boltbikes.uk någon som handlat?

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Hej!

Hoppas det är okej att göra en tråd liknande denna. Som många andra så är även jag ute efter att förnya utrustningen en smula för att dämpa denna abstinens... Jag undrar kort och gott om någon handlat från boltbikes.uk och kan rekommendera sidan? Verkar ha snäppet billigare priser än ex tyska sidor och man behöver inte betala frakt eller handla från USA med tull osv. Hittar ingen info om den när jag googlar eller kikar pricerunner.

PS: snart är det dags igen :kär:yoparty

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Nu vet jag inte vilken hjälm som TS tänkt köpa.
Ett exempel Arai Chaser-V kostar i England 3753:-då tillkommer frakt från England
Handelsboden 5290:-
Skillnad 1537:-
Jag betalar gärna 1500 för att slippa strul vid garantier mm.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
det är ju snart mc-mäsan i gbg brukar ju finnas ett å annat erbjudande där som kan va av intresse:)

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Nu vet jag inte vilken hjälm som TS tänkt köpa.
Ett exempel Arai Chaser-V kostar i England 3753:-då tillkommer frakt från England
Handelsboden 5290:-
Skillnad 1537:-
Jag betalar gärna 1500 för att slippa strul vid garantier mm.

allt är relativt! 1500:- är ändå en slant! och om det är en bra sida som hanterar sina kunder bra och har en bra support med allt vad de innebär så har jag inget emot att handla därifrån! Sen hittar jag heller inte den hjälmen jag vill ha i någon svensk butik/sida. =D

- - - Updated - - -

det är ju snart mc-mäsan i gbg brukar ju finnas ett å annat erbjudande där som kan va av intresse:)

Det har du helt rätt i! ska faktiskt ner dit så kommer hur som helst ändå inte köpa något innan där! man kanske kan få någon krona billigare där och dessutom klämma lite på prylarna innan man köper något! :yoparty

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ja fast skyddsutrustning är ju billigare i UK för det mesta. Klart att skillnaden blir mindre dock i takt med att SEK går dåligt jämfört JAP och GBP.

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
men kommer nog va bra mycket billigare att handla från utlandet än i Sverige, speciellt märken som knappt säljs i här som kostar ca 3 000 mer än i exempelvis UK.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Tycker krona går lite dåligt mot alla valutor.

Svenska handlarna/importörerna är ju i precis samma situation. Grejjorna kommer ju från utlandet och ska då betalas i "svensk valuta", så dom är ju mer eller mindre i samma sits.
Märker speciellt prylar som kommer från USA, så har många artiklar nästan fördubblats prismässigt.

Handlarna handlar ju exkl moms inom EU. Svensk moms ska ju läggas på sen och inte ovanligt att det skiljer 5% bara på momsen=minus i vinsten(Sverige har dyraste moms i Europa, näst efter Ungern)

För att inte tala om frakter i Sverige. Dyrt som fan och allt står still när det är röd dag :(
Dom som provat handla från tex FC-moto(bra affär). Vet inte vad man betalar i frakt, men kanske en hundring max? Ska man skicka tillbaka tex ett skinnställ för byte så kostar väl frakten typ 5-600 spänn?

Last edited:

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Kan varmt rekommendera Boltbikes om det är någon som tänkt handla därifrån! Väldigt trevlig kundtjänst som gav snabba svar över deras FB sida och även väldigt smidig leverans hem!:tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS