BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Spola fram till 2:20, ska få dem redigerade av en polare, men passade på att lägga upp en av rejsen :)

Svårt att se hur fort det går på film men har den där verkligen upp emot 1100 - 1200 hk?

Nya Ferrari F12 ska ju ha 740hk och göra 0-200 på 8.5 vilket är runt 1.5 långsammare än våra hojar. Räcker alltså inte 50% mer effekt för att komma ned 1.5 SEK? Det handlar väl iofs också mycket om vilken utväxling man och det är ju tider från stillastående.

En Veyron SuperSport har 1200hk och gör tydligen 0-200 på 6.7 och den väger ju nästan 1.9 ton vilket måste vara mer än Lambon.

Eller hade han "uppskattade" hästar, dvs inkl. moms och lite önsketänkande? :)

Men det är klart, är han nästan lika snabb som en Veyron så är hans bil ju helt plötsligt ett prisfynd! Så länge vi bortser från hojen... :)

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Svårt att se hur fort det går på film men har den där verkligen upp emot 1100 - 1200 hk?

Nya Ferrari F12 ska ju ha 740hk och göra 0-200 på 8.5 vilket är runt 1.5 långsammare än våra hojar. Räcker alltså inte 50% mer effekt för att komma ned 1.5 SEK? Det handlar väl iofs också mycket om vilken utväxling man och det är ju tider från stillastående.

En Veyron SuperSport har 1200hk och gör tydligen 0-200 på 6.7 och den väger ju nästan 1.9 ton vilket måste vara mer än Lambon.

Men det är klart, är han nästan lika snabb som en Veyron så är hans bil ju helt plötsligt ett prisfynd! Så länge vi bortser från hojen... :)

Det var nog uppskattade hästar, han hade väl bänkat bilen förut men sedan ändrat massa. Dock fick han smisk av en Nissan GTR med bänkade 880 whp, Men inte med så mycket. dock har ju Nissan GTR bättre växellåda (DSG vs manuell) enligt lambo-ägaren.

Men det som räknas för mig är att jag gav han smisk, och att den där GTR:en vägrade möta mig *fegis*

Mvh /Try:banana:banana

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010

Ursäkta att jag klampar in i er tråd, men de kör ju inte från 0km/h. De startar från 50km/h, vilket måste vara en klar fördel för oss hojar eftersom vi inte har så mycket gummi i asfalten vid startögonblicket.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Ursäkta att jag klampar in i er tråd, men de kör ju inte från 0km/h. De startar från 50km/h, vilket måste vara en klar fördel för oss hojar eftersom vi inte har så mycket gummi i asfalten vid startögonblicket.

Mot Lambon startar vi i 80 km/t, han vägrade starta från 50 km/t, han ville ha 2:an i, men det gick ju som det gick. Sen ville han starta i 150 km/t. Men då började det duggregna och blåste mera än vad det gjorde innan. Så jag tackade nej. :) Fin bulten-tur vi tog senast.

/Try

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Mm, vi får ju smisk när det börjar svänga :) Beror ju iofs på hur bra man är på att svänga.

/Try

Framför allt får vi smisk när det är dags att bromsa. Om inte bilen är för tung så kan de nog ha högra kurvhastighet också, men nu börjar vi prata körskicklighet och då finns det många variabler.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Välkommen till tråden!

Det är naturligtvis helt sant som du säger. Jag vet dock inte om gummit i backen är det som begränsar oss eller det faktum att vi tenderar att slå över om vi gasar för hårt?

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
S 1000 RR
Hej alla glada och lyckliga S 1000 RR ägare!

Hittade precis den här tråden som verkar vara klockren.

Jag bytte framdäck igår och upptäckte att mina belägg var väldigt slitna... ( hojen har rullat 930 mil)
3:e bakdäcket och 2:a framdäcket.

( Min hoj levererades med Conti Sport attack, men nu sitter det "rätt" däck på den både fram och bak= Metzeler Racetec K3 Interact)

Tyvärr har det blivit alldeles för lite bana hittills men förhoppningsvis blir det lite mer i år:)

Har ni något bra tips på bromsbelägg fram till min pärla?

Tackar på förhand för tipsen:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej alla glada och lyckliga S 1000 RR ägare!

Hittade precis den här tråden som verkar vara klockren.

Jag bytte framdäck igår och upptäckte att mina belägg var väldigt slitna... ( hojen har rullat 930 mil)
3:e bakdäcket och 2:a framdäcket.

( Min hoj levererades med Conti Sport attack, men nu sitter det "rätt" däck på den både fram och bak= Metzeler Racetec K3 Interact)

Tyvärr har det blivit alldeles för lite bana hittills men förhoppningsvis blir det lite mer i år:)

Har ni något bra tips på bromsbelägg fram till min pärla?

Tackar på förhand för tipsen:)

Hej på dig o välkommen till tråden! Här har du din familj! :D

Bromsbelägg har dryftats en del. Jag gjorde en test som funkade jäkligt bra; längst upp på sidan kan du söka i tråden, "sök ämne" klickar du på och skriver in "bromsbelägg". Flera bra inlägg dyker upp då och diverse märken på belägg för våra raketer! :tummenupp

Kör själv med Carbon Lorrain SBK samt orginalbelägg beroende på pris. Funkar bra på både gata o bana.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...