Har du kollat alla säkringar?
Är dom hela är det bara att mäta allt annat är gissningar och chansningar. Här verkar du ha elschema hoppas det är rätt
https://car-diagrams.jimdofree.com/bmw/motorcycle/
Kan nån BMW kunnig kan förklara vad som menas med "Frame" är det nån modul för många grejer verkar gå dit, får inte heller ihop att det skulle vara jordpunkter.
Jag skulle börja med att kolla att jag hade 12V spänning (VDC på multimetern) på 30 röd kabel på startreläet bara för att veta säkert att du har spänning till reläet, sen skulle jag kolla om jag fick spänning 12V på 85 på startreläet svart/gul kabel då du trycker på startknappen, sen skulle jag kolla om jag fick reststans (multimetern inställd på ohm, omega tecken) i princip 0 ohm mellan 86 brun/gul kabel och jord och i princip 0 ohm 86a brun/svart kabel och jord.
Mät med svart kabel på multimetern mot batteriets minuspol eller jord i ramen men var säker på att du får bra kontakt, detta både vid spänningsmätningen (12VDC) och resisransmätningen (ohm) Börjar du med detta så bör du få koll på om det är spännings eller jord sidan av startkretsen som tjorvar.
Saknas spänning 12V på 30 har du ingen spänning till reläet, har du ingen spänning på 85 då du trycker på startknappen får du kolla tändlås, killswitch, stödbrytaren, och startknapp.
Saknas jord på 86 och 86a får du kolla kopplingsbrytaren, och netutalswitchen.
Det är vad jag får fram av schema, hoppas jag inte läst det helt galet eller det där "Frame" kan hitta på nåt knas.
Börja mäta det är inte så svårt och du kommer att ha nytta av erfarenheterna i resten av livet i allehanda elfelsökning.