BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Då finns det någon i Sthlm med en röd S1000R som inte har gett sig till känna på Sporthoj :va

Var ute och körde i Roslagen igår och såg då en till röd s1000r. När jag hämtade hojen på 100mila servicen så fanns det även en typ 80 åring som körde en röd så det finns nog många som inte hänger på sporthoj :tummenupp

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Är din 2015? Om det stämmer så skulle jag vilja veta om du har ett hål i toppen av expansionskärlet. Om du inte har det så ska BMW ge mig ett nytt.

Grattis till en galen hoj!

Dum fråga :rodnar , men vart fan sitter expansionskärlet ? hade bråttom när jag synade hojen, och fann det inte, brukar alltid vara relativt synligt.

Tack förresten, och håller med dig.. vilken sjuk hoj! :tummenupp

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Dum fråga :rodnar , men vart fan sitter expansionskärlet ? hade bråttom när jag synade hojen, och fann det inte, brukar alltid vara relativt synligt.

Tack förresten, och håller med dig.. vilken sjuk hoj! :tummenupp

Bakom höger sidokåpa. Måste skruva bort den för att kontrollera det. Du kanske inte vill göra det så jag ringer nog och frågar Probike. Grattis igen

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Hoj
KTM 1290GT-19
Kylarvätskan försvinner. Min var under MIN efter 240mil dvs 140mil efter den vart påfylld. Finns ett hål i toppen av expansionskärlet som det skvalpar ut genom.

Hej!

Det här låter bekant...har en s1000rr 10a som det drar kylarvätska om..det kanske är samma fenomen.?
Men jag har haft den på Bactor Mc för kontroll och de hittade inga konstigheter.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Kylarvätskan försvinner. Min var under MIN efter 240mil dvs 140mil efter den vart påfylld. Finns ett hål i toppen av expansionskärlet som det skvalpar ut genom.

Nu har jag inte kollat nivån på min hoj, men var står nivån på vid varm motor? Är det ett "hål", eller en anslutning, typ för en slang?

Går ju ner 2 slangar som slutar typ under oljekylaren, antar att den ena är från exp.kärlet.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Jaha, ja, det händer mig med. Fyllde på senast i helgen.

Verkar dock inte vara något problem, den går inte varm och det verkar inte komma in luft i systemet.

Menar du att BMW tagit fram en uppdatering?

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jaha, ja, det händer mig med. Fyllde på senast i helgen.

Verkar dock inte vara något problem, den går inte varm och det verkar inte komma in luft i systemet.

Menar du att BMW tagit fram en uppdatering?

Läste på tyska forumet att hålet ska vara borta på 2015 års modell men har som sagt inte sett det själv ännu. Ingen verkar ha problem med att motorn går varm, finns tom folk som skriver att dom kör med helt tomt kärl.

Last edited:

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Nu har jag inte kollat nivån på min hoj, men var står nivån på vid varm motor? Är det ett "hål", eller en anslutning, typ för en slang?

Går ju ner 2 slangar som slutar typ under oljekylaren, antar att den ena är från exp.kärlet.

Hålet är för övertryck tror jag. Du ska kolla med kall motor, inte varm. Är bara en slang till kylaren så den både suger och trycker vätska via samma.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Har beslutat mig för att försöka sälja täckplattan(singelkuts) då jag inte kommer använda den mer. Nypris är strax under 3k och jag kan tänka mig hälften. Är röd.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Hej,

Tog kortet i höst och har bara kört lånehoj än så länge. Dags för egen med andra ord, jag har bestämt mig för att provköra och blir jag inte besviken så köper jag en S1000R. Den har det jag letar efter helt enkelt.

Med den inledningen följer några frågor till er ägare.

-Hur funkar den att skjutsa på?

-20 mil landsväg/mototrväg, sitter man bekvämt i slutet av etappen?

-Är svängradien så pass dålig att det blir ett stort bekymmer om man kör runt i t ex stockholm?

-Ska man fläska på med båda paketen och/eller är det något mer man bör köpa till i extrautrustningsväg, t ex larm?

-Tänker köpa ny och bör jag då vänta till våren och köpa en nyare version, om det inte redan finns en 2015? funderar i banorna, första utgåva kan medföra lite extra sjukdomar.

-Vilken återförsäljare rekommenderar Du i Stockholmstrakten?

Tacksam för svar och ursäktar dumma frågor.

Mvh

Daniel

Last edited:

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Hej,

Tog kortet i höst och har bara kört lånehoj än så länge. Dags för egen med andra ord, jag har bestämt mig för att provköra och blir jag inte besviken så köper jag en S1000R. Den har det jag letar efter helt enkelt.

Med den inledningen följer några frågor till er ägare.

-Hur funkar den att skjutsa på?

-20 mil landsväg/mototrväg, sitter man bekvämt i slutet av etappen?

-Är svängradien så pass dålig att det blir ett stort bekymmer om man kör runt i t ex stockholm?

-Ska man fläska på med båda paketen och/eller är det något mer man bör köpa till i extrautrustningsväg, t ex larm?

-Tänker köpa ny och bör jag då vänta till våren och köpa en nyare version, om det inte redan finns en 2015? funderar i banorna, första utgåva kan medföra lite extra sjukdomar.

-Vilken återförsäljare rekommenderar Du i Stockholmstrakten?

Tacksam för svar och ursäktar dumma frågor.

Mvh

Daniel

Hej,

Har precis själv köpt en och har kommit 50 mil in på inkörningen (Seeeegt).. Kan enkelt säga att du kommer inte ångra dig.

- Har skjutsat tanten och det är inga problem, både motorväg och småkurvigt går galant!

- Ska du åka 20 mil landsväg så rekommenderar jag att köpa till komfortsadeln, eller är det bara jag som har benig röv som inte klarar att åka långt utan att få ont, så har det iofs varit på alla mina hojar men ja, jag funderar starkt på sadeln iaf.

- Svängradie inom Sthlm kan jag inte svara på, men den är inte speciellt mkt sämre än någon annan av mina hojar vad jag tänkt på iaf.

- Jag har båda paketen på min, ska man ändå köpa ny kan man lika väl ta båda.. Handvärmen idag var guldvärd. Extrautrustning så tycker jag Acra slipOn, det låter så sjukt gött!

- 2015 finns redan där sjukdomarna är fixade, jag fick min för 1 vecka sen och har 2015.

- Återförsäljare vet jag inte då jag bor långt ifrån Sthlm, säkert någon annan som kan rekommendera någon.

Finns inga dumma frågor.

Mvh!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Håller med föregående talare.

Inga som helst problem med skjuts. Enda gången man märker att det sitter någon där är när man bromsar ;)
Men efter 20 mil hade jag nog önskat en annan sadel. Har själv aldrig suttit på den dock.

Köp båda paketen. Använder och gillar allt som paketen innehåller och skulle inte tycka det var samma hoj utan quick-shift och Dynamic-lägen. Mys med handtagsvärme så här års!

Akra slip-on gör inte mycket skillnad. Det blir lite dovare. Gå fullt ut istället! :p Katten tar bort det mesta.

Absolut inga problem med svängradien i Sthlm. Visst, kör du långsamt och måste svänga 90 grader finns det bättre lämpade hojar för det. Men i vanlig trafik är det bara vid 90 graders svängar vid trafikljus som jag har blivit tvungen att vänta in att det börjar röra sig.

Kolla med säljaren när du kan få leverans. Hade jag kunna välja i din sits hade jag valt att plocka ut den till våren.

Jag köpte min på AVA men dom kommer sluta med BMW vad jag vet och mina personliga upplevelser har tyvärr inte varit dom bästa där om man bortser från tillbehörsavdelningen. Satsa på någon annan.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Finns bara probike kvar att köpa av snart så inte mycket val där om du ska köpa "lokalt". Spelar egentligen ingen roll vart du köper hojen då alla kommer ändå ha samma garanti(alla auktoriserade handlare) och alla verkar lika dåliga på att infomera sina kunder när saker återkallas osv. Internettet är bättre på detta än handlarna tyvärr.

Svängradien är inga problem när man väl är ute och kör tycker jag. Kanske om man ska "lane splitta" genom att åka mellan bilar på längden för att byta fil vid stillastående, annars är det mest i garaget det är jobbigt att vända runt den(inte så mycket plats).

Köp allt utom larmet, det är helt meningslöst. Om du får rabatt på tillbehören så skulle jag rekommendera HP handtagen då dom är så jävla dyra annars. Skippa "täckplatta för passagerarplats" och avgas. Allt sånt är bättre om det inte står bmw på sakerna

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Ifall någon har missat: porrklipp

Bokade en tid för 1000-mila service hos MC-Proffsen, de nämnde då att det hade kommit en sån där kampanj/bulletin gällande insugskanalerna (eller om det var ventilerna).

Heltsonika: Du har ju haft din på 1000-mila, låter det bekant?

Någon annan som vet något?

Edit: Hittade detta:
http://www.s1000r.co.uk/index.php/topic,1257.0.html

Edit2: Och detta:
http://www.s1000r.co.uk/index.php/topic,841.0.html

Nu är jag förvirrad... gäller recall:en intake eller exhaust? Eller är det två recalls? :va

Är det här någon härifrån?
http://www.s1000r.co.uk/index.php/topic,841.msg13780.html#msg13780

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...