jämförelser att priset verkar okej!?Busafreak skrev:Min (lilla) erfarenhet av körningen är att bågen är helt OK, jag har inte märkt några vibbar i styret eller elfelsproblem. Kontakten till CDI-boxen hoppade ur en gång p g a att den inte var ditsatt ordentligt. Oljeröken slippar man vid flititg användande av centralstödet.
Du kan nog lugnt köpa bågen men tyvärr anser jag att de är övervärderade - de är för dyra både som nya o beg.
Gör som jag vid provkörning av bågar o bilar - prova i motorvägsfart.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |