Fina vyer. Och kurvor. Dumt att snäva in sig innan man vet utbudet. Bättre att ställa en öppen fråga, och se vad som dyker upp .Det beror väl kanske lite på vad du är intresserad av?
Här finns massor av fin körning. Några frågor för att kunna ge dig bra tips:
Hur många dagar har du på dig?
Bohuslän/Halland är c:a 45 mil från norr till söder. Vad tänker du primärt sikta på?
EDIT: Bohuslän dräller av fina mc-vägar (det finns några tråkiga också). Antingen längs kusten (mycket turister så här års) eller i inlandet. Du lär inte bli besviken.
Hallands inland har också mängder av sköna sträckor i vacker landsbygd.
Kustvägen är ju snygg att se på, men det svänger inte så mycket. Tyvärr.
Ok, några inspel. Dalsland har du kanske koll på? Väldigt mycket är väldigt är bra (inte 166:an), man kan nästan "sikta och skjuta". Men missa inte Nössemark-Ed. Nära 3 mil med nästan bara kurvor!Har ingen egentlig tidsplan. Kör sydväst från Stockholm, siktar på Dalsland och sen ut mot kusten....... Ska förbi fästningen i Varberg iaf, då jag är född i Varberg, och bodde där 1967-70 . Och så kommer jag nog att våldgästa en släktining i Halmstad (om nu någon är hemma).
Dalsland
Brudfjällsvägen är väl lite av en upplevelse som inte nämnts än:
https://www.google.se/maps/dir/58.8...8f7cb57aece!2m2!1d12.3749956!2d58.9084169!3e0
Ja, jag körde där tidigt i juli i år och asfalten var dålig på stora delar. Men vägen som sådan är trevlig!Ang Dalsland så är vägen Ed-Nössemark mycket bra, fina kurvor.
Gör inte mitt misstag att köra från Bengtsfors till Nössemark
Mycket dålig väg.
Bättre då att köra T o R Ed-Nössemark köp en glass i Nössemark
@perjul kör du BMW med vit crosshjälm och fluorescerande gul regnjacka? Kan du varit i Halmstad idag fredag 13.50?
Check på det mesta. Men var i Halmstad i går. Rullade in i stan (och ut) i går runt 18.00.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|