Bomber-annonsen

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad handlar den här diskussionen egentligen om?
Tycker den mest liknar en spamtråd utan syfte :va

Slänga skit är enkelt men vill ni ha ändring så säg till vad dom skall göra annorlunda så kanske dom lyssnar.
Men jag tror inte att man kan få tidningen att bli mainstream. För skulle Bomber gå den vägen så blir dom ju lika tråkiga som resten av svensk motorpress.
Jag menar, vilken annan svensk motortidning skulle tex. våga ställa upp i Cannonball Bike Run ?

Bomber Magazine för mig är Hojar, Rock'n roll och lite häftiga brudar (alternativt killar för dem som nu vill ha det :D ).
Det är en tidning av entusiaster för entusiaster.

:fakta

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad handlar den här diskussionen egentligen om?
Tycker den mest liknar en spamtråd utan syfte :va

Slänga skit är enkelt men vill ni ha ändring så säg till vad dom skall göra annorlunda så kanske dom lyssnar.
Men jag tror inte att man kan få tidningen att bli mainstream. För skulle Bomber gå den vägen så blir dom ju lika tråkiga som resten av svensk motorpress.
Jag menar, vilken annan svensk motortidning skulle tex. våga ställa upp i Cannonball Bike Run ?

Bomber Magazine för mig är Hojar, Rock'n roll och lite häftiga brudar (alternativt killar för dem som nu vill ha det :D ).
Det är en tidning av entusiaster för entusiaster.

Det finns ingen hojtidning i Norden som jag tycker håller en så hög klass som MCM. Den slår allt i Sverige och även mycket av de sega Biker Lifestyle-magazinen i USA.

Ett sånt upplägg för sporthojsbyggen mm skulle stå ut, utan outlawstuk och brudar a la hiphopvideo.

Tycker jag.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det finns ingen hojtidning i Norden som jag tycker håller en så hög klass som MCM. Den slår allt i Sverige och även mycket av de sega Biker Lifestyle-magazinen i USA.

Ett sånt upplägg för sporthojsbyggen mm skulle stå ut, utan outlawstuk och brudar a la hiphopvideo.

Tycker jag.

Wörd!

Dominator-Rocks

Guest
Jag skissade lite snabbt på en ny logga som inte är så förbannat kvinnoförnedrande :mad:

Den är lite mer Mc relaterad likksom, tjejen har brassat in i ett vajerräcke i 250 knyck och blivit av med ena benet.

Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.

Tycker jag.

+1 ..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med tanke på att tidningen inte är något vidare så tänker jag varken eller.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Håller med! Har försökt läsa några nummer av Bomber och jag fick tyvärr epileptiska anfall av layouten. Hojarna i reportagen borde intressera mig, men hela blaskan känns som ett vulgo-tyskt tattoo-magasin. Jag orkar inte plöja mig igenom det hela, allt känns FÖR pubertalt helt enkelt.

Kan inte annat än instämma.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
nerdragna trosor...
Tänker ni
a. Måste köpa
b. Suck!
Varken eller. Vill någon ge ut en tidning med den profilen är det helt ok för mig, folk som inte vill köpa den slipper. Men många har uppenbarligen ett enormt behov av att klaga på att inte allt görs för att passa just dem. Det stör jag mig betydligt mer på.

Den är väl för övrigt betydligt oskyldigare än framsidan av valfritt nummer av Slitz, Moore eller FHM.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Varken eller. Vill någon ge ut en tidning med den profilen är det helt ok för mig, folk som inte vill köpa den slipper. Men många har uppenbarligen ett enormt behov av att klaga på att inte allt görs för att passa just dem. Det stör jag mig betydligt mer på.

Den är väl för övrigt betydligt oskyldigare än framsidan av valfritt nummer av Slitz, Moore eller FHM.

Är det hojtidningar?? :va

MC Doktorn

Guest
Var det inte någon statlig myndighet som la ner pengar på att vi skulle lära oss säga "snipa"?

Snippa...

Jag frågar en som är kvinna bredvid mig

Fitta går bra att säga om känner sig lite kåt men i vadagligt tal vill nog dom flesta kvinnor få sitt kön kallat för musen.

Jaha då fick vi det avklarat:va

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Är det hojtidningar?? :va
Är det speciella regler för hojtidningar eller? Man får bara ha lättklätt om man inte har några motorcyklar i tidningen?

Ger du ut en egen hojtidning får du välja om det ska finnas lättklätt i den, annars får du helt enkelt välja att köpa eller inte köpa de tidningar som finns. Tror Bomber-folket är fullkomligt medvetna om att deras stil inte passar alla, men det är förmodligen inte deras mål heller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker att det känns "billigt", gör man en tillräckligt bra MC tidning behövs inte brudarna för att folk ska köpa den.
Gör man en tillräckligt bra porrtidning behöver inte motorcykelreprtagen vara speciellt djuplodande heller....

Det blir som att lägga kotletter på gräddtårta, visst fan gillar jag båda delarna, men vid olika tillfällen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vore det inte bra om det fanns en tidning med både tjöttprodukter och moppetjaffs. Då sparar du 69 kronor i månaden, typ.

För många andra är det säkert så, men då jag varken köper MC-tidningar eller dom där andra så sparar jag 138:-/månad.

MCM får jag gratis och det är den enda MC tidningen värd papperet.
Dom där andra tidningarna klarar jag mig utan, skulle behovet uppstå är ju utbudet betydligt större på internet.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, man förundras över att folk fortfarande inhandlar herrtidningar i skinnrullarsyfte. Men, det är väl förstås den sista analoga resten skinnrullare vi ser smyga in porrblaskan i en dagstidning för att sedan försvinna mot hemmet med förväntansfulla steg.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bomber skulle på sikt kunna bli lika bra som MCM är för folk som kör HD Traja osv.
Visst har dom också repotage om überdyra proffsprojekt, men det flesta handlar om svenska hojar.
Hojar man kan se på olika träffar runt om i landet.
Tror att Bomber kan växa och bli ok OM man tar sig ut i garagen och fixar ett kontaktnät sporthojsbyggare.

Tycker personligen att det är roligare att läsa om hojar man då och då kan se live och där man kan träffa byggaren och surra om olika lösningar mm.

Sen om det sitter en donna på någon hoj som plåtas vid något tillfälle......
Bara det inte blir som i Streetfighter, vi Svenskar kan så jävla mycke bättre !

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning