BMW s1000rr

Status
Ej öppen för fler svar.

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
En del av de tillbehör man kan beställa från fabrik :)

....

Double R collection:

BMW har släppt info och bilder om sin nya RR-kollektion.
Kanon! :banana

Var hittar man mer info? Var har du hittat bilderna? :)

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Låter som att jag får ha en liten bjudning och visa upp hojen i vinter :D

Jag kommer bara att plocka av alla gatrelaterade saker, sätta på kraschkåpor och naja det man måste. Blir inga Öhlinare eller något pill med motorn. Tror den ska funka bra ur kartong :)

Double R collection:

BMW har släppt info och bilder om sin nya RR-kollektion.

Låter skittrevligt! Vore skoj att få se den innan och efter ditt ombygge. :) Jag kan ta med bullar!

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Tittade på hojen idag på STCC finalen på Mantorp, gjorde inte ha begäret mindre direkt :huvet
Den är riktigt jä....................la läcker och riktigt snygg, svarta modellen som var på plats.

Fast den har ju kedja och säkert dyr försäkring :)

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
senare

Det där med försäkringspremien brukar ju annars vara ett starkt trumphkort av BMW, någon som har hört något om vilken försäkringspremienivå denna hoj kommer landa i?

Försäkringspremien är inte klar än. När HP2 Sporten var ny så dröjde det innan jag fick reda på vad premien skulle bli. Tror det bara var någon/några månader innan jag fick motorcykeln som If gjorde det klart.

Om man överför det på den här hojjen så tror jag man kan räkna med någon gång i oktober eller november.

När det gäller var premien hamnar så låter det på rykterna att ALLA premier höjs till nästa år (flertal försäkringsbolag) men det är ju bara rykten.

Disskutionerna som råder är att S1000RR antingen kommer att kosta som en K1300S (dvs If BMW försäkring sport) eller blir inbegripen i en ny supersporthojs kategori som blir dyrare.

Den som lever får se.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag hittar inte effektuppgiften någonstans? Vad har den? 180-190 hk?

Aha såg nu, 193 hk tydligen. 14 000 rpm är inte illa för en literhoj... :tummenupp och BMW har ju alltid legat närmast bilhjärtat.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hej

Nu får man lov att harva i denna tråd också, efter att suttit och klämt och pillat, men framförallt läst de engelska testerna så köpte jag en för ett tag sen. Tippar på "Årets sport hoj". Akrapovic beställt på till leverans, samt lite annat godis.:tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Fjädringsinställning...

...för Er som vill börja ställa in häng m.m. redan i garaget när Ni får Er nya pärla - Dave Moss som åker runt på bandagar och tävlingar i Californien har gjort två videos när han skruvar med S1000RR åt en av "demoförarna". Ni hittar länkarna till filmerna i denna post.

God fortsättning förresten:)

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
304km/tim på blött underlag i duell med bladen, sen piskar den skiten ur hondan i axet ordentligt. Engelska Bike, de utnämner den redan till årets sporthoj, då den är så överlägsen allt annat just nu. De har aldrig mätt sån toppfart på någon hoj , inkl Busan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
304km/tim på blött underlag i duell med bladen, sen piskar den skiten ur hondan i axet ordentligt. Engelska Bike, de utnämner den redan till årets sporthoj, då den är så överlägsen allt annat just nu. De har aldrig mätt sån toppfart på någon hoj , inkl Busan

Då är den alltså världens snabbaste serieproducerade hoj mao?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Hehehe, maxat!
Grattis till alla er som köpt denna fantastiska hoj! :cpparty
Ni lär ju få riktigt skoj med dem i sommar.

Tyvärr blev det ingen BMW för mig den här säsongen. Jag föll tillbaka i gamla spår o blev med Superduke igen. Men nästa år kanske... :)

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
sloth-goonies.jpg

Får mig att tänka på ^
Men innuti är den säkert fin! :)

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Jag surfade lite på Californai Superbike School och där stog det:

"We pick up the new BMW S1000 RRs next month. 27 of them!"

Så den ultimata körskolehojen också :)

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Vilken hoj, i motorrad testet SÅ Jä...la överlägsen, såg just att dess toppfart nere i valencia är snabbare än vissa superbikes och endast någon km/tim efter de andra superbikesen och jag talar om BMW´n i SUPERSTOCK!!!
I motorradtestet var Hondan förvånansvärt snabb i axet, slog ju nästan alla. Nu har jag lyft tråden och retat många:tungan

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Blir till att glida in på Automax i Kalmar och provköra deras demo vilken dag som helst, då den bara står där och ber om'att. :hojraket

Amnebo77

Aalesund Racing Club
Gick med
27 Apr 2010
Hoj
BMW S1000RR
Akrapovic helsystem till BMW S1000?

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av de helsystem Akrapovic erbjuder till S1000? Jag ska snart beställa ett och har lite funderingar huruvida det skall bli ett gatlegalt eller ett racesystem.. "Går" ett racesystem att köra med på gatan eller låter det på tok för mkt? Går ens det gatlegala systemet att åka med på banträffar eller är det då bara att skruva på orginal igen (gränsen har väl skärpts till 95db..)?

Att beställa ett helsystem från USA eller Canada kostar ju inte så värst mkt mer än ett slip-on i Sverige (ca 7800SEK)...

http://www.superbiketoystore.com/sport/index.php?_a=viewBrand&brandId=138

Tacksam för svar!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand