Bo i e-tuna ?

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Tjena sporthoj lovers ;)
längesen man skrev något här men men :rolleyes:
Jag & flickvännen funderar på att flytta till eskilstuna om kanske 1 1/2 år & jag undrar hur det ser ut på både jobb fronten och på boende fronten.
Jag är sugen på lägenhet men MÅSTE ändå ha itllgång till garage (tillräckligt stort för både bil & hoj) Finns det många "lediga" garage i etuna eller är det impossible ?

mvh coolrider

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Garage bygger nog rätt mycket på att ha kontakter. SHRA har garageplatser vid klubbstugan men jag tvivlar på att finns några lediga platser. Men de som är medlemmar kan ställa sig på kö. Oftast är kön faktiskt rätt kort men avflyttningstakten är å andra sidan måttlig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja, först av främst. Det finns ungefär 1 mördare per 10 invånare. 9 tjuvar på 10 invånare. Finns garage, men de är alla bevakade av maffian från ryssland. Finns inga barnfamiljer, de har alla flytt staden. Bensinen kostar 3 x mer än övriga ställen pga olaga hot mot mackarna och svart skatteindrag från återigen Ryska maffian.

... å så tillbaka till verkligheten.

Flytta hit. Finns ställen med garage, men ofta såklart ett par månaders väntetid på dem.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Swedie skrev:
Tja, först av främst. Det finns ungefär 1 mördare per 10 invånare. 9 tjuvar på 10 invånare. Finns garage, men de är alla bevakade av maffian från ryssland. Finns inga barnfamiljer, de har alla flytt staden. Bensinen kostar 3 x mer än övriga ställen pga olaga hot mot mackarna och svart skatteindrag från återigen Ryska maffian.
...
Bor du också i Nyfors? :D

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Swedie skrev:

Flytta hit. Finns ställen med garage, men ofta såklart ett par månaders väntetid på dem.

hehe så har jag faktiskt känt... :rolleyes:
hur är det med "husen" som är så billiga i etuna dá ? hur "bra" é dom & är det ..lugnt.. på jobb fronten eller måste jag sitta & dega i 4 månader ?
Sen det bästa med eskilstuna är juh...att bo bredvid sh.com pappa :yoparty
som kan lära mig lite trix :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
haha, trix får du lära dig själv. :p

Jobbfronten är väl rätt sunkig, men det går ju få städjobb o sånt att börja med tills du hittar nått vettigare.

jag tror typ alla "hus" är upptagna. Vad jag vet iaf. Finns ju najsa insatslägenheter om inte annat som ett alternativ till hus.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Huspriserna har gått upp typ 1-200 000:- på några år därför att de där fett välbetalda nollåttorna inte har vett att hålla sig inom tullarna.
(Ta inte vid er, glimten i ögat!)

Robban. Som har letat litet hus med stort garage i flera år.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Swedie skrev:

Vatos Nyfors, betongens Nr:1 Vatos Nyfors här cuttar vi fett!!

// citat: Puh´s and the mOb = skön "plojrap" från E-tuna där de beskriver det hårda livet i Nyfors & Torshälla

Mad Mats

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
VFR
coolrider skrev:
Tjena sporthoj lovers ;)
längesen man skrev något här men men :rolleyes:
Jag & flickvännen funderar på att flytta till eskilstuna om kanske 1 1/2 år & jag undrar hur det ser ut på både jobb fronten och på boende fronten.
Jag är sugen på lägenhet men MÅSTE ändå ha itllgång till garage (tillräckligt stort för både bil & hoj) Finns det många "lediga" garage i etuna eller är det impossible ?

mvh coolrider

Varför vill man frivilligt flytta till Eskilstuna? :confused:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Sluta fundera genast! :fatta!

Har jobbat i den hålan i veckorna i 8 månader nu. Tråkigare ställe får man leta efter. Skulle kunna vara Laxå då...
Det är precis så som swedie säger och det har till resultat att det i princip är utegångsförbud efter kl 19 alla dagar. Och betänk sen att en av statsdelarna heter SNOPPTORP! :D

Har sett vimmelbilder från några ställen på nätet men dom är nog fejkade.
Ska bli så skönt att få komma hem till Linköping snart!

Mad Mats

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
VFR
Robban_C skrev:
Kanske för att slippa barnsliga nedslag på andras hemorter? :tummenupp

Ok, det där förtjänade jag. :tummenupp Men jag undrar ändå vad som lockar i E-tuna. Om man fått jobb eller är uppvuxen där, då kan jag förstå det. Jag har pluggat och jobbat och varit mycket i E-tuna och jag tycker inte att det är en rolig stad.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
E-a med omnejd har rätt exakt 100 000 invånare. Av dessa verkar ju majoriteten uppenbarligen trivas eftersom de bor här. Lägg därtill att inflyttningen är större än utflyttningen.
Men det finns ju uppenbarligen minst 2 st som _inte_ trivs här. Och alla kan ju inte trivas överallt. :tummenupp

Edit:
raceman_peps:
Vi är inte intresserade av folk med dålig attityd. Tack för besöket och ha det bra i Linköping.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kebabmaffian här finns faktiskt... kommer i sproilans mercedes bara för de äger en kebabpizzaaffär. Därför finns det cirka 1 affär per invånare i staden. Många pizzor.

Enda jag ogillar är attityden hos många av ungdomarna. Jag gick på Fröslunda (känt för våld) och jaru, det var många gånger jag funderade på hur man kan bli så idiotisk som vissa var. Fattar inte var de får sitt självförtroende från. Berätta om hur de har kniv osv... bara jahåå.. På stan på kvällarna är det skumma bilar med skumma folk som kan hoppa på dig när du minst anar det... helt knäppt är det med våldet här i stan iaf.

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Flyttade ifrån Etuna i december och hamnade i Borås istället. Jag trivdes aldrig i staden men det var på grund av många anledningar. Det är en rätt okej stad att bo i och det mesta finns där. Många människor har en rätt trist attityd men så är det väl i fler städer. Jag bodde i Viptorp och hade ett garage där utan problem alls.

Sen finns det mycket skit i stan, har jobbat som fältare där och känner till vad som händer på kvällar och nätter rätt bra.

Gör ett försök och hoppas att du trivs!!

Sedis

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Sedis skrev:
Hej!

Flyttade ifrån Etuna i december och hamnade i Borås istället. Jag trivdes aldrig i staden men det var på grund av många anledningar. Det är en rätt okej stad att bo i och det mesta finns där. Många människor har en rätt trist attityd men så är det väl i fler städer. Jag bodde i Viptorp och hade ett garage där utan problem alls.

Sen finns det mycket skit i stan, har jobbat som fältare där och känner till vad som händer på kvällar och nätter rätt bra.

Gör ett försök och hoppas att du trivs!!

Sedis

Duförstår Sedis att om man byter bostadsort så uppdaterar man sin profil vettu :)

Nä men seriöst så tycker jag det är en bra stad att bo i... visst är det kanske inte rekomenderat att besöka de centrala delarna av stan en fredagskväll som denna (stan är ju full med fjortisar med folkölsfylla (fylla...yeah right)) då många förstörda ungdommar väljer att beväpna sig och dricka sig dyngraka samtidigt som de tror de är kungar eller nått.
Men rent generellt så har jag inga problem här... beror väl kanske på hur man är mot andra. Tycker vi svenskar (nordbor egentligen) borde härma sydeuroperna lite i fråga om deras öppenhet gentemot varandra...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fyfan, ryser vid tanken på att bo i Eskilstuna :skrämd
har bott där i större delen av mitt liv och det är inget jag saknar. har bott på de flesta ställena runt om i e-tuna men inget var kul direkt. Bodde inte många meter från Swedies föräldrar fast de busungarna märkte jag aldrig av tror jag....
Nu bor jag iofs i en liten håla 5 mil från tuna men trots avsaknaden av det mesta så är det fan så mycket skönare här än i gettot. Även om man bor i de fina områdena så är det fortfarande för mycket getto för mig. Nu vet jag iofs inte hur det är i nynäs men det jag vet om det så är det bra mycket bättre än tuna iaf.
Och robban, ta inte illa vid :) Jag har också bott i chinatown så jag vet hur det är där också.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Nänä, det är lugnt! Men jag trivs bra och har svårt för de som kategoriskt hackar på andra.

Henken

Guest
Skitbra reklam för E-tuna, ska aldrig bosätta mig där :)
Har varit sugen på att flytta neråt rätt länge men ju mer man hör om hur det är "over there" bland danskar, 99:eek:r och annat löst folk så blir jag avskräckt.;)

Finns det ingen stad med vettigt folk? Göteborg är fint, Malmö verkar vara ghetto. Haha, här sitter jag med fördomsknappen långt intryckt :D

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Okay att Eskilstuna kanske inte är roligaste staden i landet men inte är det så illa som ni påstår här.
Jag tror ni bor på fel ställen bara.
Finns ju några riktigt tråkigt områden men det gör det väll i alla städer.

Brottsligheten var på topp för en väldig massa år sedan.(Lilla chicago)
Nu ligger Tuna betydligt längre ner på skalan.

Tillväxtområde.
Tror Eskilstuna/Mälardalen toppade de flesta konjunktur undersökningarna förra året.
:tomten

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...