Bogesund

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kom just hem efter en sväng till Vaxholm.
I en av de knipande kurvorna hade en Yamaha plöjt rakt ut.
Hojen höll precis på att vinchas upp på bärgare, ett halvdussin andra hojåkare stod runtomkring och en polisbil var där.
De såg lugna ut så jag antar/hoppas att det gått bra.

Det är en sak att någon åker ut i naturen en helt annan när jag tre minuter senare möter ett j¤%&a stolpskott med fullt nerlägg i min fil.
För#¤%e j&%¤a ärthjärna !!
Hade jag kommit med 'inspirerad' körning (i min egen fil) hade vi blivit mos.
Det är fan inte första gången jag råkar ut för det på Bogesundsvägen heller !
Kör fort, kör inspirerat, helt okej, men håll för i helvete åtminstone er egen fil !
Hade jag inte haft skjuts skulle jag gladeligen planterat ett stycke Alpinestars stl46 i individens rektum.

Last edited:

pmo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR
Har haft liknande upplevelser på Bogesundsvägen.
Räcker det inte med alla j-a bilar att hålla undan för?

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Tråkit!! Det har varit ganska grusit på Bogesundsvägen på sistonde. Så åk gärna en runda innan ni vrider på!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Njaa... Om Tungelstavägen motsvarar 100%, så är Bogesund 42% ungefär. Du missar inget om du aldrig hittar dit.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Bogesund är ingen bra väg alls! Skymda kurvor med uppåkt grus i! Dessutom är den väldigt trafikerad, rätt vad det är så dyker det upp en gubbe i en sölig 245 framför en eller så möts man i en kurva av en kebabräcer som genar över hela vägbanan!! Inte heller bra att det är mkt folk som cyklar på de små vägarna, och på sommrarna då vädret är som finast går halvnaket folk längs vägen till och från badplatsen.

Nej, finns mycket bättre vägar än bogesund!

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Bogesundsvägen=Min väg

Detta har varit uppe förut angående Bogesundsvägen. Det som händer är att i ett s kurveparti så vill man gärna skära lite granna för att få ett bra spår. Om man möter en hoj mitt i s kurvan som gör likadant så hamnar man på kollisionskurs. Detta är inget unikt för Bogesundsvägen utan en grej som man får kalkylera med när man skall gasa på landsväg.

Jag håller absolut med om att man skall anstränga sig att hålla sig på sin sida av vägen.

Vill bara tillägga att Bogesundsvägen är min hemmabana och står högt på min lista över roliga vägar, mycket för att jag bor här i Vaxholm och det är nära till lite kurvigt smisk om andan faller på.

Visst kan det tidvis finnas en del lösgrus som bilfolket drar upp, men ofta vet man vilka kurvor det brukar ligga i och man kan anpassa farten efter det.

Kanske är vägen lite upphypad men jag älskar den och den är ett måste om man ändå skall till Vaxholm för en korv på Winbergs.

Tungelstavägen har jag inte kört med hoj, men skall testa den under sommaren. Hör av dig Mattias om du skall dit så får du spåra åt mig.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Dessutom ligger det två gårdar längs bogesundsvägen. Jag väntar fortfarande på första olyckan där en MC och en häst är inblandade, det är bara en tidsfråga innan det händer. De flesta brukar hålla fullt förbi gårdarna. Om det skulle stå en häst på vägen efter nästa kurva har de inte ha en chans att hinna stanna.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tycker Tungelsta är rolig också, men 58% roligare? Nae....

Däremot är den säkert bättre lämpad att gasa på pga av det som nämnts med möten och grus.

Bogesund är däremot en klassisk vägsträcka och har så varit i "alla tider".
Jag hade aldrig hört talas om Tungelsta innan Mattias1 hade vänligheten att leda mig dit... Kan iofs ha att göra med att jag bor i en grotta ute i buschen oxå, vad vet jag? :)

Någon som vet hur det gick för GhostRaijder? Han skulle ju krossa nuvarande rekord på Bogesund med både sporthoj och SuperMotard. Vart märkligt tyst om det... Gick inte som planerat eller måste man vänta till filmen? Är inte det nya rekordet med i filmen vet man ju vad det beror på.... :p

/R

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Senast jag var där såg jag det klassiska Bogesundsspökesläpet med två gubbar som skyfflade ut småspik, grus och glykol för att hojåkarna skulle krascha.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Goodstuff skrev:
Senast jag var där såg jag det klassiska Bogesundsspökesläpet med två gubbar som skyfflade ut småspik, grus och glykol för att hojåkarna skulle krascha.
OM det stämer RING POLISEN :mad: :fakta så dom åker fast :fakta

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TL1000S
smilee skrev:
Visst kan det tidvis finnas en del lösgrus som bilfolket drar upp, men ofta vet man vilka kurvor det brukar ligga i och man kan anpassa farten efter det.

Kanske är vägen lite upphypad men jag älskar den och den är ett måste om man ändå skall till Vaxholm för en korv på Winbergs.

Tungelstavägen har jag inte kört med hoj, men skall testa den under sommaren. Hör av dig Mattias om du skall dit så får du spåra åt mig.

Smilee- Jag kan bara hålla med.... Det är ofta mycket grus som kan ställa till det för icke gruskurvskännare och det är trist att tempot bryts av bl a Ellboda mm men jag vet ingen annan väg som gör hornen längre än Bogesundsvägen.

Så.....jag hakar gärna på eventuell spårning till Tungelstavägen för att se om hornen kan bli längre. Säg bara till!

Goodstuff- Jag tror spökgubbarna bor där.... :rolleyes:

Bogesundsvägen är dessutom perfekt att vakna till på väg till jobbé och ännu bättre när man är vaken på väg hem, men bäst av allt är att man får kryssa Bogesund två gånger för att luncha på Winbergs.

:tummenupp

Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Wax skrev:
Smilee- Jag kan bara hålla med.... Det är ofta mycket grus som kan ställa till det för icke gruskurvskännare och det är trist att tempot bryts av bl a Ellboda mm men jag vet ingen annan väg som gör hornen längre än Bogesundsvägen.

Så.....jag hakar gärna på eventuell spårning till Tungelstavägen för att se om hornen kan bli längre. Säg bara till!

Goodstuff- Jag tror spökgubbarna bor där.... :rolleyes:

Bogesundsvägen är dessutom perfekt att vakna till på väg till jobbé och ännu bättre när man är vaken på väg hem, men bäst av allt är att man får kryssa Bogesund två gånger för att luncha på Winbergs.

:tummenupp

Hej Wax. Bär det av söderut så lovar jag att höra av mig. Vi hörs.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept