jaha? hur står det till här då? har det byggts något?
Hoho?? Byggs de något? Tips på hur man fäster solosadel på VN 800?
Du ser mina fästen i inlägg 73 (några inlägg ovanför). Jag har kapat bort det gamla staget för att få ner sadeln så mycket som möjligt, sen har jag svetsat på ett nytt stag med fästen som matchar dom jag byggt på solosadeln. Muttrar är svetsade på insidan av fästet så jag kan bara skruva i en bult från sidan. Fram har jag svetsat på en vinklad kil som sitter i fästet till originalsadeln fram.
Hoppas du förstår hur jag menar, annars får jag ordna bilder sen
Du ser mina fästen i inlägg 73 (några inlägg ovanför). Jag har kapat bort det gamla staget för att få ner sadeln så mycket som möjligt, sen har jag svetsat på ett nytt stag med fästen som matchar dom jag byggt på solosadeln. Muttrar är svetsade på insidan av fästet så jag kan bara skruva i en bult från sidan. Fram har jag svetsat på en vinklad kil som sitter i fästet till originalsadeln fram.
Hoppas du förstår hur jag menar, annars får jag ordna bilder sen
Du, du har inte lust att ta bild på i fram?
Hello guys!
Det är nämligen så att jag ska införskaffa mig en Kawasaki vn800 inom kort. Jag skulle vilja bygga om hojen till en bobber och undrar vart man kan köpa dela till hojen; styre, bakskärm, sadel, blinkers mm.
Har aldrig byggt om en hoj förut så det ska bli kul att får se hur det blir en dag.
Mvh Rocketo
Hej.
Det finns färdiga kitdelar att köpa på bluecollar bobbers(?), men dom var ganska dyra tycker jag och så får man inte en "1 of a kind hoj".
Jag har köpt en del från http://www.customparts4less.com/ som håller till i England. Styre är väl standard 1 tums så det kan du ju köpa vart som helst.
Köp först bakdäck och sen köper du en skärm som passar till däcket. Jag köpte min bakskärm från http://www.mtlcustom.se/prodchart.asp?c=12&subid=7 och sen har jag kapat, byggt fästen och lackerat den för att fungera på en vn800.
Sadeln har jag gjort själv av ett stycke plåt, men jag ska bygga en version två i vinter tänkte jag då den jag har nu är lite för hardcore.
Ebay finns det även mycket bra på.
Lycka till med bygget
tackar!
Eftersom det blir mitt allra första bygge samt att jag inte alls kan något om hojar får jag köpa delar från bluecollar bobbers.
Det har hänt lite med era bobbers, snygga
Har också börjat få till stuket lite, men mycket kvar. Te.x lack. Vet inte riktigt vad jag ska lacka så kör plåtrent en stund
Juha, jävligt ball hoj! Hur mycket kan man lägga ner innan det börjar skrapa!
Sorry för sent svar såg först nu att du hade frågor. Sadeln är blue collar bobber fast jag har använt endast sadeln och inte kittet. Ljuddämparna är raask som jag kapat insatserna så dom är ca 5cm. Vart bra ljud.
Uppdaterar med en bild på min i nuläget.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|