Tjenare! Jag har en zx6 - 98 som strular! Den börjar blöddra vi gaspådrag från tomgång till ca 3000rpm sen går den rent!
Det händer endast när den har kommit upp i arbetes temperatur, så jag tog och gjorde en förgasar rengöring, bytte luftfiltret och satte i nya tänd stift.
Det vart bättre MEN den blöddrar fortfarande. Det är så illa att när man står på tomgång en stund så slutar den gå på alla cyllindrar och dör tillslut. För att återuppliva stackarn så får man stänga av bränslekranen och starta tills går igång.
Hmmm tänkte jag. Den går ju för fett för om jag bara vred på kranen pyttelite så bränslet inte kan flöda fritt så gick den klockret. Det måste ju vara knas med förgasarna? Så jag plockade ner igen och såg att det sitter olika munstycken i? 110 till de yttre cyllindrarna och 122 till de inte.
Fick sedan höra att det inte var helt ovanligt, för att det skall hjälpa till och kyla ner de innre cylindrarna för det flödar inte lika mycket kylarvätska där.
Jag har dessutom KN filter och ett slipon på och så fick jag med en ask med munstycken och fjädrar. så någon har pillat innan mig!
Men om man kollar på de gamla stiften så har två av dem perfekt färg och de andra två är mörkare och sotigare. vågar man bestycka ner de inre förgasarna eller kommer den gå för varmt på dem cyllindrarna då?
Det värsta av allt är...................... Att den gick klockrent i sommras
Är otroligt tacksam för all hjälp och svar ni kan ge!
Det händer endast när den har kommit upp i arbetes temperatur, så jag tog och gjorde en förgasar rengöring, bytte luftfiltret och satte i nya tänd stift.
Det vart bättre MEN den blöddrar fortfarande. Det är så illa att när man står på tomgång en stund så slutar den gå på alla cyllindrar och dör tillslut. För att återuppliva stackarn så får man stänga av bränslekranen och starta tills går igång.
Hmmm tänkte jag. Den går ju för fett för om jag bara vred på kranen pyttelite så bränslet inte kan flöda fritt så gick den klockret. Det måste ju vara knas med förgasarna? Så jag plockade ner igen och såg att det sitter olika munstycken i? 110 till de yttre cyllindrarna och 122 till de inte.
Fick sedan höra att det inte var helt ovanligt, för att det skall hjälpa till och kyla ner de innre cylindrarna för det flödar inte lika mycket kylarvätska där.
Jag har dessutom KN filter och ett slipon på och så fick jag med en ask med munstycken och fjädrar. så någon har pillat innan mig!
Men om man kollar på de gamla stiften så har två av dem perfekt färg och de andra två är mörkare och sotigare. vågar man bestycka ner de inre förgasarna eller kommer den gå för varmt på dem cyllindrarna då?
Det värsta av allt är...................... Att den gick klockrent i sommras
Är otroligt tacksam för all hjälp och svar ni kan ge!