MikkE
Guest
Då har jag också en fråga. Hur är arbete och pengar inom fisket? Jobba i hamn och rensa osv. Bra eller?
MikkE skrev:Då har jag också en fråga. Hur är arbete och pengar inom fisket? Jobba i hamn och rensa osv. Bra eller?
Visst.. tjäna lite mer, men mkt mer utgifter än här.Nitrogen skrev:Som rubriken lyder, jag tänker packa min väska och söka lyckan i Norge.
Jag och 2 vänner planerar att dra i April-Maj och jobba året ut.
Mina vänner är överrens om att det är Oslo som gäller, medans jag inte bryr mig speciellt mycket så länge jag kan tjäna hyffsat med pengar.
Nu till frågan: Är det någon här som gjort något liknande och kan komma med goda råd, eller kanske t.o.m tips på vart jag kan vända mig för att söka jobb?
Har redan kollat upp ett flertal sidor och även registretat mitt CV, men vill gärna ha nummer direkt till ställen t,ex lager eller liknande.
Även tips på boende välkomnas med öppna armar då jag hittills inte hittat något till (tillräckligt?) humant pris.
Även andra tips eller varningar tas emot.
Tack på förhand.
Om det skiter sig får jag väl komma hem igen, röka gräs, krama träd och söka lyckan inom mig.IronMike skrev:Haft vänner som sökt lyckan på andra håll, spec norge, men kommit hem deppade å sen sökt lyckan inombords istället
...komma hem till mig, söka lyckan härNitrogen skrev:Om det skiter sig får jag väl komma hem igen,
Finns det snopp finns det hopp.IronMike skrev:...komma hem till mig, söka lyckan här
Finns det hopp finns det gottNitrogen skrev:Finns det snopp finns det hopp.
mjukis (ex en polare som står i ett plastskynke och packar läkemedel på band skrev:..svenskträsket Amersham?
Pernell skrev:mjukis skrev:(ex en polare som står i ett plastskynke och packar läkemedel på band, 145nok/h~180sek/h)
..svenskträsket Amersham?
mjukis skrev:Alla Adeccosvenskars drömjobb
Själv sliter man på posten för 105 nok, men va fan, hemma har jag 0.
Haru nå bra jobb åt ma?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |