Är det nån av campingarna norr om Grebbestad?
O
Det är svårt att passera Göteborg på ett kul sätt. Mest trafikleder. Men du kan antingen köra Jörlanda, Solberga, Lökeberg, Kärna, Kornhall för att komma till Göteborg för vidare resa söderöver. Eller köra Ljungskile-Lilla Edet och sedan gamla landsvägen väster om Göta älv ned till förbi Västerlanda och Romelanda till Kungälv. Inte öster om älven, det är E45.
Förbi Kungsbacka (Halland) är svårt, det flesta vägarna som är värda att köra går öst-väst och inte nord-syd. Men efter Fjärås/sjön Lygnern kan du återigen närapå snirkla dig fram på kompasskurs i inlandet. Det mesta är fin eller mycket fin körning! Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Källsjö-Ullared är en fin sträcka till exempel. Nösslinge är en annan favorit med en gammal vacker kyrka vid en sjö. Och fiiina kurvor!
Jo, det stämmer. Det går att passera Göteborg på roliga vägar. Men det kräver lite jobb med kartan eller GPS:en för att runda stan på ett bra sätt och slippa trafiklederna. Man får, precis som du skriver, ta sig fram i inlandet öster om stan där det finns många fina sträckor.......MEN, för någon annan ev. nyfiken så håller jag inte med om att det är svårt att passera Göteborg. Man får bara ge sig in en bit i landet. Nödinge-Härryda-Hällingsjö t.ex. och sen fortsätta förbi Kungsbacka den vägen. ......
Japp, denna: https://firstcamp.se/destination/edsvik-grebbestad/
Löjligt dyrt ställe att slänga upp ett tält. Men jag ville duscha och gå på muggen, vilken iofs var välstädad och bra . I övrigt var jag enda tältet, och såg knappt nån annan människa där.
Slår inte Strömstad Camping 2018 - kosta 400 loppor natten o sätta upp ett tält
Nu har det sjunkit då det oxå är ett Firstcamp
Jag var här i somras: http://www.sommenscamping.se/ Visserligen bara 150 pengar, men det är inte en camping. Det var 2 tält, jag och en cyklist, resten var sommarstugetomter med husvagnar. Alla hade minst snickrad altan (både i och utanför förtältet), murad grill, lite gräsmatta, planteringar, örtträdgård, permanent altantält över möbelgruppen i ena hörnet av trädgården och många hade fast belysning i trädgården. Jag blev dessutom utstirrad när jag promenerade runt i på kvällen, jag var ju en utböling som inte ingick i den fasta befolkningen på "campingen"Japp, denna: https://firstcamp.se/destination/edsvik-grebbestad/
Löjligt dyrt ställe att slänga upp ett tält. Men jag ville duscha och gå på muggen, vilken iofs var välstädad och bra . I övrigt var jag enda tältet, och såg knappt nån annan människa där.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|