BOGESUND igår kväll

Gick med
27 Jan 2004
Hoj
R1 148 B-HKR
vem blev hämtad med helikopter på bogesunds vägen i går kväll? fick inte reda på hur de gick med killen eller tjejen av polisen!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Thomas-Ottosson skrev:
vem blev hämtad med helikopter på bogesunds vägen i går kväll? fick inte reda på hur de gick med killen eller tjejen av polisen!

Hmm.. Var det en eller två cyklar? Vad var det för cykel / cyklar?

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Thomas-Ottosson skrev:

Vaffaan! inte nu igen.
Hoppas att de inte blev alltför illa tilltyglade!

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Det va en vän till mig som körde ut i skogen med sin monster.. tyvärr såg jag inte hur det gick till eftersom jag låg framför och ingen annan såg nåt heller, som tur var fick dom som kom bakom syn på honom(både han och hojen låg en bra bit ut bland träden) han levde iaf när han fick flyga därifrån. Har inte hört något mer än men jag hoppas få reda på mer under dagen

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
GixxerJensa skrev:
Det va en vän till mig som körde ut i skogen med sin monster.. tyvärr såg jag inte hur det gick till eftersom jag låg framför och ingen annan såg nåt heller, som tur var fick dom som kom bakom syn på honom(både han och hojen låg en bra bit ut bland träden) han levde iaf när han fick flyga därifrån. Har inte hört något mer än men jag hoppas få reda på mer under dagen

Ajfan.. Hoppas det slutar bra..

Gick med
27 Jan 2004
Hoj
R1 148 B-HKR
GixxerJensa skrev:
HOPPAS DE LÖSER SIG FÖR HONOM!!!

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Hoppas det löser sig, bor längs med vägen (karlsudd) och var på väg in till täby igår, tidigare på dygnet. Noterade en J*** massa grus i kurvorna, och såå var det en hel del hojjar jag mötte, potatoes?

iaf ta det lugnt på bougesund mkt grus.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Thomas-Ottosson skrev:
Troligen en fraktur på en ryggkota. Han mår efter omständigheterna ganska bra enligt det jag vet.

Han som låg bakom säger att han missade ingången i kurvan före och kom helt fel till nästa och bromsade sent.
Själv sa han att det kändes som om han somnade till lite....men det var direkt efter olyckan.
Har för mej att de sa att det var normal hastighet också.

Hoppas allt blir bra med honom.

MVH
Jocke

Last edited:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
shoik skrev:
Hoppas det löser sig, bor längs med vägen (karlsudd) och var på väg in till täby igår, tidigare på dygnet. Noterade en J*** massa grus i kurvorna, och såå var det en hel del hojjar jag mötte, potatoes?

iaf ta det lugnt på bougesund mkt grus.

Jupp...Pottarna drog en repa längs Bogeslingan..lyckligtsvis inga tillbud från våran sida! :tummenupp

Får hoppas på ett snabbt tillfrisknade för killen som for i backen!

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Mike skrev:
Jupp...Pottarna drog en repa längs Bogeslingan..lyckligtsvis inga tillbud från våran sida! :tummenupp

Får hoppas på ett snabbt tillfrisknade för killen som for i backen!

Vinkade så mkt jag kunde :D
men det var grusigt i kruvan :banana

Var det en kill och en tjej eller var det kille/tjej?
för om dom var två, ingen som bryr sig om den andre då?

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
R1 wannabe skrev:
Troligen en fraktur på en ryggkota. Han mår efter omständigheterna ganska bra enligt det jag vet.

Han som låg bakom säger att han missade ingången i kurvan före och kom helt fel till nästa och bromsade sent.
Själv sa han att det kändes som om han somnade till lite....men det var direkt efter olyckan.
Har för mej att de sa att det var normal hastighet också.

Hoppas allt blir bra med honom.

MVH
Jocke
Så det va så det gick till, själv hann jag inte samtala med folk så mycket efteråt eftersom vi fick agera trafikvakter när helikoptern skulle landa. Vet du om han använde ryggskydd?

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
:crash Anders som körde av i onsdags pajade två ryggkotor han skulle få en skena för ryggen så han får komma hem i dag ... hojen var halv försäkrad han skulle samla lite delar för det har han ju tid me när han ska va hemma i 3 månader

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
R1 wannabe skrev:

Jag gjorde precis samma sak i en vänsterkurva på bogesundsvägen. Jag somna till lite, sen vare sent å bromsa.. Så jag for rakt ut i diket, fast utan att trilla som tur var..

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
smilee skrev:
Var det generatorkurvan igen???

Nej, närmare vaxholm.

Potatisarna såg jag vid statoilmacken i täby kyrkby. Vi var tre hojar som vände på Bogesundsvägen när vi kom fram till olycksplatsen (ca 21.00-21.30). Det var en del bilar på rad och helikoptern var på plats

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
GixxerJensa skrev:
:crash Anders som körde av i onsdags pajade två ryggkotor han skulle få en skena för ryggen så han får komma hem i dag ... hojen var halv försäkrad han skulle samla lite delar för det har han ju tid me när han ska va hemma i 3 månader
Tyvärr knäckte han ramen vid styrhuvudet...helt av vid svetsen på vänster sida och sprucken på höger så det blir nog ingen billig affär. Men men motorcyklar går att köpa det är värre med ryggkotor, hoppas han blir bra så löser det andra sej utan större problem.

chippe

Retta fighter
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Retta...nu fighter!
Plockade blåbär i bogesunds skogen....

Halloj mina vänner! Anders här! Mår efter omständigheterna rätt okey. Surt att hojsäsongen är över för min del....det här året iallafall!
Skönt att folk bryr sig om en =)
Någon som vet var man kan få tag i prylar till en monster S4 så hör gärna av er! Ha det bäst och hoja lite för mig oxå...som inte kan!
See ya!

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
chippe skrev:
Halloj mina vänner! Anders här! Mår efter omständigheterna rätt okey. Surt att hojsäsongen är över för min del....det här året iallafall!
Någon som vet var man kan få tag i prylar till en monster S4 så hör gärna av er! Ha det bäst och hoja lite för mig oxå...som inte kan!
See ya!

Skönt att höra av dig.

Johan på KTM

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
chippe skrev:
See ya!
Skönt och höra att du är ok.
Ska hojja lite åt dej :)

Jag känner inte dej så jag dristar mej till att trampa i klaveret genom att fråga hur det gick till?
Du ser ju vad jag skrivit ovan om förloppet, det var vad vi förstod då på kvällen så verkligheten kan ju vara annorlunda.

Om frågan stör ber jag om ursäkt.

Ps. Glömde att säga att din Monster är/var grymt snygg, för att inte tala om ljudet av både motor och koppling :tummenupp . Hoppas du får ordning på den igen Ds

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras