Boken "What if I had never tried it", av V. Rossi

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
IronMike skrev:
2264239 Mjo, men isåfall kan det finnas en hel drös av alla 5,9999 miljarder människor som aldrig kört hoj, men som kanske hade lite tallang, lite mer än han...

Han surfar på västvärldens våg, född med silversked i mun, som alla andra med tallang där intresset kostar fläsk, där tallang bara kan visas med att man har pheta saker att dyka upp med på första banåkningen.

Jag är övertygad om att det finns ngn liten djungelkille från Angola som skulle sätta han på plats, bara han fick chansen med några veckors snabb practise...

Rossi är ingen gud...jag skulle gärna utmana på slingerbulten om jag fick chansen :rofl :yoparty

NU tar vi det från början, alla miljarder människor kör inte bättre än han, han föddes rätt fattigt av rätt så fattiga föräldrar, i en liten by som heter Urbino. det enda han var rik på var just talang o den har han ju tagit hand om rätt bra
tycker du inte? Din djungelkille från Angola sätter inte någon på plats med några veckors practise då denne barfotanisse säkerligen aldrig hört eller ens sett en motorcykel, Rossi ÄR gud, Han har ju tillgång till världens bästa banor och där räknas INTE slingerbulten in. /p

Macho Woman skrev:
2265766 Jo, skrivna av gamle roadracingföraren Keith Code. Det finns en etta och en tvåa. Handlar om hur man ska tänka för att bli snabb. Det är alltså inga handfasta råd på hur man faktiskt ska göra. Helt okej. Bilderna börjar dock bli lite gamla nu. De kom ut för rätt längesedan.
ok, har du läst den nåt? Är den bra/värd o köpa? mvh

IronMike

Guest
peter R1 skrev:
2266962 Din djungelkille från Angola sätter inte någon på plats med några veckors practise då denne barfotanisse säkerligen aldrig hört eller ens sett en motorcykel, Rossi ÄR gud,
Det är många med tallang som aldrig får chansen... Många med större tallang än dena dära rossi, är jag helt övertygad om.

peter R1 skrev:
2266962 Han har ju tillgång till världens bästa banor och där räknas INTE slingerbulten in. /p
hehe jag säger inte att rossi skulle få det svårt på bulten ..men jag tror han skulle få FET-SPÖ av de hårda killarna på Isle of man! Där funkar inte det feminina korrekta spårvalet på samma sätt :rofl

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
IronMike skrev:
2266988 Det är många med tallang som aldrig får chansen... Många med större tallang än dena dära rossi, är jag helt övertygad om.
Isåfall kan man säga så om varenda sport då det alltid finns folk som inte får/fått chansen.

Alltså kan igentligen ingen enligt ditt resonemang kalla sig bäst i någon sport då det alltid finns folk som inte fått chansen.
Trots att man vunnit VM lr liknande år efter år. :confused:

Nej rossi är kungen!

Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
IronMike skrev:
2266988 Det är många med tallang som aldrig får chansen... Många med större tallang än dena dära rossi, är jag helt övertygad om.

hehe jag säger inte att rossi skulle få det svårt på bulten ..men jag tror han skulle få FET-SPÖ av de hårda killarna på Isle of man! Där funkar inte det feminina korrekta spårvalet på samma sätt :rofl

Och du är en av dom som aldrig fått chansen eller :hihi :hihi
Tror inte Rossi skulle få tok spö av gubbarna som kör Isle of man. Tvärtom. Han skulle tokspöa dom allihop. Rossi ÄR gud som är född till att köra gp-hoj. Kolla filmen "Faster" så förstår du vad jag menar när gamla hjältar som Mick Doohan säger att det inte finns någon som helst rivalitet till Rossis gudabenådade racesinne. Han är kung.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
När jag kollar på adlibris finns tre varianter av boken...

1. "WHAT IF I HAD NEVER TRIED IT", 2006, häftad, 128:-
2. "WHAT IF I HAD NEVER TRIED IT", 2005, inbunden, 274:-
3. "What If I Had Never Tried It: The Autobiography", 2006, inbunden, 201

Jag är med på att jag inte vill ha den häftade såklart men vad skulle skillnaden vara på alternativ 2 och 3 :va :confused:

2. är från Arrow Books Ltd och är på 304 sidor medans 3. är från MOTORBOOKS INTERNATIONAL, har Enrico Borghi som medförfattare och är på 281 sidor. Kan man tänka sig att det är samma bok men att den nyare utgåvan är motorförlagets sätt att tjäna ett par bucks??? Nån som vet??

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
peter R1 skrev:
2266962
ok, har du läst den nåt? Är den bra/värd o köpa? mvh

Tja, det beror väl på hur man ser det. Kloka tankar visst, men samtidigt är det han skriver om sådant man lär sig själv med lite sunt förnuft med tiden. Men har man någon hundring och lite tid över så varför inte.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Macho Woman skrev:
2267237 Tja, det beror väl på hur man ser det. Kloka tankar visst, men samtidigt är det han skriver om sådant man lär sig själv med lite sunt förnuft med tiden. Men har man någon hundring och lite tid över så varför inte.

ok tack :)

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Angående översättning så försöker de flesta seriösa bokförlag översätta från orginalspråket eftersom det alltid försvinner lite "personlighet" i en översättning. Och att översätta något som redan är översatt gör det än värre.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
IronMike skrev:

Snälla, talang.

Nej, Rossi skulle inte få fetspö av de snabbaste på Isle of Man. Garanterat.

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
IronMike skrev:
2266988

Så för att bli snabb på isle of man så ska man använda sig av fel spårval? :fyllisar

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
2267067
2. är från Arrow Books Ltd och är på 304 sidor medans 3. är från MOTORBOOKS INTERNATIONAL, har Enrico Borghi som medförfattare och är på 281 sidor. Kan man tänka sig att det är samma bok men att den nyare utgåvan är motorförlagets sätt att tjäna ett par bucks??? Nån som vet??

Kan väl vara så att alt. 2 har mindre sidstorlek? :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...