boost bottle

Poppe

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
KTM 530 EXC/SMR 08
Tjo, har funderat lite på att dra på en sån här.
vad tror ni om det?
tack för svar.
//Poppe

8649_1.jpg

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Poppe skrev:
Tjo, har funderat lite på att dra på en sån här.
vad tror ni om det?
tack för svar.
//Poppe

8649_1.jpg

Om dom inte är exakt beräknade, skit. Om dom är det för just din motor, lite plus.

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Dom kanske ser bra ut men det är fel volym (med största sannorlikhet) för din motor och nipplarna är alldeles för små. Bygg egen om du verkligen vill ha en.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Var köper man sånna? Hur gör man egna?

Vill få ut så mkt kraft som möjligt ur miin motor utan att byta massa grejer och förstöra motorn.

Poppe

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
KTM 530 EXC/SMR 08
Wargen skrev:

Vill få ut så mkt kraft som möjligt ur miin motor utan att byta massa grejer och förstöra motorn.

scooter-attack.com hitta jag dom på iaf:p

det sitter en svart lite låda på min.
är det original?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Poppe skrev:
scooter-attack.com hitta jag dom på iaf:p

det sitter en svart lite låda på min.
är det original?

Dom är dimensionerade för mopeder om du ska ha en så ta reda på alla formler och bygg själv av typ trädgårds slang och en glassburk. Blir bättre än dom där.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:

hur gör man egna? Du har ju för fan programmet själv! Vilket snack det blev om detta nu när jag berätta för wargen att jag ska sätta på det på min.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
hur gör man egna? Du har ju för fan programmet själv! Vilket snack det blev om detta nu när jag berätta för wargen att jag ska sätta på det på min.

Gör det! om det gör skilnad så copycatar jag. :tomten

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
bara för att göra mig till åtlöje så frågar jag vad en boost bottle är. jag har dock förståt att den ökar effekten.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
-Rosen- skrev:
bara för att göra mig till åtlöje så frågar jag vad en boost bottle är. jag har dock förståt att den ökar effekten.

berätta nu :banana

skulle faktiskt vara ganska fräkt med nåt sånt :rolleyes:

har alltid trott att de var lustgas eller nåt :rofl

Edit: jag vet vad de är nu :hihi
men borde de inte göra något även om den är lite mindre så borde den ju hälpa lite :va

Last edited:

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
boost bootle är som man hölr på namnet en bruk/flaska, från kopplas en slan till insuget. När reedventilerna stängs så åker den kvarblivan bensinblandningen (som inte åkt in i cylindern) upp i den, när sedan reedventilerna öppnas så öppnas så sugs bensinblandningen in tillsammans med den som kmr från förgasaren. men man kan inte bara ta en burk och en slag och tro att det ska funka utan man måste använda programmet bimotion som räknar ut slangens längd och burkens storlek.

fungerar bara på reedstryda 2 taktare

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
trelleborgaren skrev:
boost bootle är som man hölr på namnet en bruk/flaska, från kopplas en slan till insuget. När reedventilerna stängs så åker den kvarblivan bensinblandningen (som inte åkt in i cylindern) upp i den, när sedan reedventilerna öppnas så öppnas så sugs bensinblandningen in tillsammans med den som kmr från förgasaren. men man kan inte bara ta en burk och en slag och tro att det ska funka utan man måste använda programmet bimotion som räknar ut slangens längd och burkens storlek.

måste väl fungerar på andra med väl? reed styrda är väl de som lider minst av blowback? eller har jag fel? :va

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Lundgren skrev:

HAHAH ja trodde det var nått annat än Powerbox.

Jag ska nog bygga en sån sen och kommer lägga upp en tråd så folk också kan göra det men det kommer ja nog göra i vår när jag tagit kortet. Jag har programmet så det ska bli skitbra om man gör rätt.

Testa inte göra detta utan program för då kommer det inte hända nått.

Last edited:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Wargen skrev:
HAHAH ja trodde det var nått annat än Powerbox.

Jag ska nog bygga en sån sen och kommer lägga upp en tråd så folk också kan göra det men det kommer ja nog göra i vår när jag tagit kortet. Jag har programmet så det ska bli skitbra om man gör rätt.

Testa inte göra detta utan program för då kommer det inte hända nått.
"Bygga o bygga", den e svinenkel att göra :tungan

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Jag lånar tråden lite:)
Men har inte TZR:en det original, står i verkstadsboken om en slang som heter YEIS-hose har jag för mig. En slang som sitter på insugsgummit.
Är jag helt ute å cyklar nu??

//gustav

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
trelleborgaren skrev:

okej, tack för att du tog dig tid och fyllde på min kunskap :tummenupp

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
storcken89 skrev:
Jag lånar tråden lite:)
Men har inte TZR:en det original, står i verkstadsboken om en slang som heter YEIS-hose har jag för mig. En slang som sitter på insugsgummit.
Är jag helt ute å cyklar nu??

//gustav

YEIS=Yamaha Energy Induction System. Har det på min RD också, och du har helt rätt. Boostbottle/Powerbox/Moppelåda är monterat original på de flesta yamaha 125.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Ktm'arn skrev:
"Bygga o bygga", den e svinenkel att göra :tungan

Ja men det måste bli exakt rätt!

Trashcan skrev:
YEIS=Yamaha Energy Induction System. Har det på min RD också, och du har helt rätt. Boostbottle/Powerbox/Moppelåda är monterat original på de flesta yamaha 125.

Jo jag har hört det med men jag ska se om det blir nån skillnad med den jag ska göra.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy