Bogesund. Varning.

DanTheMan!!!

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Nu:zx10r cr500 Ke100 Förr:Dr650,X11,R6,640
Körde en repa på bogesund idag, rätt som det var kom det en hel rådjurs flock flygandes över vägen!
Men som tur var hade man juh klockrena reflexer från vinterns låånga vila (inte)
Jag klarade jag mig precis, fast det var (Bibelpapper utan text) nära kan jag säga, det smakade t.o.m rådjurssadel i munnen på mig, så tat lungt än så länge.

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
VART var det på sträckan?
Dom brukar ha sina stråk dom alltid följer,så det kan vara vara bra att märka ut detta ställe här.

Som när jag åker till stugan är det ofta jag ser rådjur trasska över vägen på ett o samma ställe.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Men jösses, ni är verkligen stadsbor däruppe. Vi vanliga Svenssons vet att rådjur och annat vilt är ett ständigt återkommande tema och att de har ett ständigt "korsa vägen chickenrace". :sissy ;)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
jag liter inte ett skit på våra vilda djur!! dom kan dyka upp var som hälst ju!!!
visst har dom ofta sina favorit ställen men men..... och dom lyckas ta sig upp på motorvägar trotts viltstängsel med... jag har haft närkontakt med ett kan lova att det inte va kul!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Men jösses, ni är verkligen stadsbor däruppe. Vi vanliga Svenssons vet att rådjur och annat vilt är ett ständigt återkommande tema och att de har ett ständigt "korsa vägen chickenrace". :sissy ;)

Säger det samma...det är inte farten som dödar det är rådjuren och vildsvinen....:D

D.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag vet precis hur det känns :huvet

Bifogat

• olycka.JPG
    olycka.JPG
    35.3 KB · Visningar: 597
  • fear this.jpg
    fear this.jpg
    89.4 KB · Visningar: 130

Tommy.exe

Guest
jag liter inte ett skit på våra vilda djur!! dom kan dyka upp var som hälst ju!!!
visst har dom ofta sina favorit ställen men men..... och dom lyckas ta sig upp på motorvägar trotts viltstängsel med... jag har haft närkontakt med ett kan lova att det inte va kul!

NakkskåTT DireCtt!!11

Nej men allvarligt.. ta det lugnt :)

Lindeman1

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2008
Hoj
-85 Suzuki GSX 1100E
Hur är det med dessa bofasta därute då? Har hört att dom lägger grus i kurvorna "bäre fö´å jävles".....

stämmer det, eller är det en skröna? Jag har bara åkt där en(EN) (1) gång för en massa år sen.... så jag kan tyvärr inte uttala mig i frågan

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Bogesund är ju ganska farlig precis överallt. Löv, barr, grus, cyklister, skymda utfarter, skymda kurvor och som nämdes tidigare, djur.

Nä, sämre hojväg får man leta efter.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Hur är det med dessa bofasta därute då? Har hört att dom lägger grus i kurvorna "bäre fö´å jävles".....

stämmer det, eller är det en skröna? Jag har bara åkt där en(EN) (1) gång för en massa år sen.... så jag kan tyvärr inte uttala mig i frågan
Ja det verkar som om de har börjat kasta ut rådjur på vägen i år :D

Bogesund är ju ganska farlig precis överallt. Löv, barr, grus, cyklister, skymda utfarter, skymda kurvor och som nämdes tidigare, djur.

Nä, sämre hojväg får man leta efter.
inte farligare än någon annan väg runt Stockholm, dock ska man ha vett att sakta ner när man passerar de områden där folk bor.

Last edited:

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Men den är fanken så skön att åka på när förhållandena är dom rätta och flytet infinner sig :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Är det fri fart på dem här ställena som ni racear på eller bryter ni mot lagen? :Outlaw :skrämd

Finns det varningstrådar för barn och cyklister, bilar osv gällande samma sträcka?

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tänkte varna för en älg jag såg i värmland förra veckan. Stor och svart var den.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag hade en äkta hisingetraktor (volvo 740 -90) som jag lyckades plocka ett kid med... Åkte ner för en glashal backe och ligger i ca 80 km/h... plötsligt hoppar aset upp framför bilen. PANG!

Gick inte så bra för...

...Rådjuret, dog direkt. Bilen däremot klarade sig relativt bra med tanke på omständigheterna. Extraljus intryckt i grillen. Så jag fick köpa ny H3-lampa och böja tillbaka extraljuset. Grillen sket jag i...

Leopard 122 - Rådjurskid 1 - 0

Bifogar en bild på eländet :p

Bifogat

• Copy of DSC00269.JPG
    Copy of DSC00269.JPG
    102.8 KB · Visningar: 72
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati