Är det ingen som faktiskt kollat på videon där de berättar vad hojen är till för?
Jo, fy fan. Det var det första jag gjorde, och det är väl därför man antar en skämtsam approach - för att hålla det skrämmande ifrån sig:
"It helps us to understand motorcycle dynamics and classify driver behaviour and determine if a future situation will become dangerous or not.
If so, we can inform, warn or intervene directly.
min fetning
Typ som att man vill beröva mig alla incitament att köra motorcykel.
Jag vill inte bli utvärderad av min motorcykel, inte behöva läsa en massa meddelande på en display, inte höra en massa summertoner som skall informera om än ditten och än datten, och skall det vibrera i rumpan så skall det bero på att jag varvar till ventilsläpp, och inte en inbyggd vibrerande kommunikationsenhet i dynan, som vill göra mig uppmärksam på vad det nu är hojen anser är fel med min körning.
Artificiell feedback or vidrigt, och en hoj som ingriper i min körning är helt otänkbart.
"Inattentive tiders" har inte på motorcykel att göra!
Varför är tillverkarna så angelägna att tillgängliggöra motorcykeln för de minst lämpade?
Jo, volymer, så klart. Hitta nya målgrupper och kränga fler hojar.
Lycka till säger jag. Synd att ni tappar de köpare som verkligen vill KÖRA motorcykel, och är beredda att ta konsekvenserna som beslutet kan föra med sig.
Men, det har dom säkert också räknat med - i framtiden finns det inte tillräckligt med motorcyklister för att hålla igång en industri som BMW, därför måste motorcykelkörningen automatiseras, för att "hålla hjulen rullande".