Bodström är en otäck figur

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Ah.. just ja.. nu skäms jag nästan!

Grattis Ah17 på 29 årsdagen! .. en dag i efterskott men jag hoppas du har överseende! :cpparty

Tack, självklart har jag överseende. Det ligger liksom i min sanna natur att vara överseende, inte sant?

Spinky Spendrup skrev:
Haha, tänkte inte på det. Så hur tolkar jag det här? Att du gillar anus? :3freak Tror jag lämnar detta innan jag får hink eller spade i huvudet.

Nej.

Du vet att en gång i tiden var anus förknippat med avfall, produkter som nått sin slutstation eller varför inte ändstation. Du vet som på bussarna man har en dörr för ingång och en för utgång. Nu är det nya tider och gamla vanföreställningar omkullkastas.

Inte lätt att hänga med i normupplösningarns tidevarv, du är förlåten.

För att återgå till din fråga sett med ditt feltänkta perspektiv så tycker jag det är fördjävligt att oskyldiga människor sitter fängslade.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Tack, självklart har jag överseende. Det ligger liksom i min sanna natur att vara överseende, inte sant?

Absolut! hade jag bara fått använda ett ord för att beskriva dig hade det varit det ord jag valt!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Det löjeväckande att kritisera USA för sommarkollot på Guantanomo när så mkt grövre saker pågår i andra delar av världen. Om bara en bråkdel av Kuba-gnället lades på riktiga problem så skulle jag ta dom på allvar.

Är det löjeväckande att kritisera världens mäktigaste stat, tillika en av de äldsta demokratierna, när de åsidosätter mänskliga rättigheter och straffar folk godtyckligt? Sen när blev koncentrationsläger förenligt med frihet och rättvisa?

För övrigt skulle jag gärna se ditt okrystade resonemang kring Nurnbergprocesserna? Eftersom mitt uppenbarligen hade sina brister så kan du väl korrigera dem?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Nej Markus... Det är Hardcore du gillar! :mattias
Mjukporr och koranen är inget för dig! :tungan

Sejer kilen i för litet chin stel lixom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :machinegu
För övrigt, har du inga obesvarade frågor i forumet? Om du inte hittar kan jag peka. ;)

Öm tå. I like it. :yoparty

:rofl

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Chris Ash skrev:
Är det löjeväckande att kritisera världens mäktigaste stat, tillika en av de äldsta demokratierna, när de åsidosätter mänskliga rättigheter och straffar folk godtyckligt? Sen när blev koncentrationsläger förenligt med frihet och rättvisa?

Ja det är samma mentalitet som ligger bakom kritiken av utlämnandet av två misstänka terrorister till Egypten.
En följetång utan dess like i framförallt TV4.

Sverige(S) säger till Egypten (EY):

S: - Ah asså ni kan få ställa killarna inför rätta om ni lovar att behandla dom rättvist.

EY: Vi lovar

Sedan visar det sig (om det är sant) att de kanske inte blev riktigt så väl behandlade som S först trott. Man kan säga att EY bröt mot löftet de gav oss.

Sedan blir det en himla hallå om hur/varför/vem osv osv kunde ni vara så elaka att lämna ut dom till EY. (ungefär som att deportera dom till helvetet)

Själv anser jag att det är EY som brutit mot avtalet och skall kritiseras.

Har detta gjorts? Nej.

Är de klandervärda eller är det kanske så att man kanske inte kan lita på utlänningar?
Du som litade på en utlännig alltså bör du (den som är ansvarig) avgå samt göra pudel.

Verkar vettigt :huvet

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
ah17 skrev:
Själv anser jag att det är EY som brutit mot avtalet och skall kritiseras.

Var det inte så att USA hade ett finger med i spelet också?
Tror att vissa länder i väst ibland skickar anklagade på förhör i mindre nogräknade länder för att de skall kunna få stryk.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Markus skrev:
Trygghetssökande strategier - vad det nu exakt betyder - ökar inte alls allttid oro (jag gissar att du likställer ångest och oro här vilket kanske är korrekt men för mig är det två olika saker). Om det är måna poliser på ett derby så är jag mindre orolig för att bli ihjälhoppad än om det är inga poliser.
Misstänkte, precis som jag skrev i första inlägget att du skulle missförstå men för att inet bli alltför lång och teknisk i min förklaring så kan jag samanfatta det med att du missar huvudpoängen i det jag skriver. Troligen uttrycker jag mig slarvigt men jag kan inte låta bli att charmas lite av två saker i citatet ovan!
1. Du sänker mitt argument om trygghetssökande strategier samtidigt som du skriver att du inte vet vad det är eller hur det fungerar. dessutom stod det att dem (strategierna) mer korrekt omöjliggör ett sänkande av oro. Viktig skillnad!
2. Du likställer inte ångest och oro. Punkt slut! Som lite info: dem har precis samma neuropsykologiska profil, de aktiverar samma områden av hjärnan och det har samma fysiologiska reaktíoner i form av stresshormoner, blodtryck o.s.v. Där finns iofs en viss kvantitativ skillnad på vissa reaktioner men det är det hela. Men du tycker ändå at det är två olika saker?? :confused:

Jag vill betona: Jag tänker inte fastna i någon semantsik smörja här utan om du verklgien vill veta mer så läs t.ex. The Emotional Brain av LeDoux eller något enklare som "Livet är ett osäkert projekt" av Willhelmson.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
General E skrev:
Var det inte så att USA hade ett finger med i spelet också?
Tror att vissa länder i väst ibland skickar anklagade på förhör i mindre nogräknade länder för att de skall kunna få stryk.

Jo planet var säkert av amerikansk tillverkning, nej men de fick eskort av några tjänstemän från USA.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
1. Du sänker mitt argument om trygghetssökande strategier samtidigt som du skriver att du inte vet vad det är eller hur det fungerar.

2. Du likställer inte ångest och oro.

1. Jag skrev, citat: "Trygghetssökande strategier - vad det nu exakt betyder " därför att det är din benämning som vare sig är allmänt vedertagen eller åtminstone inte för mig känd och definitivt inte använd tidigare i denna diskussion. Jag gissar att du menar bevakning och liknande, men hur du i sådana fall får det till en strategi förstår jag inte. Kanske om du förklarade så kunde jag veta vad du menade?

2. Nej det är riktigt, är det samma sak menar du?

Det verkar som om du har djupa kunskaper i psykologi, men det var inte en diskussion om psykologi jag lade mig i utan en diskussion om säkerhetspolitik.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Markus skrev:
Illegala stridande.
Det är ju också en intressant benämning. Har för mig att termen började användas för skydda civilbefolkning i största allmänhet. Legala stridande har uniform eller armbindel motsv och bär vapen synligt, har uppsatta mål och en ansvarig ledare.
Det e så gött att vara med på "rätt" sida, den starkare, eftersom vi stiftar lagar som andra skall följa, och själva följer dom när det passar. :banana

ah17 skrev:
Jo planet var säkert av amerikansk tillverkning, nej men de fick eskort av några tjänstemän från USA.

Oj då. Vart kommer den info ifrån? Det stämmer inte med aftonbladets version....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
General E skrev:
Det är ju också en intressant benämning. Har för mig att termen började användas för skydda civilbefolkning i största allmänhet. Legala stridande har uniform eller armbindel motsv och bär vapen synligt, har uppsatta mål och en ansvarig ledare.

A. Prisoners of war, in the sense of the present Convention, are persons belonging to one of the following categories, who have fallen into the power of the enemy:

1. Members of the armed forces of a Party to the conflict as well as members of militias or volunteer corps forming part of such armed forces.

2. Members of other militias and members of other volunteer corps, including those of organized resistance movements, belonging to a Party to the conflict and operating in or outside their own territory, even if this territory is occupied, provided that such militias or volunteer corps, including such organized resistance movements, fulfil the following conditions:

(a) That of being commanded by a person responsible for his subordinates;

(b) That of having a fixed distinctive sign recognizable at a distance;

(c) That of carrying arms openly;

(d) That of conducting their operations in accordance with the laws and customs of war.

Ganska solklart att de som slogs på talibanernas sida skall behandlas som krigsfångar alltså eftersom de faller under punkt 1.

För att termen "illegal kombatant" ska gälla måste dessutom vederbörande höras av domstol som därefter fastslår om han är illegal kombattant eller inte. Detta har inte gjorts och tills dess är de att betrakta som krigsfångar oavsett.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Så anledningen till att många är arga är att fångarna inte är anklagade för något.?
USA borde ju kunna dra till med vad som helst.
Sitter de där för att sugas ut på så mycket underrättelser som möjligt, eller för att avskräcka andra terrorister?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024