Boendeparkering?

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Nu ska de införa boendeparkering i mitt område, jag ringer upp och frågar hur jag ska göra med mc:n i tron att det ska vara gratis, men de säger att de skiter i var jag sätter kortet, och att det inte är deras problem om det blir stulet...

Fy fan, vad ska jag göra, kan ju alltid ställa den på gården, men det är ju också förbjudet av hyresvärden, garageväntetiden är ca 10år....
 

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Simpatico skrev:
Har du pratat med hyresvärden om de kan ändra sina regler angående att ha hojen på gården?


ska kolla, men det är en stor värd, typ gbgs största så det kan nog bli svårt... Men jag sitter i deras tfn kö nu, får se hur det går...

EDIT: gått för dagen; såklart det är ju fredag... :rolleyes:
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Bara att sätta fast plåten med kardborreband!

Det har jag på min lägger plåten i cutsen när jag parkerar.

En gång stod det en lapplisa o väntade frågade surt vart plåten var jag garvade körde ett kvarter o satte på den sen.

Vart bor du efterssom det varit gratis förrut?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
I Gbg får man la fortfarande parkera hojen i, eller inom en meter från cykelställ, eller har dom ändrat på det?
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
akoa in da house:
Fy fan, vad ska jag göra,


När jag bodde på Södermalm i Tokholm där vi hade boendeparkering (om det är där du bor) så fanns det MC-rutor lite här och där, enligt Gatukontorets emminenta personal (läs lapplisor & pnissar) så behöver du inte betala för en MC parkerad i MC-ruta, är det inte så längre????

DP says: Skönt att ha lämnat stan bakom sig.....
 

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Blondie skrev:
Bara att sätta fast plåten med kardborreband!

Det har jag på min lägger plåten i cutsen när jag parkerar.

En gång stod det en lapplisa o väntade frågade surt vart plåten var jag garvade körde ett kvarter o satte på den sen.

Vart bor du efterssom det varit gratis förrut?

Majorna, de håller på att göra om hela majorna verkar det som, lättare för folk med bil att hitta parkering såklart.

Här i Gbg får man parkera vid cykelställ, men endast på kommunal mark, alltså inte på gården, det enda cykelstället på ganska långt avstånd. Jag har garage, men det är typ en halv kilometer bort, det är segt att gå varje dag med mc ställ så långt. Tillråga på allt så har jag fått p-böter på mcn en gång vid städning, så de är inga schyssta p-vakter här...

Någon som har ngt annat förslag? Ska ringa värden på måndag och höra, jag ställde den på gården ett tag tills den blev stulen och det var ingen som brydde sig, men det är säkert alltid ngn suris som ringer...
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
A.K.O.A skrev:
Nu ska de införa boendeparkering i mitt område, jag ringer upp och frågar hur jag ska göra med mc:n i tron att det ska vara gratis, men de säger att de skiter i var jag sätter kortet, och att det inte är deras problem om det blir stulet...

Fy fan, vad ska jag göra, kan ju alltid ställa den på gården, men det är ju också förbjudet av hyresvärden, garageväntetiden är ca 10år....

gör många kopior av den.och sen ringer du upp värden :mad: o ber om ett nytt var gång när den blir stulen så kan han lär nog få spelet o :kocko kontakta p bolaget anv din mc p bolagen får bara betalt via p boten om dom ej har avtal om det e privat bolag :arsele till dom suger :va
 
Last edited:

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Är det en av de stora Poseidon, bostadsbolaget så är det ju kommunal mark bara att parka :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Är i samma sits själv. Väntetiden på garage är tydligen drygt ett år enligt han som hade lägenheten innan mig. När jag frågade fastighetsskötaren hur lång garagekön var sa han: Vill du veta hur många meter den är? :hihi

Blir väl till att parkera på vanlig bilparkering så länge..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top