bonneville växel problem

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Tjo, har en bonneville 650 -68, har renoverat hela hojen och nu när det är dags att börja köra strular första växeln, när motorn inte är igång går den i utan problem, men när motorn går är det lögn i h-vete att få i den, någon som kan hjälpa mig, vad är problemet???
Mvh

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Går det att få i tvåan stillastående med motorn igång? Går det att växla bra om du startar med ettan i? Går det att stanna med växel i, dvs hålla in kopplingen? Annars låter det ju som att den inte frikopplar som den ska.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Går det att få i tvåan stillastående med motorn igång? Går det att växla bra om du startar med ettan i? Går det att stanna med växel i, dvs hålla in kopplingen? Annars låter det ju som att den inte frikopplar som den ska.

det går att få i tvåan när motorn är igång, det skorrar lite men det går, går inte att starta hojen med ettan i=/ men jag kan stanna när jag kört, låt säga att kopplingen har ett spel på 3 cm så är det friläge upp till ca 2 cm, sen börjar det rulla, så den frikopplar, men det jag inte fattar är att den går i väldigt lätt när motorn är av, men när den är igång är den lögn att få i, var ute å prova lite nu, å petar jag först i tvåan vid stillastående å sen petar ner till ettan så går det, inte alltid men ibland iafall, kan det va så att det skall slitas in bara?
Mvh

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...