JensT
Kör fort, sväng vänster
BMW R75/6 -74 Street Tracker / Brat style
Eftersom jag är helsåld på både gamla BMW-hojar och Wrenchmonkees införskaffades en r75/6 och förvandlingen påbörjades.
Sakta men säkert åker prylarna av. I stort har jag tänkt följa WMs mönster: Megafoner, avgasbandage, nytt styre och nya reglage, bort med all elektronik som inte är framlampa och bromsljus och sedan ett par Firestone Champion på det.
WM har byggt en helt ny bakram och jag tänkte först göra det tills jag insåg hur svårt det skulle vara för en novis som jag. Trots att garaget är fullt av allvetande mekarministrar vill jag försöka klara detta på egen hand så mycket som möjligt. Nu ska den existerande ramen modifieras istället, dvs. kortas 10 cm och rensas från onödiga bitar.
Min allra största utmaning består i att dra helt ny el. Eftersom hela instrumentpanelen är borta tillsammans med blinkers och tuta borde det inte vara för svårt.
Jag vet ännu inte hur jag ska lösa batterifrågan. Jag vill ha ett så litet som möjligt. Planen är att plocka bort startmotorn och kicka igång hojen så batteriet behöver inte driva mer än lamporna.
Alla former av råd och tips tages tacksamt emot.
För att se fler bilder kan ni surfa in på The Cartorialist
/Jens
Eftersom jag är helsåld på både gamla BMW-hojar och Wrenchmonkees införskaffades en r75/6 och förvandlingen påbörjades.
Sakta men säkert åker prylarna av. I stort har jag tänkt följa WMs mönster: Megafoner, avgasbandage, nytt styre och nya reglage, bort med all elektronik som inte är framlampa och bromsljus och sedan ett par Firestone Champion på det.
WM har byggt en helt ny bakram och jag tänkte först göra det tills jag insåg hur svårt det skulle vara för en novis som jag. Trots att garaget är fullt av allvetande mekarministrar vill jag försöka klara detta på egen hand så mycket som möjligt. Nu ska den existerande ramen modifieras istället, dvs. kortas 10 cm och rensas från onödiga bitar.
Min allra största utmaning består i att dra helt ny el. Eftersom hela instrumentpanelen är borta tillsammans med blinkers och tuta borde det inte vara för svårt.
Jag vet ännu inte hur jag ska lösa batterifrågan. Jag vill ha ett så litet som möjligt. Planen är att plocka bort startmotorn och kicka igång hojen så batteriet behöver inte driva mer än lamporna.
Alla former av råd och tips tages tacksamt emot.
För att se fler bilder kan ni surfa in på The Cartorialist
/Jens
Bifogat
Last edited: