SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Självklart finns det undantag, vad jag menar är att det inte verkar vara någon självklarhet att snubben i hojbutiken är lika intresserad av motorcyklar som jag som kund.Det vet jag inte om jag håller med om. Men de som kan något brukar sällan stå i montern på mässan. Så länge jag kan minnas har mässan handlat om backslickade säljare från någon av märkets stora handlare. Det finns utan tvekan kompetent folk hos vissa generalagenter, men mässan verkar inte vara deras uppgift.
För övrigt tror jag att det här med väskor på en hoj med herrejösses motor är allt annat än självklart. Fullastade sidoväskor och framförallt toppbox kan vara en orsak till stabilitetsproblem, så om en tillverkare inte vill sälja en viss modell med väskor så finns det sannolikt en teknisk orsak och inte bara att de vill jävlas med sina kunder…
Det är klart att du får anpassa takten lite beroende på om du har väskorna i-klickade eller ej. Men det känns ju inte som att det är så stor skillnad mellan denna och säg en Multistrada RS, en H2SX, eller varför inte S1000XR för den delen.