Poppe
Ny medlem
Tjo, har funderat lite på att dra på en sån här.
vad tror ni om det?
tack för svar.
//Poppe
vad tror ni om det?
tack för svar.
//Poppe
![8649_1.jpg](http://www.motot.net/talli/kuvat/ilm/8649_1.jpg)
Poppe skrev:Tjo, har funderat lite på att dra på en sån här.
vad tror ni om det?
tack för svar.
//Poppe
![]()
Wargen skrev:Var köper man sånna? Hur gör man egna?
Vill få ut så mkt kraft som möjligt ur miin motor utan att byta massa grejer och förstöra motorn.
Poppe skrev:scooter-attack.com hitta jag dom på iaf
det sitter en svart lite låda på min.
är det original?
hur gör man egna? Du har ju för fan programmet själv! Vilket snack det blev om detta nu när jag berätta för wargen att jag ska sätta på det på min.Wargen skrev:Var köper man sånna? Hur gör man egna?
Vill få ut så mkt kraft som möjligt ur miin motor utan att byta massa grejer och förstöra motorn.
Lundgren skrev:hur gör man egna? Du har ju för fan programmet själv! Vilket snack det blev om detta nu när jag berätta för wargen att jag ska sätta på det på min.
det är lugnt det får du. för femtio kronor. jag skickar en faktura.prulle skrev:Gör det! om det gör skilnad så copycatar jag.![]()
-Rosen- skrev:bara för att göra mig till åtlöje så frågar jag vad en boost bottle är. jag har dock förståt att den ökar effekten.
måste väl fungerar på andra med väl? reed styrda är väl de som lider minst av blowback? eller har jag fel?trelleborgaren skrev:boost bootle är som man hölr på namnet en bruk/flaska, från kopplas en slan till insuget. När reedventilerna stängs så åker den kvarblivan bensinblandningen (som inte åkt in i cylindern) upp i den, när sedan reedventilerna öppnas så öppnas så sugs bensinblandningen in tillsammans med den som kmr från förgasaren. men man kan inte bara ta en burk och en slag och tro att det ska funka utan man måste använda programmet bimotion som räknar ut slangens längd och burkens storlek.
fungerar bara på reedstryda 2 taktare
Lundgren skrev:hur gör man egna? Du har ju för fan programmet själv! Vilket snack det blev om detta nu när jag berätta för wargen att jag ska sätta på det på min.
"Bygga o bygga", den e svinenkel att göraWargen skrev:HAHAH ja trodde det var nått annat än Powerbox.
Jag ska nog bygga en sån sen och kommer lägga upp en tråd så folk också kan göra det men det kommer ja nog göra i vår när jag tagit kortet. Jag har programmet så det ska bli skitbra om man gör rätt.
Testa inte göra detta utan program för då kommer det inte hända nått.
okej, tack för att du tog dig tid och fyllde på min kunskaptrelleborgaren skrev:boost bootle är som man hölr på namnet en bruk/flaska, från kopplas en slan till insuget. När reedventilerna stängs så åker den kvarblivan bensinblandningen (som inte åkt in i cylindern) upp i den, när sedan reedventilerna öppnas så öppnas så sugs bensinblandningen in tillsammans med den som kmr från förgasaren. men man kan inte bara ta en burk och en slag och tro att det ska funka utan man måste använda programmet bimotion som räknar ut slangens längd och burkens storlek.
fungerar bara på reedstryda 2 taktare
storcken89 skrev:Jag lånar tråden lite
Men har inte TZR:en det original, står i verkstadsboken om en slang som heter YEIS-hose har jag för mig. En slang som sitter på insugsgummit.
Är jag helt ute å cyklar nu??
//gustav
Ktm'arn skrev:"Bygga o bygga", den e svinenkel att göra![]()
Trashcan skrev:YEIS=Yamaha Energy Induction System. Har det på min RD också, och du har helt rätt. Boostbottle/Powerbox/Moppelåda är monterat original på de flesta yamaha 125.
Lundgren skrev:det är lugnt det får du. för femtio kronor. jag skickar en faktura.![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |