BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har varit sugen, men tycker det är rätt mkt pengar för lite mer ljud...

Lämnade just in min hoj för ventilbyte!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Ingen som dragit på ett helsystem under vintern?

Inte sugen för fem öre faktiskt. Varför lIxOm? :3freak

Däremot funderar jag på att köpa något som döljer den gräsliga katten. Har även funderingar på att uppgradera ljuset till LED (efter artikeln i BIKE). :rolleyes:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Håller med om katten, den blir ju lite "missfärgad" och ser lite tråkig ut. Men om man byter till ett helsystem, tex ett akra, går det ju lös på minst 10lök med pc5 och mappning:(

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Nån som har köpt snakeskins till sin hoj? Var köper man det isf? Jag hittar bara från USA på ebay..

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
boove.se har en hel del, bla tankskins.

GFN

GFN
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
nippon
Tjenare, läst igenom tråden nu och ni verkar trivas med era hojar :)
Tänkte köpa mig en här nu till våren men lite orolig för min längd.
Är 1,87
Brukar köra lite längre sträckor och orolig för vinddraget . Någon som är liknande lång som har större vindkåpa på? Får ni plats med benen?

Man är ju så sugen på att köra nu när solen tittar fram.

Last edited:

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Håller med om katten, den blir ju lite "missfärgad" och ser lite tråkig ut. Men om man byter till ett helsystem, tex ett akra, går det ju lös på minst 10lök med pc5 och mappning:(

Jag skickade mail till Danmoto:

Hi,

I have been looking around on the web for a cat eliminator pipe, and I came across your website. The thing is that I have a BMW S1000R 2014 and would like to have a cat eliminator pipe fitting my bike and my stock exhaust? Is it something you have or will have soon?

I can only see a pipe for the S1000RR on your website, and assumes that it doesn't fit the S1000R -14.

I live in Sweden, is it a country you can deliver to?

Best regards
Mikael Hildingsson

Fick svar dagen efter:
Hello Mikael,

i'm sorry but we don't offer a decat pipe for this model at the moment.

We're working on a setup,but it'll still take a few month until this is ready.

Shipping to Sweden is no problem at all.

With best regards
Danmoto International

Den väntar jag på! Då kan jag byta tillbaka till originalblåset igen men få väck den fula katten...

En mid-pipe till en S1000RR kostar hos Danmoto $108 = ca 1000 kr + frakt och ev. tull/moms. Helt okej enligt mig!

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Nån som har gjort årsservice ännu? Vad har ni fått betala?

hmm, blev ju uppringd av lundgrens dagen efter att jag pratat med servicechefen på mc-mässan. då skulle dom hämta hojen (ventilbyta och övriga åtaganden) och vad jag fick för mig även göra årsservic. men efter det har det varet tyst, djäv.... tyst :mad::mad::mad::mad:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
3200kr kostade min service, ganska dyrt kan jag tycka. Bytte iofs bakdäcket samtidigt..

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
hmm, blev ju uppringd av lundgrens dagen efter att jag pratat med servicechefen på mc-mässan. då skulle dom hämta hojen (ventilbyta och övriga åtaganden) och vad jag fick för mig även göra årsservic. men efter det har det varet tyst, djäv.... tyst :mad::mad::mad::mad:

då så kom det efterlängtade tel samtalet :banana , i morgon lördag hämtas hojen av lundgrens för alla åtaganden samt årsservic. likväl som man ibland gnäller så måste man ge kredit. bra jobbat bmw och lundgrens :)

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Hallå gott folk!

Jag tänkte beställa lite grejor från racefoxx och Rg-racing. Jag har mailat racefoxx och rg-racing angående rabattkoder vid gruppköp.

Från racefoxx har jag fått svar om att de ville ha en lista på vila prylar vi vill beställa.
Rg-racing har jag inte fått svar från än.

Är det folk som är intresserade av deras grejor?

https://www.racefoxx.com
https://http://www.rg-racing.com

Svara i tråden så kan vi se hur det artar sig...

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Jag är intresserad utav ett par crashpuckar, evotech eller r g spelar ingen roll, dom som är billigast.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin