Bmw X5

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hej, är det någon som kan ge mig lite uppgifter angående X5or

När ändrades karosseriet?

kom det ny kaross 02/03 eller hur ser det ut?

Är det stor skillnad i 3.0L V6an eller 4.4/4.6/4.8L V8? (Mest intresserad av 4.4).

Någon som haft en sån här bil eller vet något om vad som krånglar osv.

Tack
Martin
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror knappt det är någon skillnad alls på en treliters sexa jämfört med en 4.8 V8.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Köp den fetaste, så vitt jag vet så finns inga bevis för att koldioxidhalten ökar temperaturen på jorden så rock on :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bland de vettigare alternativen om man ska ha en Suv, även om jag tycker att X5:an känns för racklig för att vara BMW. Men riktigt skön komfort i den, sätena är enormt sköna och bra vrid i motorn i en 4.4. 6:an kan du nog skippa direkt då den är marginellt snålare än 4.4:an men bra mycket slöare.
 

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
utan
för det första Rak 6:a.

vattenpump- thermostat- förekommer läckage från thermostaten (invändigt i elkontakten) kan gå upp i insprutningsdatorn, kostar en del att åtgärda.

nr skyltsbelysning sönderärgad-. byte av hela listen
glapp baklysen / oxid
glapp framvagn
köp 3.0D el nån v8:a. 05 blev den en facelift om jag inte missminner mig.

och 4,8is rör på sig ganska så jävla bra kan jag tillägga.
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag har hørt att det ær en del elektronikfel på X5orna. Skall ajg skaffa så blir det en 4.4L V8. 02/03 lutar det åt. 05orna ær allt før dyra.

Hur ær det på service-intervaller osv? Ær det dyra servicar, pappa har alltid haft nya BMW's och har dem i max 2 år så dær kan jag inte rådfråga då han kør max 500 mil / år. Ær det mycket krångel med 4hjulsdriften på bilarna må tro? Vissa sæger att det ær en jævla driftskostnad.

Man vill ju inte att bilen skall kosta som en motorcykel att æga. Annars finns ju såklart Volvo XC90. Dock ingen SUV men en fin bil.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vissa sæger att det ær en jævla driftskostnad.

Hmmm låt oss räkna här...

Bränsleförbrukning på minst 1,5L/mil om du inte kör med ägget under pedalen och då tappar man poängen med stor åtta.
Dyr försäkring
Löjligt dyr däcksdimension som dessutom kräver rätt gott om mönster för att inte bilen skall vattenplana vid duggregn
Reservdelarna är inte direkt billiga och BMW är knappast kända för att ha billiga märkesverkstäder. Dessutom är bilen fylld med div Gizmos som bara väntar på att gå sönder. Visst BMW har bättre kvalité än många andra SUV men den är knappast felfri och du handlar inte direkt delar på Biltema.

Billig i drift är nog inte ordet du letar efter.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Får man fråga varför du vil ha en X5? det är ju ingen off-roadare... Om det inte är för att köra off-road varför kjöper du inte denna istället? mer eller mindre samma pris och en 100 ånger bättre bil på alla sätt..

http://www.blocket.se/vi/14987400.htm?ca=3_s
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Dominator-Rocks

Guest
Det är väll bättre att Martin köper sig en vanlig jävla Volvo V70 om han nu skall bli familjefader.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Varför skulle man hellre köpa en x5 än en m5 för att man ska bli far?
jag undrar också det samma! När jag var barn var det ingen som hadde SUV, det gikk bra det också... En M5 måste vara den perfekta familjebilen!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är väll bättre att Martin köper sig en vanlig jävla Volvo V70 om han nu skall bli familjefader.


men hur kul e en v70:confused: om martin nu vill ha en x5 så varför ska han inte få köpa sig en:va
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Funderade på en XC90, en vanlig V70 är inget kul alls tycker jag. Jo jag skall bli Pappa i Maj. Just nu kör vi en Saab 9000 88 som dricker dryga 1L/Mil. Jag är van vid förbrukningen.

Driftskostnaden på BMWn förstår jag. Försäkring, drivmedel osv kostar. Men hur mycket kostar en service osv? Är det billigare med en service på en Volvo och varför? Vad finns det för bra bilar man kan köpa då?

150-200 000:-
Inget babbeåk dvs ingen stuprörstrimmad 318 eller M3/M5 från mitten av 90.
En bil som är fin att se på, rolig att köra (bra motor) Evo går fetbort..
Ingen V70, trist!

en M5 skulle vara nice som fan att köpa. Men bilarna är ungefär lika löst körda som en thailändsk bartjej i pattaya.

Har ni idéer?
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top