Går det att få tag på nya bussningar till motorupphängningen? Ingen bra idé från början. Är de trötta blir motorn en levande vikt i mjukostramen.Ännu bättre, men kräver mer effort, är att svarva bussningar så motorn blir stumt monterad. Tänker att de är nog trötta vid det här laget.VM i trådlyft, hämtade hem en blå Super Boldór idag. Skulle köpa en Z1300 och så visade det sig att det stod en super boldór i garaget med som han ville sälja till mig, jag frågade vad han ville ha, 5000kr, såld sa jag givetvis(skapligt underpris). Så nu behöver jag ny soppakran och förmodligen behöver jag riva förgasarna helt och hållet. Blir ett kul vinterprojekt, har varit sugen på en sån i några år, ska hållas helt original.
Hur ser damaskerna till ok och antidive ut? De var dyra då och nu borde de vara än mer sällsynta. Tunna och sladdriga. Mina var slamsor när jag -89 skaffade min -82, som var identisk med @geva , samma region. Kanske samma? DXF458, om jag minns rätt.
Edit;
Mc-center i Kristianstad köpte ett ett stort lager av nya delar till 80-talshojar. Säljer vad de hunnit gå igenom på tradera men har betydligt mer.
Last edited: