Hej! Har en fråga som ingen motorjournalist har givit svar på i något test än...
1 säljare på carlbarks i Kumla påstår att han inte åkt någon naken hoj med bättre aerodynamik än s1000r för att BMW är dom ända tillverkarna som testar sina hojar i vindtunnel...
Är detta "mer" bekvämt på en s1000r ? Nån som har erfarenhet av både st3r o s1000r?
Går i tankarna att byta ut nuvarande hoj till en s1000r istället. Har dock en del funderingar.
1. Nyheterna med nya 2016 ser ut att vara minimal.
"The S1000R streetfighter returns with just a small tweak: the Light white non-metallic paint scheme gets a new grained fuel tank trim." Stämmer detta?
2. Är det värt att köpa Dynamicpaket? Tänker framförallt på DDC, Dynamic damping control. Hjälper den vid körning på gata eller är detta något som bara är bra för banan?
3. Hur tycker ni s1000r är vid höga farter med tanken på fartvinden. Vid vilken hastighet anser ni att det börjar bli jobbigt? Då jag kommer från en kåphoj som klarar alla hastigheter utan problem med tanke på fartvinden så är jag lite fundersam på denna punkt.
4. Har ni satt på något extra vindskydd?
För min del lutar det åt både sportpaket och dynamicpaket men samtidigt kände jag att det är viktigt att stämma av detta innan köp.
Sen har jag en fundering kring försäkring. Har för mig att jag har läst att BMW bjuder på första året eller har iaf tidigare gjort detta. Någon som vet om detta fortfarande är aktuellt?
http://www.sporthoj.com/forum/showt...F6rs%E4kring&p=5257786&viewfull=1#post5257786Aldrig sett detta. Tvivlar starkt på att det någonsin funnits för någon hoj som inte är en förvuxen moped(instegshoj) men motbevisa mig gärna
http://www.sporthoj.com/forum/showt...F6rs%E4kring&p=5257786&viewfull=1#post5257786
Kanske bara var en tillfällig grej, men det hade varit nice om erbjudandet kvarstår.
Provkörde s1000r igår? idag? Shit min dyngs rytm är fucked up, skulle aldrig tagit den där powernappen som varade 6+ timmar
Åter till ämnet, väldigt nöjd med hojen, går inte att klaga på en sådan bra hoj. Dock kände jag att vinden var lite för extremt för mig. Den börjar kännas redan vid 110 och jag skulle inte vilja ligga och köra allt för länge i 140, vilket för mig gör detta lite problematiskt.
Dock är detta ingen showstopper för jag kan slänga på en windscreen. Dock var jag inte så förtjust i orginal tillbehöret däremot hittade jag följande som jag gillar.
VStream® Sport Windscreen for BMW® S1000R
View attachment 424843
Ett youtube klipp med ovan installerat.
Enligt detta forum har den fått bra kritik.
Nu blir det att undersöka vad jag kan få för min hoj, vad en ny hoj kostar samt mer detaljerad information om försäkringspremie. Säsongen är över så jag har iaf hela vintern på mig att grubbla över eventuellt köp.
Jag gillade båda paketen och pga andrahandsvärdet kommer detta bli ett självklart val.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |