Bojkotta Handels!!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Varför ber du inte om att få prata med en ansvarig bara helt enkelt?
- "Det går inte!"
- Jaha, kan jag få prata med din chef?
- "Va, jo det går! Jag skojade bara hehe..heeeee"

Så det brukar låta.
Om inte företaget har lagt ut sin support/kundtjänst till annat företag (callcenter). Då kan det faktiskt vara så att det inte finns någon chef att tala med, inte någon som är intresserad av kundärendet iaf. Och får du tala med en "chef" så är risken stor att det bara är den anställde i bänken brevid som låtsas vara chef, allt enligt normalt förfarande.

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Varför ber du inte om att få prata med en ansvarig bara helt enkelt?
- "Det går inte!"
- Jaha, kan jag få prata med din chef?
- "Va, jo det går! Jag skojade bara hehe..heeeee"

Så det brukar låta.

Försökt komma i kontakt med cheferna MÅNGA gånger men de vägrar och kopplar mig vidare till någon annan "obetydlig" människa på samma kontor.

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Det är klar att du ska skippa juli betalningen!
Om du har sparade samtal / mail koversationer som kan bevisa att du skickade in första uträdes förklaringen i juni.
'Har du det är det bara att vägra betala med hänvsning till att du gått ur.
Sickar de dig till kronofogden kommer du att få ett brev som förklarar att det gått till kronofogden och om du inte betalar ELLER bestrider fodran så blir det betalnings anmärkning.
Givetvis bestrider du fodran med hänvisning till att du redan gått ur.
Då komer har Handels två val. Antingen dra det till domstol eller godta din bestridan.
(Blir det domstol och du förlorar så kan det dock bli dyrt då den förlorande parten måste betala rättegångs kostnaderna för alla parter)

Men nu till det roliga :banana
En anmälan till kronofogen kostar 300 spänn. (som iofs kan vidarefaktureras dig om du inte bestrider)
Sen tillkommer kostnaden för arbetsinsatsen för sökande(Handels i detta fall, detta kan inte vidare faktureras)

Oftast kostar det aldeles för mycket för större organisationer/företag (á Handels) att dra saker till fogden om det kommer in ett skriftligt bestridande av fakturan med bifogade handlingar som styrker det man säger.
Ett skriftligt bestridande av fakturan med bifogade handligar visar på att du vet hur slipstenen ska dras och att om ärendet skulle gå till domstol så är det inte alls säkert att de fårigenom sina krav o då sitter med FET kostnad iställer för en liten intäkt.
Detta brukar då göra att många större organisationer/företag drar sig för att ens lämna "små fakturor" till fogden (om det kommer in skriftliga bestridanden med bifogade handligar som styrker).

Det jag skulle göra är mao:
Skicka in ett skriftligt bestridande av fakturan (med bifogade handlingar som styrker min version) till handels.
Och se vad som händer.
Går det till fogden skulle jag betala de 300 extra det blir.
Skrivs det av så slipper man ju betala orginal fakturan.

Problemet bara är ju att jag skrev att jag ville gå ut i Juni däremot så kan de säga att de "var tvungna" att gå igenom alla svar och därför skicka ut utträdesansökan såpass sent.

Aja, får se hur jag ska göra:/

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...