bogesund rekord?

wol

Nu jävlar ska det hjulas
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
RC30-89 Husaberg400fe-01
vill man köra fort på gata finns Isle Of Man ,Nord slingan , Riga, NW 200m.m.

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
den räknas fan inte som bana heller... shit! helt galet :kocko

inte ens jefferies höll sig på hjulen...det är en sjuk tävling men ack så grymt fort dom kör.... man måste ju bara beundra dårarna..
det e ju iallafall inga civila på sträckan...

wol

Nu jävlar ska det hjulas
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
RC30-89 Husaberg400fe-01
dom är fler som tar sig i mål än dör så det är nog ingen fara

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
den tävlingen är fan på gränsen.. att dom inte har stoppat den med tanke på att det finns fan inte nåt som heter avåkningszon..

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
philiph skrev:
den tävlingen är fan på gränsen.. att dom inte har stoppat den med tanke på att det finns fan inte nåt som heter avåkningszon..
Bara ett litet inlägg från norrland..jag vet det är så otroligt skönt att gasa men grabbar och tjejer välj annan väg eller allra helst bana för att slå eventuella rekord.
jag e inte moralist men jag vill inte se mera dödsannonser på hojkamrater..
2 dgr 4 olyckor bara här i området som jag vet om..häng mig släng mig men hoppas ngn anar baktanken för jag älskar att snacka båge med en levande hojkompis.

MVH och välkommen till ngt skoj..Deltaträffen i sundsvall..Pär :tummenupp

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
sant... det händer för mycket skit..

kolla bara vad som hände med "lövis" från pr..
å han var bara ute å körde vad jag vet.. shit va hemskt..

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
philiph skrev:
sant... det händer för mycket skit..

kolla bara vad som hände med "lövis" från pr..
å han var bara ute å körde vad jag vet.. shit va hemskt..

E som med han som fixat hojjen som jag äger..GROTTIS skulle bara som ni vet..
Går fortare än man tror att strula till det för sig,har själv testat lite med min hoj och upplevt väldiga fladder pga av effekt kontra gammal ram så jag tar det lite lugnare nuförtiden.

Visst Grottis var säkert en skön lirare men jag e inte sugen att sitta på ett moln och snacka hoj så mycket skönare att få göra det i levande livet..

Hade nu gott i sommar och släng en tanke eller två på eventuell familj och vänner och speciellt barnen..

:)

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Tjoffe skrev:
Jag var inorisk! :tomten

Svårt att tro att man är ironisk när ett sådant uttalande kommer från en potatis!!

Öh va, var jag ironisk nu??

Ja ja skämt och sido! Boge är en jävligt skön väg. Åker den dock väldigt långsamt om man jämför med ANDRA SOM MAN MÖTER :huvet

JB

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Jas-95 skrev:
Svårt att tro att man är ironisk när ett sådant uttalande kommer från en potatis!!

Öh va, var jag ironisk nu??

Ja ja skämt och sido! Boge är en jävligt skön väg. Åker den dock väldigt långsamt om man jämför med ANDRA SOM MAN MÖTER :huvet

JB

Nästa gång ni åker Boge så kan ni ju roa er med att räkna ANTALET
UTFARTER utmed den vägen, ja ja säger hälften av forumet om du
hinner räkna det så kör du för sakta..... Men ta en lugn tur i ngn utav
riktningarna när ni ska ta en glass i Waxholm... Risken/chansen är rätt
stor att det går långsammare sen efter ni har sett/räknat antalet utfarter

Ta det lugnt därute, vill inte läsa om fler olyckor och se fler kors utmed den
vägen... Åk den en vardag fm då brukar det va lugnare, på lör-sön em
kan det ofta va med livet som insats när man möter ngn som verkar ta
tid eller ngt liknande....

Last edited:

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Jocke.P skrev:
Dumm i huvet e han iallafall, vem det nu må vara.
Kör på bana istället, det är där man kan mäta sina krafter mot varandra.
På vägen är det den med minst hjärna som är snabbast, på bana hänger han troligen inte med alls!

Word! Att folk inte kan fatta det. Men det hänger ju ihop...

"Snabbast på Bogesund. Vann även tävlingen 'Diagnostiserad med flest 4-bokstavskombinationer'. DAMP, ADHD, IDIOT (nä visst ja...)'."

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Som tidigare inlägg, kan jag säga att ni lika gärna kan räkningen på hur många som omkommer varje år på bogesundsvägen. Händer ofta att man läser om mc-olyckor på Bogesund i vår lokaltidning under sommartid.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Har alltid omkommit folk på Bogesund, kommer fortsätta att göra det under överskådlig framtid.

Den har alltid varit poppis att gasa på, redan som grusväg var det drösvis av folk som sopade av vägen där.

Vare sig man vill eller inte har det blivit lite av en "måttstock" att vara snabb på Bogesund. Många hojåkare söker sig till Vaxholm under sommaren, de flesta tar vägen över Bogesund och det är enkelt att jämföra sig med andra efter som den är så vida känd.

Att gå ut för att sätta snabba tider på en allmän väg är inget bra sätt att visa sina färdigheter på, men det är enkelt och tillgängligt samt lite spännande och förbjudet.

Vissa använder sina dyra bilar eller hojjar som posör åk och för att de ser bra ut på garageuppfarten eller för att man kan skryta inför sina polare att man åker Retta eller Fajerbläjd och därför är en jäkel på att köra... :rolleyes:
Andra använder dem som de är tänkta, att åka fort på.

Jag har aldrig tagit tid avsiktligt på en sträcka, förutom en regnig tisdag på Brottbyvägen i min dåvarande Golf, eller den där gången från Dalarna i min Saab Turbo... Men BORTSETT från det så har jag inte för vana att ta tid, dessa gånger var mer en registrering att så här lång tid tog det än att nu ska jag köra under X.XX.XX... Där är en viktig skillnad. Vem som åker sporthoj/bil filar inte på spårval och bromspunkter på sin favoritsträcka? Att registrera hur lång tid det tar varken tillför eller fråntar något av körning och/eller risktagande.

Vad vill jag säga med allt svammlande? Kortfattat: Att ge sig ut för att slå rekord (köra under en viss tid) är förkastligt, men att ha registrerat hur fort det gick är ok.

/R

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...