Video BMW S1000RR får smaka på Nissan GTR (trimmad)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
inte för att vara elak eller så, men en aningen mer erfaren förare hade gett den där bilen lite mer match även om den är ett monster....

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Så du tro en erfarne förare med en S1000RR vunnit?

Micke™;5825127 skrev:
inte för att vara elak eller så, men en aningen mer erfaren förare hade gett den där bilen lite mer match även om den är ett monster....

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Av ren nyfikenhet men vad kostar en GT-R i det där trimmet, exklusive bil alltså?

Micke™;5825127 skrev:

Vad får dig att tro det? Jag tror inte BMWn har en chans även om det är Blixt Gordon som kör.

Konrad Haifa

Guest
Såna här klipp hittar man överallt på SH och Garaget. Och dom flesta körs nånstans i norra Sverige eller? Vem arrangerar detta? 1 gång per år? Och så grymt många potenta bilar och mc. Och var finns en sån lång ledig raka? Är det ett f.d. flygfält? Bara nyfiken. Kanske svar från er som kört. :confused:

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Hej, det är mitt event. En hoj kom från sporthoj... Men bra uppslutning av bilar från hela Europa. Tråden på sporthoj: http://www.sporthoj.com/forum/showt...-i-%E5rets-olika-GTBoard-com-event&highlight=

Kanalen: http://www.youtube.com/m5boarddotcom

Såna här klipp hittar man överallt på SH och Garaget. Och dom flesta körs nånstans i norra Sverige eller? Vem arrangerar detta? 1 gång per år? Och så grymt många potenta bilar och mc. Och var finns en sån lång ledig raka? Är det ett f.d. flygfält? Bara nyfiken. Kanske svar från er som kört. :confused:

N1lssoN

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
Ktm 990 superduke -11, gsx 1100 (1230)
Nog för att det är kul att tävla bara för skoj skull men personligen anser jag att man inte kan jämföra bil mot hoj..
men bilen gick ju som ett riktigt as!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Trimmet går på EUR 120 000+ instalaltion har jag för mig.

Det var inte så farligt, om man klarar sig med första generationen GT-R så kan man alltså bygga ett sådant där monster för mindre än 200K euro. Man får mycket för pengarna om man vill åka fort,

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Måste till mye lull lull på bilarna för att piska en standardhoj. Kan ingen höja gränsen lite och köra en lull lull bil emot en racepreppad, trimmad hoj med racebränsle i sådana fall? Standard emot standard, och race emot race. :rofl

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Måste till mye lull lull på bilarna för att piska en standardhoj. Kan ingen höja gränsen lite och köra en lull lull bil emot en racepreppad, trimmad hoj med racebränsle i sådana fall? Standard emot standard, och race emot race. :rofl

de körde ju mot turbohojar för ett tag sen men då blev bilägarna så ledsna i ögat så blir nog inget mer med det

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Jaså? Lägg upp en film på dig som beskriver hur man ska tala isåfall...

Kan skriva en kort beskrivning om hur du skall tolka det jag skrev, eftersom du uppenbarligen tolkade det helt fel.

Var enbart en åsikt jag uttryckte, likväl som andra kanske skulle uttrycka snygg/ful/bra/dåligt filmklipp, inte att det var fel av honom att läspa.

Förstod du nu?

Edit: sorry efter att ha läst första sidan igen förstår jag varför du tolkade det hela som du gjorde.

Last edited:

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Trimmet går på EUR 120 000+ instalaltion har jag för mig.

Riktigt kul att se sånt här Gustav, keep up the good work och strunta i alla hatare som bara klagar!
Har du/ägaren någon uppfattning om driftsäkerheten på den där "lätt trimmade" saken? :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring