Bokad o klar SRW 23/9

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Plats bokad i röd grupp...:tummenupp

Mvh
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Jag oxå :tummenupp
Tyvärr hindrar jobbet mig från att komma till Knutstorp imorgon :mad:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Bokad i Gul :)

Ska bli intressant att komma tillbaks till banan efter 500 mil touring.

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
vill ge instruktörerna en liten förvarning om att de kommer en ban-oskuld till sturup på söndag!!
e precis bokad i gul grupp...

(hoppas de inte e nåra bekymmer med de :confused: )

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Är själv bokad i gul grupp, ska bli kul att se banans förändringar!

Embla

Radical Riders
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Ducati 1098 -08, Yamaha WR 250 -03
Samma här :tummenupp Ska se till att det blir mer än ett halvt varv denna gången :huvet

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Samma här :tummenupp Ska se till att det blir mer än ett halvt varv denna gången :huvet

Du kan ju alltid prova med stödhjul...:va

Saxat från nätet (med viss modifikation)

Barn och banåkning:
Man vet att mindre barn ofta kan lära sig att hålla balansen på två hjul, men att banåka på riktigt kräver mycket mer än att hålla balansen. Man måste också kunna starta, svänga och stanna säkert - samtidigt som man klarar att koncentrera sig, hålla uppsikt och förutse faror. Det är mer än ett litet barn klarar av.

Barn som ännu inte har förmågan att kunna gå eller springa i en riktning och samtidigt titta i en annan, klarar naturligtvis inte heller att överblicka en bana och bedöma hastigheter. Barn behöver hjälp och stöd av vuxna instruktörer för att lära sig hantera banåkningen.

Barn utvecklas individuellt efter egen personlighet och förmåga. Men att ett barn har lärt sig läsa betyder inte att det automatiskt har banåkarvett eller kan hålla balansen på sin hoj.

Att tänka på:
Det är viktigt att den första riktiga hojen är lagom stor. Mindre barn ska nå ner till marken med båda fötterna när de sitter på sadeln. För lite större barn med hojvana, kan det räcka med att nå ned med ena foten.

Barnets första hoj bör vara utrustad med fotbroms. Vänta med växlar och handbroms. Barn har fullt upp med att hålla balansen, styra och bromsa.

Hojen ska ha belysning fram och bak, reflexer fram, bak och på hjulsidorna. Den ska också ha ett stöldmärkt lås, ringklocka och kedjeskydd.

När det är dags för den första hojen med handbroms är det viktigt att bromshandtaget på styret passar barnets hand

Ps:
Kunde inte låta bli...:D
Kul att du skall köra på söndag, ta det nu LUGNT...
ds.

Mvh
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Robz

Guest
....Barn behöver hjälp och stöd av vuxna instruktörer för att lära sig hantera banåkningen....

Barnets första hoj bör vara utrustad med fotbroms. Vänta med växlar och handbroms....

Ett rätt o ett fel...
Jag coachar min äldre pojke i sin bakhjulsträning;
"Högre växel, lyft rakt, blicken långt fram, luta dig bakåt, pekfingret på bakbromsen, bromsa mjukt..." (Alltid ryggskydd o handskar)
Grannarna har nu fått ännu mer att snacka om :rofl

Dock har bägge redan från 4 års ålder fått lära sig att ge f-n i bakbromsen - (om de inte cyklar bakhjul enl. ovan):D

Ses på Söndag i solskenet....

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jag försöker knipa en plats men det verkar svårt. _Benny_ är med på att överlåta sin men enligt honom svarar inte Jane eller Hans på mail förrän den 30/9. Jag har också försökt privmsga CorbenDallas men ännu utan svar. Någon som har förslag på något annat man kan hitta på? :)

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Jag försöker knipa en plats men det verkar svårt. _Benny_ är med på att överlåta sin men enligt honom svarar inte Jane eller Hans på mail förrän den 30/9. Jag har också försökt privmsga CorbenDallas men ännu utan svar. Någon som har förslag på något annat man kan hitta på? :)

Nä avvakta corbens svar

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Corben sa att den är min om jag vill ha den, så jag antar att vi ses där då gott folk. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning