Bokad SRW 20/5

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jag är också bockad, oj ursäkta bokad, i röd grupp. Blev så grymt sugen när jag var där nere igår på vanlig cykel. Försöker komma i form till Vättern...

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Äh.. jag nannade denna morgon istället :huvet
Ursäkten för att inte köra: Har jouren och det kommer säkert att regna som f*n, det fanns ingen gul grupp och jag har inga rena kallingar, kråka i näsan och glömt o stryka min linneskjorta som jag skulle ha under..

Du kan låna kallingar av mig. Kom igen o joina oss i snigelgruppen :)huvet )

Robz

Guest
Du kan låna kallingar av mig. Kom igen o joina oss i snigelgruppen :)huvet )

Det finns inga "Snigelgrupper", endast en Grön grupp för lite oerfarna (Vissa där kör redan riktigt fort, men är som sagt oerfarna). Om du nu inte tycker du passar in där, bör du heller inte anmäla dig dit!

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Det finns inga "Snigelgrupper", endast en Grön grupp för lite oerfarna (Vissa där kör redan riktigt fort, men är som sagt oerfarna). Om du nu inte tycker du passar in där, bör du heller inte anmäla dig dit!
...:tummenupp

Tackar för igår, riktigt schysst tempo sissta passet...:D

Mvh,

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Håller med dig Robz.
Gruppindelningen finns till av en anledning. Låt grön grupp vara för dom som vill ha ett lite lugnare tempo, som kanske körde bana för första gången på introduktionen i söndags och vill ha ett pass till på sig innan dom blandar sig med resten av gänget i Gul. Varför är det här så svårt att förstå???
Vi hade tom förare som kört med oss ett flertal gånger förra året i vår introduktionsgrupp. Totalt hål i huvet i mina ögon.

Gällande den gröna "snigelmannen" ovan så är det lugnt. Han får gärna köra lite lugnare tempo i grön. Hugg mig på plats så ska du få lite tips. :tummenupp

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09

Tror jag skall lägga upp en såndärada kommentar längst ner jag oxå

(jag kan vara ironisk i mina svar och inlägg....)

IRONI MODE OFF

Nope det är alldeles riktigt finns inga snigelgrupper. Samt att det är ofta bra att dra ner på tempot , man har liksom lite möjlighet att träna lite mera teknik än att bara harva runt banan.

Bryr mig egentligen inte om öhh vilken grupp jag kör i brukar hitta mitt eget tempo för att lära mig lite. Nope jag kör inte fort jag heller :D

Gällande den gröna "snigelmannen" ovan så är det lugnt. Han får gärna köra lite lugnare tempo i grön. Hugg mig på plats så ska du få lite tips. :tummenupp

MMM spårval tex i Procenten och i BMW behöver jag öva mycke på :D

IRONI MODE ON

Last edited:

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Samt att det är ofta bra att dra ner på tempot ,

Ja, öh, jo men du får ju ändå ta lite fart så du kommer uppför backarna,,
(shit va störig jag är,, :yoparty )

Ska också köra grön fast jag kört en hel del innan, är så stel nu så det är nog ett bra val.
Som sagt ovan så kör vissa där redan ordentligt fort, samtidigt så känns det trygt o veta jag inte behöver hetsa i snabbare grupp för att inte känna mig ivägen för de andra i gruppen.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ja, öh, jo men du får ju ändå ta lite fart så du kommer uppför backarna,,
(shit va störig jag är,, :yoparty )

Ska också köra grön fast jag kört en hel del innan, är så stel nu så det är nog ett bra val.
Som sagt ovan så kör vissa där redan ordentligt fort, samtidigt så känns det trygt o veta jag inte behöver hetsa i snabbare grupp för att inte känna mig ivägen för de andra i gruppen.

Det är inte alls fel att gå ner en grupp för att träna på något eller för att få in flytet som man tappat för man känner sig stressad.
Hojta till om ni vill ha hjälp bara.
Testa att köra utan att bromsa, då måste man vara mjuk i körningen och flytet infinner sig snabbt.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Jaha

Nu slipper ni inte mig mer för nu är jag åsså anmäld till grön grupp på söndag.

Så se upp alla racenissar nu ska kärringen hålla ner tempot för er så det inte går för fort.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning