Bobber, eller "Hur man slaktar en fullt fungerande MC".

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag var ju bara tvungen att prova. :tungan
Klicky klicky
Vänligen ignorera min kamrats mumlande i bakgrunden.

Nytt avgas (en rörstump bara) skall byggas i veckan eller till helgen. Den låter inte farligt högt med bara krökar så länge man håller sig under 4k rpm, men vid 10k+ blir det lite jobbigt. Synd bara att vid normal körning ligger man sällan under 5k... :brinnerup

Sätt dit ändrör från vw T1

http://www.dalhems.com/Product.aspx?guid=471332dd-8653-465a-a6ac-07d2920e8d86

Bifogat

• GetImage.jpg
    GetImage.jpg
    5.7 KB · Visningar: 2,435

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Ändrörsidéen är inte så dum, det kanske jag provar nån gång. Jag har faktiskt färdigrostade och klara på lager. :tummenupp

Annars så är jag rätt nöjd med avgaset nu, det kommer en filmsnutt i afton förhoppningsvis.

R5+1

Guest
Shit vad jag älskar såna här cyklar! Alltså det du håller på att bygga om den till. Retro, Norton look-alike, caféracer, bobber... Love them!
Håller med SkaD (?) på förra sidan om att sänka lyse och styre. Vill man vara ball får man stå pall. :crash

Det absolut bästa är att de är byggda efter ägarens önskemål och AV ägaren! Jag slutade gå på hojutställningar när alla cyklar var gjorda på stylingfirma. Pengar ska inte vinna en utställning. Priserna ska gå till hantverkartalanger, ihärdiga garagedårar och folk som är på sitt eget sätt.

Har bara ett klagomål: Tycker inte din signatur (texten längst ner i inläggen) ska stå på svenska. Vart tog ditt pite-mål vägen??

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Tack för alla kommentarer men ni kan sluta tjata om styret och lyset nu. Som R5+1 skriver så är den byggd av mig efter mina önskemål och jag vill faktiskt ha den så. Lite lagom udda sådär. :tummenupp

Nu ska jag bara inhandla en peanuttank och mippla fast så är den snudd på klar! Lite ombestyckning bara och sådant småtjafs. Undrar om den går att besikta sen? :rolleyes:

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Jag skickade iväg en sommarjobbare på en repa med aset och jag tycker faktiskt att den ser riktigt trevlig ut med originaltanken. Det största felet med den är att kanterna närmast sadeln är så brett isär att de skaver mot benen. Sportstertankar har för smal tunnel för att de ska passa på ramen och jag har mailat på några andra varianter på blocket. Hmm, inte lätt det här. Kanske bara ska måla om den befintliga och vara nöjd så? Primerröd är det nuvarande färgvalet i alla fall. :yoparty

Stackaren var alldeles skakis i benen när han kom tillbaka. Det var första gången han körde nåt med fotväxel, och det största han kört med två hjul är en scootermoppe. Han tyckte den gick hårt som fan. :D Det är otroligt vad fort man har blivit avtrubbad...

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Det hände nåt med motorn helt plötsligt! :brinnerup

2010-07-29142847.jpg

Den försvann helt plötsligt. Döm om min förvåning när jag kommer hem lite senare och hittar den skitiga rovan på köksbordet!

2010-07-29164148.jpg

Och där ska den få bo nåt år eller så. Jag har fått storhetsvansinne och ska göra om hojen helt och hållet. :tummenupp
Nu bär det av till Laitis för att inhandla en bigpack autosol. :tuttar

Nu lär det dröja mellan uppdateringarna, men tanken är att allt ska få sig en rejäl uppfräschning och ramen ska moddas lite. Ett helt annat stuk kommer det att bli på hojen också, lite mer 50-talsaktigt förhoppningsvis.
:banana:banana:banana

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Häftig!

Kul om du nu ska få till knullputs på den, men hade jag ägt en sån hoj så hade den nog fått vara lite skitig och rå!

Lycka till, jag lär följa tråden även om den inte går på högvarv...

Totted

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
1983 Yamaha 550
Hur ska du få puts på motorn?

Jag ska ge mig på min 550 motor som ser hemsk ut.
Tips?

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Klart du får! Men bara om du är tjej mellan 16 och 18,5 år gammal, gillar att städa, springer långsamt, somnar lätt har som hobby att inte tjata och är duktig plåtknackare. :tummenupp

Länge sedan det kom en uppdatering här. Jag skäms lite.

Motorn står fortfarande på köksbordet. Någon som har något bra tips på vanliga (billiga) trottelförgasare? Jag kommer inte att sätta tillbaka vakuum-skiten igen.

Ramen står för sig själv och rostar till sig på uteplatsen. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska måla upp den i nån rolig färg eller bara låta den få en härlig patina över vintern. Jag är nästan lite sugen på att låta den förfalla till rat-bike, men i bra skick mekaniskt så klart.:banana

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS