Boktipset

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har äntligen plöjt igenom Peter Englunds Poltava.

Många har säkert koll att vår Karl XII:s armé i börja på 1700 talet belägrade den Ukrainska staden Poltava. Jag tycker absolut att Peter Englund skickligt och mycket detaljrikt skildrar det ödesdigra slaget timme för timme. Riktigt bra bok. Rekommenderas på det varmaste.

Nya lästips mottages :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

Tackar. Mika Waltari:s Sinuhe egyptiern ska kollas upp. Såg dessvärre nu att den saknas på Gbg:s stadsbibliotek. Det blir att ta en tur till en välsorterad bokhandel i eftermiddag :tummenupp

Jag måste slänga ut ett boktips. Kanske många har sett filmen men inte läst boken Parfymen av Patric Süskind. En förskräcklig berättelse om den lille killen (parfymören Jean-Baptiste Grenouille) uppväxt och hans framfart i 1700-talets Frankrike. Boken är som så många gånger förr mer fängslande än filmen.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO