Bo i Sävja? Någon med erfarenhet?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vissa planer på att flytta tillbaka till U-A finns men inget konkret. Eftersom vi letar förutsättningslöst efter boende så undrar jag om någon har erfarenheter av att bo i Sävja. Var det ligger, hur långt det är etc vet jag. VIll veta mer om tex skola, barnomsorg, affär, "stämning", etc.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Skola och liknande vet jag inte mycket om av på grund av vissa omständigheter (som att jag inte har barn tex)

Men jag bodde på Lapplandsresan för ca 5 år sedan.
Kanontrevlig 2:a med uteplats.
På den tiden fanns det både post, affär, apotek och vårdcentral. Posten är jag ganska säker på att de stängt nu.
I Sävja 1 som jag bodde i upplevde jag inte stämningen som hotfull eller besvärande någon gång under de 2 åren jag bodde där.
Jag trivdes väldigt bra med nära naturen och hyffsat nära till stan.
Ju längre bort i Sävja destå värre blir det enligt min uppfattning.

Ska du bo i radhusområdena så tror jag du kommer trivas bra!

Välkommen tillbaka till stan! (ett välkomnande i förtid)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Goodstuff skrev:
Vissa planer på att flytta tillbaka till U-A finns men inget konkret. Eftersom vi letar förutsättningslöst efter boende så undrar jag om någon har erfarenheter av att bo i Sävja. Var det ligger, hur långt det är etc vet jag. VIll veta mer om tex skola, barnomsorg, affär, "stämning", etc.

Har aldrig bott eller varit där spesciellt mycket tyvärr
så inga bra kommentarer härifrån : )
Men välkommen osv, se till att flytta till ua för att umgås med oss
mysiga mc människor ; )

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Klart du ska flytta till Sävja.

Jag har bott här i fem år nu och det är mycket bra. Lungt och skönt. Några moppenissar som kan störa ibland, annars lungt som bara den.

Det finns ju flera olika Sävja. Jag tror de är 1:an, 2:an och 3:an. Det är nog i trean man ska bo (längst bort från stan). Där är det mest insatslägenheter.

Posten är borta, liksom konsum, istället har vi fått en mycket bra ICA.

Sedan har vi ju Lunsenskogen. En stor skog med vacker natur och mycket svamp och bär. Finns nog en och annan sparv också, skulle jag tro.

Nu räcker det med reklam för Sävja.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tack för infon. Som sagt så är ingenting klart men återflytt är en möjlighet, så jävla långt till alal banor bara. :gnissla

Gabor

Guest
Goodstuff skrev:
Tack för infon. Som sagt så är ingenting klart men återflytt är en möjlighet, så jävla långt till alal banor bara. :gnissla

Vi har Rörkens gocartbana, Lunda flygfält ,samt att halva uppland vägbestånd kan användas som räser bana,,,vaddå långt till banor.

Häng på mig och min Buellkompis i Gimo, ska du få åka bana..våra onsdagstouringar på 20-25 mil en kväll är inte roliga,när hojarna funkar. :va

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
tassen skrev:
Häng på mig och min Buellkompis i Gimo, ska du få åka bana..våra onsdagstouringar på 20-25 mil en kväll är inte roliga,när hojarna funkar. :va

Har Becke gått och skaffat Buell sådär på äldre dar ? :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
tassen skrev:
Vi har Rörkens gocartbana, Lunda flygfält ,samt att halva uppland vägbestånd kan användas som räser bana,,,vaddå långt till banor.

Rörken är skitkul men jag får inte köra där med min TZ:a. Lunda flygfält känns halvtrist med en 250 Racer, om inte annat kommer man bränna kopplingen direkt. Landsväg känns sisådär beroende på körställning och olaglighet. Men tack för tipsen! :tummenupp

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Goodstuff skrev:
Rörken är skitkul men jag får inte köra där med min TZ:a. Lunda flygfält känns halvtrist med en 250 Racer, om inte annat kommer man bränna kopplingen direkt. Landsväg känns sisådär beroende på körställning och olaglighet. Men tack för tipsen! :tummenupp
Du får väl köpa en TRX igen då, för visst hade du en sån förut när du smiskade Rörken:va

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om jag hade pengar skulle jag gärna köpa en TRX också men det går inte tyvärr. Vi får se om det blir UA öht först.

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Sävja 3 som tidigare talare nämde är helt OK. men även Sävja 1 är bra... Det är Sävja 2 man ska undvika.

Jag har vuxit upp i Sävja och kan säga att det har ett oförkänt dåligt rykte.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag vet var Sävja ligger som sådant, har bott i U-A i 18 år, men var mest nyfiken på var ettan, tvåan och trean låg i förhållande till varandra. Tack för tipsen.

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Goodstuff skrev:
Jag vet var Sävja ligger som sådant, har bott i U-A i 18 år, men var mest nyfiken på var ettan, tvåan och trean låg i förhållande till varandra. Tack för tipsen.

Här kommer det en liten karta.

1. :tummenupp verkar vara bra

2. :död inte så bra
3. :banana jättebra

Bifogat

• savja.gif
    savja.gif
    22.5 KB · Visningar: 119
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...