John Holmes skrev:Dock får jag inget flyt i körningen, hur gör du? Några tips?
UrbanTiger skrev:Prova med valfett på bakslangen så vobblar de fin, sööru
maverick_750rr skrev:Jag tror att han vobblar
750RR
bmwjohan skrev:jo knepet ligger i att man måste planera körningen.
mycket handlar om att man måste försöka hålla upp farten så bra som möjligt när det är mycket bilar ivägen. tex om man får en bil framför sig och har möte måste man försöka bromsa så tidigt som möjligt så att man kan kan hålla uppe en hyfsad fart innan omkörningen sker. alltså istället för att bromsa hårt och ligga klistrad i bagageluckan på bilen man ska om får man bromsa tidigt så att man kan ladda tidigt och på så sätt få till en fin flyby.
detta har jag tränat länge på då jag tidigare har setat och pressat slöa bilar i hundratals mil. där handlade det alltid om att inte släppa ner bilen för mycket i fart eftersom det tog så lång tid att få upp den igen. nu gör jag samma sak med hojen men det går bra mycket snabbare.
sen får du inte glömma bort att även om det inte alltid går att hålla 200+ förbi alla bilar så finns det annat godis man kan göra.
tex så får du se till att alltid ligga närma rödmarkeringen och inte hålla ut allt för mycket från den omkörda bil, så kommer dom att få en fin ljudsmiskning i alla fall. ett högylande slipon är ett måste.
ut och öva mer nu och lycka till
John Holmes skrev:Ja, det var trixigt att få till flybysen i början men nu sätter man dom perfekt på varvstoppet vid passeringen Asballt att väcka halvsovande bilister
Ska tänka på det där med planeringen, idag orkade jag inte bromsa ner hela tiden så jag körde om trots mötande trafik, går ju det oxå men det känns lite trångt ibland.
bmwjohan skrev:oj oj oj.. det där med att köra om med mötande trafik det är ju överkurs. nu blir jag impad
Fredrick skrev:Har du sålt den fast folk har sett dig på cykeln senast i söndags, eller rullar det en likadan här i trakterna?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |