Bogesundvägen, var aktsam

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
Som vanligt låg man och flåsade på bogesundsv. när man skulle ut till vaxholm här om dagen. När vi kommit fram påpekade en av mina kära hojkollegor, en mycket vis man, att jag skulle tagit det lungt vid stallen som ligger på vänster sida ungefär i mitten av sträckan. Detta på grund av att tanten som har stallen blir bindgalen på alla hojar som bränner förbi och gör hennes hästar till nervvrak. Hennes åtgärd brukar tydligen vara att lägga ut rullgrus på vägen, inte så smart och sjukt farligt, hennes nästa åtgärd kan ju vara att grusa hela sträckan så ett råd är att slå av på gasen denna lilla sträcka utanför hennes gård/stall så att resten av bogesundsvägens underbara kurvor kan utnyttjas till fullo. :banana

Länge leve våren
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
DunderDan skrev:
2115271 Som vanligt låg man och flåsade på bogesundsv. när man skulle ut till vaxholm här om dagen. När vi kommit fram påpekade en av mina kära hojkollegor, en mycket vis man, att jag skulle tagit det lungt vid stallen som ligger på vänster sida ungefär i mitten av sträckan. Detta på grund av att tanten som har stallen blir bindgalen på alla hojar som bränner förbi och gör hennes hästar till nervvrak. Hennes åtgärd brukar tydligen vara att lägga ut rullgrus på vägen, inte så smart och sjukt farligt, hennes nästa åtgärd kan ju vara att grusa hela sträckan så ett råd är att slå av på gasen denna lilla sträcka utanför hennes gård/stall så att resten av bogesundsvägens underbara kurvor kan utnyttjas till fullo. :banana

Länge leve våren

Vi får lämna en blomma till henne idag när vi passerar ;) För du ska väl med ut och gasa?
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
DunderDan skrev:
2115271 jag skulle tagit det lungt vid stallen som ligger på vänster sida ungefär i mitten av sträckan.
förra gången jag åkte där var det en gul (porshe, tror jag) sportbil som, i stort sett, bara körde rakt ut i den korsningen.. men det är hel korrekt att ta det lite piano där, det är ju ändå en ganska ointressant raka det där :hihi

Magnus-Sthlm skrev:
2115289 Vi får lämna en blomma till henne idag när vi passerar ;) För du ska väl med ut och gasa?
läste om att det skulle ha varit en singelolycka på bogan den 24e april med dödlig utgång, så kör inte över förmåga osv..
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Triggerhappy skrev:
2115310 Hö brukar vara utspritt där också....

Jag slår defenetivt av där av ren respekt.

Jo, man har ju förståelse för att det måste vara pest med alla hojar som kör förbi i 100+. Samma sak lite längre bort vid Ellboda. Det finns liksom ingen mening att gasa där, man får leka att man är i depån med hastighetsbegränsning om man nu vill bibehålla raceinstinkterna :)

ps. Fantastiskt tips om Prostreet förresten, kommer alltid att göra mina verkstadsbestyr där från och med nu ds.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Anmäl kärringen. Oavsett hur fort folk kör så lägger man inte ut grus på vägen. Då är man helt dum i huvudet. Det måste vara roligt för henne den dagen hon får ett liv på sitt samvete.
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Fred00 skrev:
2115336 Anmäl kärringen. Oavsett hur fort folk kör så lägger man inte ut grus på vägen. Då är man helt dum i huvudet. Det måste vara roligt för henne den dagen hon får ett liv på sitt samvete.
Det tråkiga är nog att hon kommer nog bara säga att de får skylla sig själva. Hade de tagit det lungt, så.... brukar det låta.

De skiter fullständigt i konsekvenserna av deras handling.
 
Last edited:

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Jesus, låter som en riktig psykopat! Hade jag vurpat där pga. utlagd rullgrus vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Antagligen hade kärringen vaknat dagen efter av att någon viskat 'I've got a message from Don Corleone...' samtidigt som hon hade lagt märke till hästhuvudet brevid sig. Kan hon inte göra något konstriktivt istället? Sätta upp en skylt eller vad fan som helst.. men det är väl att överskatta folks intellekt, en överskattning som känns vanligare och vanligare för var dag som går.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Ooops skrev:
2115397 Jesus, låter som en riktig psykopat! ............ Kan hon inte göra något konstriktivt istället? Sätta upp en skylt eller vad fan som helst.. men det är väl att överskatta folks intellekt, en överskattning som känns vanligare och vanligare för var dag som går.

Kan det inte vara så att det sitter en skyllt där redan. Kanske rentutav vägverket som satt upp den. Kan ju va en såndär rund med gul botten o svarta siffror. Jag vågar nästan lova att om den skylten respekteras så respekterar nog tanten alla som kör..
Men vad vet jag? :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Kan inte säga att jag skulle häla ut grus på vägen men om jag och min familj bodde där skulle jag helt säkert se till att alla visste att man skulle ta det lugnt där.
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Depåbitchen skrev:
2115440 Kan det inte vara så att det sitter en skyllt där redan. Kanske rentutav vägverket som satt upp den. Kan ju va en såndär rund med gul botten o svarta siffror. Jag vågar nästan lova att om den skylten respekteras så respekterar nog tanten alla som kör..
Men vad vet jag? :rolleyes:

Ahhhh okej, sorry! Hade ingen aning om det! Då är det ju en helt annan femma. Jag menar om någon som t.ex. inte läser denna tråden och därmed inte är förvarnad på hennes utplacerade rullgrus skulle vurpa och bryta nacken, så kan man ju lugna sig med att det fanns ju trots allt en "skyllt" med svarta siffor på. Välkommen tillbaka med dina argument när du sitter i rullstol pga. någon lat bonde inte torkat upp skit efter sig eller kanske lagt ut lite olja på vägen för att hans grisar inte ska bli rädda för din musik.

:tomten :tomten :tomten
 

Beukel

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Ingarö
Hoj
TDM
Depåbitchen skrev:
2115440 Kan det inte vara så att det sitter en skyllt där redan. Kanske rentutav vägverket som satt upp den. Kan ju va en såndär rund med gul botten o svarta siffror. Jag vågar nästan lova att om den skylten respekteras så respekterar nog tanten alla som kör..
Men vad vet jag? :rolleyes:

:tummenupp
Helt rätt, en dumhet tar liksom inte ut en annan dumhet. Det blir liksom bara dubbeldumt och inte odumt :va
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Beukel skrev:
2115471 :tummenupp
Helt rätt, en dumhet tar liksom inte ut en annan dumhet. Det blir liksom bara dubbeldumt och inte odumt :va

Precis, och man slutar ju inte att förvånas av folks dumhet och dubbeldumheter. Tyvärr lever vi i en tid där det naturliga urvalet inte längre existerar och även de "mindre begåvade" överlever. Inte nog med det, de får möjlighet att föröka sig också! Vart är människosläktet på väg :D
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Ooops skrev:
2115453 Ahhhh okej, sorry! Hade ingen aning om det! Då är det ju en helt annan femma. Jag menar om någon som t.ex. inte läser denna tråden och därmed inte är förvarnad på hennes utplacerade rullgrus skulle vurpa och bryta nacken, så kan man ju lugna sig med att det fanns ju trots allt en "skyllt" med svarta siffor på. Välkommen tillbaka med dina argument när du sitter i rullstol pga. någon lat bonde inte torkat upp skit efter sig eller kanske lagt ut lite olja på vägen för att hans grisar inte ska bli rädda för din musik.

:tomten :tomten :tomten

Ursäkta att jag inte var tydlig nog.
Det jag menade underförstått var att om man respekterar hastigheten så kanske damen respekterar mc-åkare genom att INTE hälla ut enmassa grus.
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Depåbitchen skrev:
2115559 Ursäkta att jag inte var tydlig nog.
Det jag menade underförstått var att om man respekterar hastigheten så kanske damen respekterar mc-åkare genom att INTE hälla ut enmassa grus.
Och om man inte gör det så är det ok att hälla ut grus, sand eller olja?
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Ja ta det lugnt vid slottet/stallet och även vid det lilla samhället i mitten.
 

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Ort
Haninge
Hoj
FZR1000 RMX 250
Handlar nog inte bara om farten utan även ljudet, Även i låg fart så sprider våra hojar ett enligt oss välljud som inte uppskattas av alla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top