adrian_vg
Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Ja, VFR'n är en fantastiskt fin cykel. Jag hade en VFR 800 -06 som jag trivdes bra med. Fantastiskt ljud i den då jag hade GPR pipor. Jag bytte dock till en R1200S då försäkringen och bränsla förbrukningen var betydligt lägre.
Viffern drar en del, men jag föredrar att tro att det beror på förarens gashand. I vilket fall, drar den mindre än bilen till jobbet. Det kan inte vara dåligt.
Planerar fö ett inköp av en Staintunedämpare till våren, så att grannarna också får njuta av V4-tonerna.
Har emellertid en känsla av att jag antagligen inte kommer att köpa någon BMW mer, mest beroende på priserna. Missförstå mig inte nu, jag gillar motorcyklar djupt och innerligt och BMW kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta (speciellt boxertwinnarna oavsett årgång), men inte till vilket pris som helst.
Min RS köpte jag fö billigt som första motorcykel att övningsköra med under tidigt 90-tal (och ja, mer lättkörda motorcyklar för övningskörning finns definitivt!). När jag sålde den hade den gått långt över 100000km, och började om på 000000 på mätaren. Den hojen var alldeles underbar, om än egensinning. Saknar kardanen starkt. Å andra sidan saknar jag inte oljeindränkta byxben pga oljeläckage från topparna... Järnstaketet såldes under en period av studier och allmän kontantbrist efter ca 14års innehav till en finsk herre i Åbo som helrenoverade den.
RT:n ärvde jag efter min fars bortgång och körde knappt. Gillade inte kåpan av modell ladugårdsdörr. Fast den läckte inte och hade en faktiskt ganska sexig enkelsving. Gillade blandningen av ny teknik (nåja...) och arvet från 1930-talet i form av motorn. 91:ans motor var dock lite på den mjäkiga sidan med 30mm förgasare och närmast symaskinsljud jämfört med RS:ens allmänna vrål och snorkande och smällande 40mm förgasare.
Ni kanske anar en viss saknad...