niohundrasexton
Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Det var väl bara gubbar som köpte de första S1000RR
- Kan nog stämma, 61.
Min har gått 700 mil varav 650 på räserbanor, europeiska GP-banor. Inga problem så här långt.
Det var väl bara gubbar som köpte de första S1000RR
- Kan nog stämma, 61.
Min har gått 700 mil varav 650 på räserbanor, europeiska GP-banor. Inga problem så här långt.
.......Jag tycker personligen det är vanligare att man läser om folk som har hört att dom tidiga hojarna har problem än folk som faktiskt upplevt problem....
En liten fråga till er alla. Ni som gjort ventiljusteringen vid 3000mil. Har ventilerna behövts justeras? Eller har allt varit i sin ordning?
mvh
Ni kan ha rätt, med tanke på åldern får jag troligen problem med prostatan innan jag får problem med rasad motor.
Å andra sidan kan jag stå ut med lite prostata problem, det är värre att bli utan hoj pga rasad motor.......
Jag ska lämna in min på 3000 mila om någon vecka så får vi se om de behöver justera.
Med tanke på att det kostade 2500 extra om de behöver justera så förutsätter jag att så blir fallet
Dom ser snabba ut! Vart beställde du dom?'
Jag tycker personligen det är vanligare att man läser om folk som har hört att dom tidiga hojarna har problem än folk som faktiskt upplevt problem....
En liten fråga till er alla. Ni som gjort ventiljusteringen vid 3000mil. Har ventilerna behövts justeras? Eller har allt varit i sin ordning?
mvh
Varningslampan lyser men ingen diagnos, tips på det ?
Abs å Dtc blinkar om det spelar in, håller på å läser ur instruktions boken men hittar inget om ovan nämnda.
Som Zorban skrev, du behöver rulla 5m eller så för att den ska kunna stämma av signalerna från sensorn vid ABS-ringen
Ja fan det var jäkligt skoj igår..kollar du på GP?��
I morse tog jag hojen till jobbet.
Den stod ute under kapell inatt och det var rätt kallt ute.
Men den gula lampan som blinkar (Och normalt sett slocknar) slocknade inte förrän jag hade startat om motorcykeln efter jag fått lite värme i däck osv.. Har någon upplevt samma problem?
Om det funkar likadant som på andra BMWs så är det troligen pga låg batterispänning under själva starten. Ett kallt batteri har sämre kapacitet och kombinerat med att det är tungt att dra runt kall motor så kan det bli så.
Låter logiskt! Tack för ditt snabba svar!
Ja..alltså...är det DTC lampan du syftar på så kan den mycket väl blinka till och från om det är en kall morgon..varnar ju för att man skall ta det lite "vackert" med gashanden..
Grattis till BMW´n förresten.
Funkar d me häftstift har jag ett gäng du kan ta JohanVilka stift skall man ha i BMW..? vart köper man dem lättast i stockholm??
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |