Boosted Boards

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Orkar dom dra 90 kilo "muskler"? :hihi

Den som tråden handlar om var tydligen testad med över 80 kg iaf och då orkade den med backar.

Kul ide! Men känns som att om de vill nå ut till "vanligt" folk skulle de byggt på en scooter/sparkgrejen vad de nu kan heta? Tror de känns lättare att våga prova med ett litet handtag att styra med. Blir då fortfarande portabelt och man kan ta med den på bussen.

Hitta! "goped" ser ju jäkligt tung och klumpig ut. Finns potential att utveckla vidare på.
http://www.blimo.se/BLIMO_El-gopeder/BLIMO_El-goped_120_W

Men hallå vem vill åka runt och se töntig ut på en liten kickbike? :näsblod

Hintade för övrigt för tjejen idag att det vore coolt att bygga en egen el-longboard. Hon verkade inte nappa på idén att låta mej bygga på hennes bräda :gnissla

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Hejsan kamrater, nu börjar det närma sig iaf, Nya modellerna har släppts och verkar som det kommer att skeppas till Sverige 2016 :)

Vet att jag lyfter tråden men bättre än att göra en helt ny känner jag.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Hejsan kamrater, nu börjar det närma sig iaf, Nya modellerna har släppts och verkar som det kommer att skeppas till Sverige 2016 :)

Vet att jag lyfter tråden men bättre än att göra en helt ny känner jag.

Jag följer Casey Neistat på Youtube, han kör boostedboard i NY hela tiden, verkar vara ett smidigt sätt att ta sig fram på.
https://youtu.be/X_aWM3jWE8o

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kul ide! Men känns som att om de vill nå ut till "vanligt" folk skulle de byggt på en scooter/sparkgrejen vad de nu kan heta? Tror de känns lättare att våga prova med ett litet handtag att styra med. Blir då fortfarande portabelt och man kan ta med den på bussen.
Fast nu finns ju de där airboard-sakerna, som saknar styre och nog är det enda som är mindre stabilt än en skateboard eller en Segway:
Hoverboard-for-sale.jpg

Enda existensberättigandet som de där har är väl för att vi ska ha något att skratta åt på Youtube. Men de verkar ju vara vad som går hem hos de breda massorna när det kommer till eldrivna transportleksaker.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!