Bo i Farsta - bra LR anus?

Dr.Bike

Guest
Ja... För västerort är ju ghetto... Bromma, Alvik, Äppelviken, Ålsten, Hässelbystrand... :rolleyes:

Det är nog som någon sa här... Farsta är stort. Alla stadsdelar har nog "ghetton" men det betyder ju inte att någon del är så VÄLDIGT mycket sämre än andra.
Åk dit och kolla läget. Titta vad det är för folk som rör sig i området, vilka bilar som är parkerade på gatan. Kika hur trädgårdarna ser ut. Om det finns lghts-hus i närheten... Ja, helt enkelt, åk dit!

/Carin

Äh - nu är du sådär snusförnuftig igen! :D

I Farsta bor det bara EN vettig person. :fakta
Eller, hon bor kanske inte kvar? No habla long time.
Kan ha flytt hem till Värmland igen.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jag har bott i närheten mycket, mycket länge (men no more). Det är mittemellan-okej. På andra sidan Farstavägen finns ett "ungkarlshotell" med soc-fall och runt OK är det lite slöddrigt. Medelinkomsten är ganska låg och snittbilen på parkeringarna är 13 år gammal. Folket är harmlöst men trashiga. Å andra sidan är det bästa centrumet söder om stan och en hel del grönområden och sjöar.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp

Om det är mig du frågar så bor jag på Hägerstensåsen. Ett helt ok ställe, men vi är i behov av lite miljöombyte.

Var ute i Farsta igår och kikade på området. Det går säkert att vänja sig, men vi kommer inte att flytta dit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Farsta vaddå?! Sedan när blev Farsta en egen kommun?! Bor man i Farsta tillhör man antingen Sthlm eller Huddinge.

Fy fasicken vad vi kunde sänka skatten om vi gjorde oss av med de där skitställena.
Jag ska fan kandidera 2010 med krav på att avveckla alla äckliga förorter ur Stockholms kommun. :mad:

fy fan

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Trådlyft Deluxe...

Dottern (20 och några år till...) har möjlighet att få ett förstahandskontrakt i dom här kvarteren. Ok, eller en riktigt dålig idé att bo där?
Screenshot_20241212_172514_Maps-01.jpeg

Självklart är det inte det första valet av ställe att bo på, men ibland är ens valmöjligheter begränsade...

Falk1n

Medlem
Gick med
23 Apr 2019
Hoj
BMW R1200GS
Trådlyft Deluxe...

Dottern (20 och några år till...) har möjlighet att få ett förstahandskontrakt i dom här kvarteren. Ok, eller en riktigt dålig idé att bo där?
View attachment 507597

Självklart är det inte det första valet av ställe att bo på, men ibland är ens valmöjligheter begränsade...
Jag är uppväxt i bilden samt har mamma och vänner som bor kvar. Det har väl som mycket annat "blivit värre" men är absolut ett ställe man kan bo på.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Trådlyft Deluxe...

Hade inte varit min favoritplats på jorden att bo men jag hade inte varit orolig om min dotter skulle bo där.

/Ett par km längre norrut.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Trådlyft Deluxe...

View attachment 507597

Haha Per Gubbe släpp taget! Var bodde du i 20 års åldern!? Drottningholm? :hjarta

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Haha Per Gubbe släpp taget! Var bodde du i 20 års åldern!? Drottningholm? :hjarta
Vasastan :fakta
I andra hand...
Och Skärholmen i ca två år. Där vill jag inte bo igen. Har bott på ca 10 olika ställen i Stockholmsområdet sen jag flyttade hit från landsorten -87.

Last edited:

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Vasastan :fakta
I andra hand...
Och Skärholmen i ca två år. Där vill jag inte bo igen. Har bott på ca 10 olika ställen i Stockholmsområdet sen jag flyttade hit från landsorten -87.
Jaja då är det bara upp med plånboken om Dottra , ska bo i Vasastan! ;)
Annars är nog Farsta en bra startpunkt!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Trådlyft Deluxe...

View attachment 507597

Svårt att svara på när man inte vet vad hon har för intressen. Om hon gillar skjutvapen, gäng och brott så är det säkert mitt i blink :banana :kulspruta:machinegu

PS Har inte koll :näsblod

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Farsta är väl inte värre än södermalm eller annat mitt i stan. Drägg finns överallt så vill man ifrån det så ut på landsbyggden nånstans inne i landet.

Dock vill man nog inte bo i Järvaområdet, det är inte alls som sverige, känns väldigt mycket .. typ Afrika eller nåt.

Jag vill slå ett slag för Alby, dock inte i höghusområdena, men det finns radhus och bostadsrättena längs Albyvägen ner mot sjön där jag bor. Vi har haft minmalt med stök under 30 år. Dom gånger det brunnit bilar (en period för några år sen) har det alltid varit på andra sidan vägen.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457