Bomber och granater i fiskehamnen 8/12 2005

Blaha

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
kommer....
det var lite kaosartat kring chapmans torg redan vid 05:40 när lastbilarna skulle ta sig via Karl-Johansgatan istället för via leden.

Med lite tur så hade ju någon av dem rivit ner en kontaktledning för spårvagnarna också.......

Bra början på dagen att bli idiotförklarad av en polis för att man inte lyssnar på radio innan man går till jobbet....
Alltid kul att gå upp klockan 05 för att inse att fan här blir inget jobb på ett tag, somna om.. :huvet

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Blaha skrev:
det var lite kaosartat kring chapmans torg redan vid 05:40 när lastbilarna skulle ta sig via Karl-Johansgatan istället för via leden.

Med lite tur så hade ju någon av dem rivit ner en kontaktledning för spårvagnarna också.......

Bra början på dagen att bli idiotförklarad av en polis för att man inte lyssnar på radio innan man går till jobbet....
Alltid kul att gå upp klockan 05 för att inse att fan här blir inget jobb på ett tag, somna om.. :huvet

Due, var glad över att du får sova ist. Annars hade du ju fått knega.
Får du betalt oxå tror du?

Undra om priset på fisk går upp nu

Blaha

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
kommer....
Mark skrev:
Due, var glad över att du får sova ist. Annars hade du ju fått knega.
Får du betalt oxå tror du?

Undra om priset på fisk går upp nu
Det blir antagligen till att stämpla in en semesterdag om jag känner min arbetsgivare rätt..

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
jefla hallaballo för en gammel rosthög... minor som sjunkit till botten går sällan av. men visst... e väl klart de skall vara försiktiga. fattar bara inte varför han var tvungen att dra in skiten och parkera den mitt i city? fick de inte upp trålen ute till havs? draggade de hela vägen in till hamn?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
bagerah skrev:
jefla hallaballo för en gammel rosthög... minor som sjunkit till botten går sällan av. men visst... e väl klart de skall vara försiktiga. fattar bara inte varför han var tvungen att dra in skiten och parkera den mitt i city? fick de inte upp trålen ute till havs? draggade de hela vägen in till hamn?
När aftonbladet kom i kontakt med fiskaren och frågade honom om han visste om att den var skarp, och att halva stan var avspärrad svarade fiskaren:

-"Skojjar du eller?"

Sen så var han inte heller så rädd för att skiten skulle smälla heller. -Har den inte smällt av att rulla runt på botten i 60 år så..."

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
bagerah skrev:

Exakt, trålen var för tung så att trålaren draggade in den och fick en stackars truckförare till att hiva upp minan på land medelst trucken. Undrar vad för tankar som dör upp i huvudet på truckföraren när han såg vad som låg i trålen.

Sedan så kan jag rapportera att det har varit lite småbökigt i trafiken idag, bilkön på söderleden mot hisingen började vid sisjön,över älvsborgsbron, genom tunneln och slutade vid backaplanspåfarten till E6:an. På kungsbackaleden/E6 var det två tre trafikolyckor samtidigt i förmiddags, vid stig center, Kallebäcksmotet och vid olskrogsmotet. Alla i norrgående körfält, där började köerna vid kållered och släppte vid bäckebolsmotet. Hur det har sett ut i själva city ska vi inte prata om. Det har varit liiiiiiiiiiiiiiiiiite stökigt att trassla runt en lastbil i stan idag.

Edit: hjärnsläpp.

Last edited:

Blaha

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
kommer....
Vilken ynnest!

Vi får välja om vi skall ta ut en semesterdag eller ta ut komp...... :huvet
Satans fiskare, där rök sista chansen till en ledig dag i jul.....

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
No bajk
bagerah skrev:
fattar bara inte varför han var tvungen att dra in skiten och parkera den mitt i city? fick de inte upp trålen ute till havs? draggade de hela vägen in till hamn?

Han hade kanske inte hade fått med sig fisken..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept