Schnell
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 22 Jan 2015
- Ort
- Hbg
- Hoj
- FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Därför jag kör en billig 1999 Opel Astra. 5 nyanser av samma röda originalfärg nu och repad på båda sidor ( av tidigare ägare ) Då kan man lägga de pengarna på riktiga fordon istället haha.
Synd att du inte riktigt trivdes med GSA:n. Den är stor och bökig och lämpar sig kanske inte riktigt för stadspendling. Du funderade inte på att byta in den och hämta ut den vanliga GS1250n istället då? Den väger väl 20 kg mindre och är mer lätthanterlig? Visst avsevärt mer pengar än Ktm.
Det är en stor klumpsumma att köpa BMW men kollar man på blocket så håller de värdet oerhört bra jämfört med andra märken. T.ex. Ducatis multistrada mm. En 3-4 år gammal GS med 3000 mil kostar kanske 30-40000 mindre än en helt ny, där du har 3 års garanti. 5 år genom vissa återförsäljare. Det är rätt svårslaget. Den vanliga GS med all lull lull går på 215 000:- om man utelämnar SOS. 220 000 med GPS. Helt ok med tanke på vad Multin ligger på.
Gillade verkligen dämpningen på 1200an. Var som natt och dag jämfört med min 10 år gamla Fz1. Helt otroligt vilken känsla det var när man testade nödbroms och när man ladda på genom kurvor. Det var uppenbart att det var en kompetent hoj som kan hänga med det mesta på gatan. 0-100 går rätt snabbt.
Gällande tillval så lutar det åt aluminiumväskor och ingen SOS.. men allt annat ska med. Känns inte som att man behöver den och 3500kr är lite för häftigt för en extra knapp...
Synd att du inte riktigt trivdes med GSA:n. Den är stor och bökig och lämpar sig kanske inte riktigt för stadspendling. Du funderade inte på att byta in den och hämta ut den vanliga GS1250n istället då? Den väger väl 20 kg mindre och är mer lätthanterlig? Visst avsevärt mer pengar än Ktm.
Det är en stor klumpsumma att köpa BMW men kollar man på blocket så håller de värdet oerhört bra jämfört med andra märken. T.ex. Ducatis multistrada mm. En 3-4 år gammal GS med 3000 mil kostar kanske 30-40000 mindre än en helt ny, där du har 3 års garanti. 5 år genom vissa återförsäljare. Det är rätt svårslaget. Den vanliga GS med all lull lull går på 215 000:- om man utelämnar SOS. 220 000 med GPS. Helt ok med tanke på vad Multin ligger på.
Gillade verkligen dämpningen på 1200an. Var som natt och dag jämfört med min 10 år gamla Fz1. Helt otroligt vilken känsla det var när man testade nödbroms och när man ladda på genom kurvor. Det var uppenbart att det var en kompetent hoj som kan hänga med det mesta på gatan. 0-100 går rätt snabbt.
Gällande tillval så lutar det åt aluminiumväskor och ingen SOS.. men allt annat ska med. Känns inte som att man behöver den och 3500kr är lite för häftigt för en extra knapp...