CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Med andra ord skulle man kunna säga att Sport-gatdäck fungerar bra för erfarna förare med bra gaskontroll?
Med andra ord skulle man kunna säga att Sport-gatdäck fungerar bra för erfarna förare med bra gaskontroll?
Är det inga av er som kör på slicks? Själv tycker jag det är det optimala fast det vill ju till att man får upp tempen i dom (gärna med värmare innan då). Sen är det ett grymt bett och det släpper så mjukt och kontrollerat.
Dyrt att köra gata med slicks om farbror blåvit vill säga sitt
Med andra ord skulle man kunna säga att Sport-gatdäck fungerar bra för erfarna förare med bra gaskontroll?
Dyrt att köra gata med slicks om farbror blåvit vill säga sitt
Kunde du inte deklarerat detta på forumet tidigare?? Det tog mig 3 timmars nätsurfande efter info och en halv dag på Knudan innan jag vågade lita på däcket fullt utKörde med M3 förra året på Knutstorp med ZX10:an en varm sommar dag. Hände inte ett skit - hur stabila som helst. Visst man kan inte vrida på rullen som med slicks. Men vem bryr sig när däcken håller 600-800 mil.
På Racedäck (pirelli/Metzeler) har du alltid högre tryck fram. Kör 2,1 fram och 2,0 bak.
Så kan man nog summera det.
Har man inte hundra koll på var gränserna går för de däck man kör på så skall man ta det säkra före det osäkra och köra på däck som ligger över förarens förmåga och gränser.
Det ligger mycket i det du säger. Men (alltid ett j-a men ) Många av sportdäcken klarar betydligt mer än vi förare och ligger över våra begränsningar. Jag kan nästa lova, att dom flesta förarna som kör era bandagar (inkl. mig själv så klart) kollar däcktrycket innan körning att det ligger rätt, klarar att köra utan att asfalten hoppar upp och slår hårt tillbaka.
Jag kan faktiskt ta mig lite vatten över huvudet och hjälpa till nästa söndag att kolla tryck. Vid fel enligt MIG pumpar JAG eller släpper ut luft.
Jag kan även förklara för dom som är intresserade värför framhjulet släpper även om det är Race/gat däck. Om det är av intresse, så låt mig veta det. Jag vill inte ha ngt i ersättning (inga körningar etc).
Jag är absolut inte snabbast runt en bana, men har aldrig haft framhjuls släpp p.g.a. att jag vet hur jag till största sannolikhet skall förhindra det.
Nu på Anderstorp körde jag hela dagen på ett fram slick som var så slitet att markeringarna (slitagehålen) inte syntes längre. Jag vågade iof inte ge allt men körde ändå runt på 47-48 tider. När jag kommer hem upptäcker jag att korden syns på 2 ställe
Mvh//ZS
Tjena,
tar tacksamt emot alla råd om däcksval samt tryck mm...
Svart Kawa "Missilen" gul grupp
Fram o bak däck slits/kryllar sig ut olika?
Bak ser ok ut, fram lite mysko...?
Endast kört tre ggr, men börjar få upp lite fart när luckor uppstår o man kan hålla eget tempo...
Helkass på att köra om, men det kommer väl med tiden....
Mao tar även gärna emot råd/kritik om min körning......
Mvh,
Jag hade helt klart önskat råd om vad för däcktryck jag bör ha...
Efter er diskussion fram och tillbaka om däck här börjar jag bli nojig inför
söndagens körning. Även om jag säkerligen ligger under medel denna körning så vill jag ligga där så säkert som möjligt så att säga...
Kör dessutom på Pilot Road...
Ps. Tycker att det är härligt att det råder en så öppen "hjälpa-andra"mentalitet inom bankörningen, kan inte minnas att jag sett den inom någon annan sport jag provat på. Ds.
Visar det sig att fler är intresserade spenderar jag gärna 4 h på SRW för att hjälpa till.
Jag har sett dig köra, och din körning är det inget fel på - men hojen verkar spåra lite galet after vad jag såg på Anderstorp (jag tror det var du).
Never mind, jag hjälper gärna med dom små kundskaper jag har
....Jag kan faktiskt ta mig lite vatten över huvudet och hjälpa till nästa söndag att kolla tryck. Vid fel enligt MIG pumpar JAG eller släpper ut luft.....
...Nu på Anderstorp körde jag hela dagen på ett fram slick som var så slitet att markeringarna (slitagehålen) inte syntes längre. Jag vågade iof inte ge allt men körde ändå runt på 47-48 tider. När jag kommer hem upptäcker jag att korden syns på 2 ställe
Mvh//ZS
All hjälp är alltid välkommen, speciellt från riktiga raceputtar som du Dock är fel fjädringsinställning vanligare än fel tryck (Flera stycken jag besiktigade hade komp o retur alldeles för hårt ställd).
Men av ren nyfikenhet; VEM besiktigade din hoj på A-torp om du nu körde urslitna däck på 47-tider
Blir det inte svampåkning annars???
Missilen känns som en GoKart...
Hondan som en champion...
Hur skall det va...
Pilot Road är bra däck. När dom kom, tror det var 98 - 99 så körde vi glada banåkare ordentligt på dessa däck. Då var det dom bästa "gatdäcken" på marknaden.
Det är bara till att gasa med rek. luft tryck.
mmm inte för att jag är nån Rossi precis men man kör hojen lite hårdare än vad man gjorde förr och dom där däcken och en 1000 cc är nog ingen hit precis. Körde med K2 i höstas och det funkade fin fint
Jane sa nåt om att ca 80 % (eller nåt ) av alla som går av är just den kombinationen 1 liters o pilot power.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |