Justerade kedjan till att börja med
Nollställde QS på det och sen nollställde jag TPS
Nu verkar det funka hur bra som helst.
Hur nollställde du QS och TPS?
- - - Updated - - -
På Anderstorp i helgen hade jag problem med min quick shifter.
Nu har jag monterat en ny samt även nytt kopplingshandtag med ny mikrobrytare (Tack Peter Rodin).
Provkörde på Anderstorp innan jag åkte hem. Oftast fick jag inte i 5:an o 6:an utan att använda koppling. Och alla andra växlar känns inte inte så mjuka som innan.
Nu har jag gjorde en ny "inlärning" och provkörde i en bänk. Just nu funkar 5:an o 6:an också. Men alla växlar går inte så mjukt som innan. Kanske är det bänken som lurar mig, det är ju inte riktigt som i verkligheten.
När jag lär den kör jag 10 sekunder på varje växel, och sedan på 6:an drar jag in kopplingen och lägger i neutral, och stänger av med nyckeln och väntar någon minut.
Gör jag rätt?
Läste på ett forum att kan man ta bort batteripolerna och sätta ihop dom i 10 sekunder för att nollställa allt i ECUn, och den på så sätt lär sig helt från början. Är det en dålig ide tro?