Hej,
Tog kortet i höst och har bara kört lånehoj än så länge. Dags för egen med andra ord, jag har bestämt mig för att provköra och blir jag inte besviken så köper jag en S1000R. Den har det jag letar efter helt enkelt.
Med den inledningen följer några frågor till er ägare.
-Hur funkar den att skjutsa på?
-20 mil landsväg/mototrväg, sitter man bekvämt i slutet av etappen?
-Är svängradien så pass dålig att det blir ett stort bekymmer om man kör runt i t ex stockholm?
-Ska man fläska på med båda paketen och/eller är det något mer man bör köpa till i extrautrustningsväg, t ex larm?
-Tänker köpa ny och bör jag då vänta till våren och köpa en nyare version, om det inte redan finns en 2015? funderar i banorna, första utgåva kan medföra lite extra sjukdomar.
-Vilken återförsäljare rekommenderar Du i Stockholmstrakten?
Tacksam för svar och ursäktar dumma frågor.
Mvh
Daniel
Hej,
Har precis själv köpt en och har kommit 50 mil in på inkörningen (Seeeegt).. Kan enkelt säga att du kommer inte ångra dig.
- Har skjutsat tanten och det är inga problem, både motorväg och småkurvigt går galant!
- Ska du åka 20 mil landsväg så rekommenderar jag att köpa till komfortsadeln, eller är det bara jag som har benig röv som inte klarar att åka långt utan att få ont, så har det iofs varit på alla mina hojar men ja, jag funderar starkt på sadeln iaf.
- Svängradie inom Sthlm kan jag inte svara på, men den är inte speciellt mkt sämre än någon annan av mina hojar vad jag tänkt på iaf.
- Jag har båda paketen på min, ska man ändå köpa ny kan man lika väl ta båda.. Handvärmen idag var guldvärd. Extrautrustning så tycker jag Acra slipOn, det låter så sjukt gött!
- 2015 finns redan där sjukdomarna är fixade, jag fick min för 1 vecka sen och har 2015.
- Återförsäljare vet jag inte då jag bor långt ifrån Sthlm, säkert någon annan som kan rekommendera någon.
Finns inga dumma frågor.
Mvh!